SON DAKİKA
GÜNDEM Salı 16 Ağustos 2022 02:52

TÜRKİYE MERKEZ ÜLKE OLMA YOLUNDA

Koronavirüs salgını sonrası yeniden şekillenen lojistik zincirinde stratejik üs haline gelen Türkiye, sunduğu maliyet avantajı ile uluslararası şirketlerin radarına girmeye devam ediyor.

Türkiye merkez ülke olma yolunda

İş dünyasında ‘erkek işi’ diye bir şey kalmadı. Artık kadınlar,  erkeklerle özdeşleşen  sektörlerde de başarılara imza atıyor. Akdenizrack’ın kurucusu Saniye Kurt da  onlardan biri. 2007 yılında depolama, ambar ve raf sistemlerine çözüm sunan Akdenizrack şirketini kuran Kurt, İstanbul ve Bilecik’deki 25 bin metrekarelik tesislerinde, yıllık yaklaşık 48 bin tonluk üretim kapasitesi ile hizmet veriyor. Her fırsatta zor coğrafyalarda çalışmayı sevdiğine vurgu yapan Kurt, Türkiye’de montaj ve saha kadrolarında 400, yurtdışı montaj sahalarında birçok ülkede kişiye istihdam sağlıyor.

YÜZDE 150’LiK BÜYÜME

Pandemide ihracat tarafını güçlendiren şirket, yüzde 40’larda olan ihracatın payını yüzde 70’e çıkardı. Bugün  Kenya ve Gana’ da merkez ofis ve showroomlar’ı  bulunan şirket;  Afrika  bölgeleri başta olmak üzere  birçok ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. Temesis çatısı altınla bulunan ve Afrika pazarına odaklanan Akdenizrack henüz 2022’nin henüz başında 800  milyon  TL  ciroya ulaştı. Bu yıl ise sadece Batı Afrika’dan 10 milyon doların üzerinde ciro elde ettiklerini söyleyen Akdenizrack Yönetim Kurulu Başkanı Saniye Kurt, “Hedefimiz de yurtdışında büyümek. Özellikle Afrika’da keşfedilmeyi bekleyen daha birçok  potansiyel ülkeler var. Nijerya’ya depo ve showrrom açıyoruz. Buradaki en büyük avantajımız lokal bölgelerde montaj ekibimizin olması. Burada yerel olmanın ihracatta çok büyük katkısını görüyoruz” diyor.

İhracat yapmak için çok doğru bir zaman olduğunun da altını çizen Kurt, “Daha fazla fuara katılmak için elimizden geleni yapıyoruz. 2021 yılında yüzde 150 büyüme yakaladık.  Büyüme fazındayken bu ivmenin devam etmesini hedefliyoruz. ABD’den de yoğun talep almaya başladık” diye ekliyor.

FİYATLARDA OLAN ARTIŞ LOJİSTİĞİ TÜRKİYE’YE YÖNLENDİRDİ

Ukrayna-Rusya arasındaki savaşın hammadde fiyatlarını ciddi biçimde etkilediğine de değinen Kurt, “Öte yandan pandemide Çin’de birçok üretim tesisi kapandı. Yıllardır buralardan raf siparişi verenlerin tercihi artık Türkiye oldu. Lojistik firmalarındaki fiyat artışı da çoğu şirketi Türkiye’ye yönlendirdi. Bu anlamda bizde bu fırsatı yakaladık ve pazar payımızı arttırdık” diye anlatıyor.

İNSANSIZ DEPOLAR GELİYOR

Online satışlardaki büyümenin süreceğini ve bunun da kendi sektörlerini büyüteceğini de öngören Kurt,  şunları söylüyor:  “Her sektör online’a yöneliyor. Bu da depo talebini büyütüyor.  Örneğin eskiden halıya dokunmadan kim halı alırdı? Şimdi ise halıcılara inanılmaz yoğun depolar veriyoruz. Öte yandan sektörümüzde son çıkan teknolojiler ve yapay zeka etkisiyle insansız depolar daha fazla hayatımızda olacak. Ama bizim sektör için şunu söyleyebliim ki insansız depolama için çalışmalar yapılıyor. Üretimin ve ihracatın artmasına paralel olarak büyüyen depolara talep artık çok çok daha yüksek. Akıllı ve tekonolojik depolar artmaya başladı. İnşa ettiğimiz tüm depolarda projeden, üretim ve montaj süreçlerine kadar en ileri mühendislik yöntemlerini kullanıyoruz.