SON DAKİKA
GÜNDEM Pazartesi 24 Nisan 2023 04:46

TÜRK ÜRÜNLERİ ÇİN'İ PTTAVM İLE FETHEDECEK

Çin'e e-ihracat yapabiliyor olmanın ve bu kabiliyete ulaşmanın Türkiye açısından çok önemli olduğunu vurgulayan PttAVM.com Genel Müdürü Hakan Çevikoğlu, gazetemize yaptığı değerlendirmede, "5 yıl içerisinde 1.4 trilyon dolarlık Çin'in sınır ötesi e-ticaret pazarından 500 milyon dolarlık payı almayı hedefliyoruz" dedi

Türk ürünleri Çin'i PttAVM ile fethedecek

Çağlar ÇAĞATAY

Dünyada e-ticaret potansiyeli son yıllarda büyük bir ivme kazandı. Özellikle pandemi döneminde e-ticarete olan yatırımlar hem dünya çapında hem de Türkiye’de büyük oranda arttı. Çünkü pandemi süreci, tüketici alışkanlıklarını da büyük oranda değiştirdi. Pandemi döneminde zorunlu olarak değişen tüketici alışkanlıklarının çoğunluğu büyük oranda bugün de devam ediyor. 2011 yılından beri faaliyette olan PttAVM.com müşterilerine 45 bin satıcımızın 45 milyon ürününü sunuyor. Türk firmalarına hiçbir maliyet yüklemeden Çin'e giriş imkanı sağladıklarını da belirten PttAVM.com Genel Müdürü Hakan Çevikoğlu, "Ticaret Bakanlığı, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğinin (TOBB) yönlendirdiği önemli Türk markalarının ürünleri daha kolay şekilde Çin'de satılacak. Çin’e e-ihracat yapabiliyor olmak ve bu kabiliyete ulaşmak Türkiye açısından çok önemli. 5 yıl içerisinde 1.4 trilyon dolarlık Çin’in sınır ötesi e-ticaret pazarından 500 milyon dolarlık payı almayı hedefliyoruz” dedi. Çevikoğlu sorularımızı yanıtladı. 

2011 yılından beri faaliyette olan pttavm.com ne gibi yeniliklere imza attı?

Pttavm.com, yıllar içerisinde pek çok hizmeti tüketiciler ve satıcılar ile buluşturarak büyüdü. Müşterilerimize 45 bin satıcımızın 45 milyon ürününü sunuyoruz. Bununla birlikte satıcılarımızın ürünlerinin yurtdışına e-ihracat ile satış yapmasına imkan veriyoruz. Ayrıca satıcılarımıza hem yurtiçinde hem de yurtdışında e-ticaret ve e-ihracat lojistik ve fulfillment hizmetleri sunuyoruz. Tüketicilerin hem kapıya teslimat hem de Kargomat’a teslimat ile ürünlerini alma imkanı sağladık. Türkiye’de ilk defa kamu kurum ve iştiraklerinin, kooperatiflerin ve yerel üreticilerin ürünlerini hem yurtiçinde hem de doğrudan perakende tüketiciler ile buluşturduk. Bunlardan bazıları Tarım Kredi Kooperatifleri, Toprak Mahsulleri Ofisi, Yerel Kooperatiflerimiz ve coğrafi işaretli ürünlerimiz oldu. Ayrıca, tüketicilerin ilk defa alışveriş yaparken aynı zamanda HGS yükleme, Tramer Sorgulama, KM (kilometre) Sorgulama gibi hizmetleri de almalarını sağladık. Sosyal sorumluluk projelerimiz kapsamında da Engelsiz PttAvm.com’u devreye aldık.  Hem tüketicilere, hem satıcılarımıza hem de kamu kuruluşlarına e-ticaret ve e-ihracat kapsamında 2023 yılında da yeni hizmetler sunmaya devam edeceğiz. 

PttAVM.com olarak 2022 yılı nasıl geçti? 2023 yılı hedefleriniz nelerdir?

