TÜRKİYE İLE RUSYA ARASINDA DENİZ YOLU KORİDORU
Almark Logistics, Türkiye ile Rusya arasında deniz yolu koridoru oluşturdu. Ambarlı, Novorossiysk ve Saint Petersburg arasında başlatılan taşımalar büyük ilgi gördü
Almark Logistics, ağustos ayında Ambarlı ile Novorossiysk ve Saint Petersburg arasında deniz yolu taşımacılığına başladığını duyurdu. Bu yeni koridor, Kuzey Avrasya'da güçlü bir lojistik altyapı kurma hedefiyle tasarlandı. Genel Müdür Onur Güvenler, Türkiye ve Rusya'dan yoğun ilgi gördüklerini belirtti. “Novorossiysk ve Saint Petersburg’dan Rusya ve Belarus’un tamamına ulaşıyoruz,” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Denizcilik İstatistikleri, 2023 yılı ocak-ağustos döneminde limanlarda ithalat ve ihracat için elleçlenen yük miktarının yaklaşık yüzde 3, konteyner miktarının ise yüzde 2 arttığını gösteriyor. Karadeniz üzerinden gerçekleştirilen taşımalar, Türkiye’nin limanlarına gelen yüklerin çoğunluğunun Rusya'dan geldiğini ortaya koyuyor.
Almark Logistics, Novorossiysk Limanı'na ortalama 3 günde, Saint Petersburg Limanı'na ise 12-15 günde ulaşabiliyor. Güvenler, bu süreçte kapıdan kapıya ve limandan limana teslimat modelleri sunduklarını, ayrıca transit taşımalar gerçekleştirdiklerini ifade etti. Şirket, Moskova, Krasnodar, Kazan, Rostov ve Yekaterinburg gibi önemli ticaret merkezlerine de hizmet vererek gümrük, fabrika ve depo teslimatları yapıyor.
Güvenler, iki ülkenin dilini konuşan ve yasal mevzuata hâkim bir ekiple çalıştıklarını belirterek, bu sayede hızlı, güvenli ve maliyet etkin çözümler sunduklarını vurguladı. Almark Logistics’in bu yeni deniz yolu taşımaları, şirketin Rusya’daki hizmet ağını genişletme ve ticaret hacmini artırma hedefi açısından önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. Bu hizmet, hem Türkiye hem de Rusya için stratejik bir avantaj sağlarken, bölgedeki ticari ilişkileri de güçlendirmeyi amaçlıyor.