2022 yılını hedeflerimizin oldukça üzerinde gerçekleştirdiğimizi söyleyebilirim – hem yurtiçinde hem de yurtdışında-. Ticaret Bakanlığımız verilerinde de görüleceği üzere, 2022 yılında Türkiye’de e-ticaret sektörü büyük bir atılım gerçekleştirdi. Şu ana kadar Türkiye genelinde e-ticaret faaliyetinde bulunan 550 bine yakın işletmeye ulaşıldı. Öncelikle e-ticaret hacminin bir önceki yıla göre yüzde 109 oranında büyümüş olması önümüzdeki yıllar için de umut verici. Bu büyümede pandeminin etkilerini halen gördüğümüzü söyleyebilirim. Türkiye’de şu anda e-ticaret hacmi 800 milyar TL’ye ulaşmış durumda ve önümüzdeki sene artık trilyon liraları konuşacağız. Biz de 2022 yılını aynı oranlarda büyüyerek geçirdik. Önemli yatırımlarımız oldu. Platformlarımızın teknolojisine, insan kaynağına, lojistik altyapıya, kurumsal gelişime ve yurtdışı e-ihracat operasyonlarına yatırım yaptık. Türkiye’nin en önemli değerlerinden PTT ile iş birliklerimiz bize daha da güç veriyor. Yeni yatırımlar ve hem yerel hem de global iş birlikleri ile birlikte, 2023 yılında da bu ivmeyi artırarak devam ettirmek istiyoruz.

Platformdaki perakendeci sayısı artıyor

Türkiye’deki ve dünyadaki e-ticaret potansiyelini değerlendirebilir misiniz?

Dünyada e-ticaret potansiyeli son yıllarda büyük bir ivme kazandı. Özellikle pandemi döneminde e-ticarete olan yatırımlar hem dünya çapında hem de Türkiye’de büyük oranda arttı. Çünkü pandemi süreci, tüketici alışkanlıklarını da büyük oranda değiştirdi. Pandemi döneminde zorunlu olarak değişen tüketici alışkanlıklarının çoğunluğu büyük oranda bugün de devam ediyor. İnsanlar, e-ticaretle yapılan alışverişin kolaylığını fark etti ve bundan da kolay kolay vazgeçmek istemiyor. Bu durum, üreticiler ve perakendeciler için de geçerli. Üretici de ürününü kolaylıkla, dünyanın bir ucuna ulaştırabiliyor ve daha da ötesi, hazır müşteri bularak ulaştırıyor. Platformumuzda yer almak isteyen perakendecinin de her geçen gün daha fazla artmasından da biz bunu anlıyoruz. 

98 ülkeye dağıtım yapılıyor

Dağıtım ağınızdan söz eder misiniz? Kaç ülkeye satış yapıyorsunuz?

Üreticilerimiz ve perakendecilerimiz PttAVM ile dünyanın pek çok noktasına ürünlerini kolaylıkla ulaştırabiliyor. E-ihracat için en önemli yatırımımız Turkishsouq.com oldu. PTT ile Katar Posta İdaresi arasında yapılan iş birliği sonucu, satışa sunulan Türk ürünleri, dünyanın herhangi bir ülkesinden turkishsouq.com platformu üzerinden ulaşılabilir hale geldi. Şu anda 98’in üzerinde ülkede 25 binin üzerinde KOBİ’nin sunduğu Türk ürünleri bizim aracılığımızla ulaşılabilir durumda. Dağıtım ağımıza gelince, PTT’nin dünyada yapmış olduğu iş birlikleri, PttAVM’yi de ciddi anlamda etkili hale getiriyor. Bahsettiğim 98’in üzerindeki ülkeye PTT dağıtım ağıyla çok kolay ve hızlı bir şekilde ulaşabiliyoruz. 

PTT’nin dünyada gücü var

Sizi rakiplerinizden ayıran güçlü yönleriniz nelerdir?

Bizi rakiplerimizden ayıran en güçlü yönlerimizden birisi aslında az önce anlattığım gibi, PTT iştiraki olmamız ve PTT’nin dünyadaki gücünün de bize güç veriyor olması. Platformumuzda satışa sunulan ürünlerin pazara entegre edilmesi, gümrük işlemleri, gönderi takibi, kargo süreci, müşteri geri dönüşleri, çağrı merkezi hizmetleri gibi tüm işlemler, titizlikle yapılıyor. Üreticiler, ürünleri ile rahatlıkla yurt dışı pazarına açılabiliyor. Dolayısıyla dünya posta ağını ve lojistik avantajını kullanabiliyoruz. Hedefimiz yurt dışına açılan çok daha fazla markamızı ve KOBİ’mizi desteklemek ve hep birlikte bir  e-ticaret köprüsü oluşturmak. 

Çin’de mağaza işletiyoruz

Son olarak yeni bir projenizi hayata geçirdiniz. Ticaret Bakanlığı e-Ticaret Dairesi, Türkiye'nin Pekin Büyükelçiliği, TİM ve TOBB ile yapılan görüşmeler sonrası dev e-ticaret platformunda Türk mağazasının açılması için PTT iştiraki PttAVM.com'a koordinasyon görevi verildiği açıklandı. PttAvm aracılığıyla Çin pazarına giren firmalar ürünlerini daha kolay satabilme imkanı veren projenizden bahseder misiniz? Süreç nasıl işleyecek? Hangi sitelerde yer alacak bu ürünler?

Ürünler Çin’in en büyük e-ticaret platformları JD’nin yanı sıra Alibaba’nın Tmall ve TikTok’un sahibi olduğu Douyin e-ticaret sitelerinde açılan “Türkiye Premium Store” mağazalarında satışa sunuluyor. Ticaret Bakanlığı, TİM ve TOBB'un yönlendirdiği önemli Türk markalarının ürünleri daha kolay şekilde Çin'de satılıyor. Eti, Arzum, DS Damat, Otaci, Hunca gibi birçok önemli markamız bu grup içinde. Türk markalarının toplu olarak yer alabildiği bir mağaza işletiyoruz. Süreç ise şöyle işliyor. Öncelikle ürünler İstanbul’da depolanıyor, gümrükleme ve e-ihracat işlemleri yapıldıktan sonra doğrudan Çin’deki adrese teslim ediliyor. Öte yandan markalarımızın Çinli tüketicilere daha hızlı gönderim yapabilmeleri için depolama ve 'fulfillment' hizmetlerimizi İstanbul ile birlikte Hong Kong ve Çin-Zhejiang da sunuyoruz. Çin'in pandemi kısıtlarını kaldırmasıyla birlikte Mart ayından itibaren hem Türkiye'den hem de Çin ve Hong Kong üzerinden tüketici teslimatlarımızı hızlandırdık. Markalarımızın Çin'de penetrasyon hızını artırmak için ayrıca bu ülkedeki lojistik kapasitemizi daha da geliştireceğiz. Öte yandan en önemli dikkat çekmemiz gereken konu, markalara bu süreçte hiçbir maliyet yüklemeden Çin’e girmelerini sağlıyor oluşumuz. Bu platformlarda bir mağaza açmak isterseniz, minimum platform başına 15-25 bin dolar depozit yatırımı ve Trading Partner (TP) dediğimiz yerli ortak hizmet yatırımı gerekliliği bulunmaktadır. Bu olmazsa o platformda çalışma imkanı yok, zira platformların hem tüm ara yüzleri Çince hem de Çin'de iş akışları TP'ler üzerinden tasarlanmış. Ayrıca mağaza açıp yönetebilmek için de lokalde iade adresi gösterilmesi gerekiyor ve bunu ancak yerli şirketler yapabilir. Platform ve gümrük sistemlerine erişim de TP'ler/yerli şirketler üzerinden yapılıyor. Dolayısıyla tüm bu yatırımlar pazara giriş maliyetlerini ciddi şekilde artırıyor. Biz markaları ücretsiz Çin pazarına sokuyoruz. Yeter ki orada marka tescili olsun. Orada marka tescili yoksa bile onları yaptırmalarına yardım ediyoruz. Bunun için firmaların TOBB, TİM ve Ticaret Bakanlığımıza başvurmaları yeterli.”

50’nin üzerinde marka başvurdu

‘Türkiye Premium Store’ adı verilen mağazaya şu ana kadar kaç marka katıldı? 

Çin’deki platformlarda yer almak isteyen Türk markalarından yoğun bir talep görüyoruz. Markalarımızın Türkiye Premium Store mağazalarımıza dahil olmaları hem pazara giriş maliyetlerini aşmalarına destek oluyor hem de Çin’de pazar penetrasyon hızını arttırıyor. Şu ana kadar 50’nin üzerinde Türk Markası başvurdu ve onay süreçleri tamamlananların ürünlerini Çin’li tüketicilere hem Türkiye, hem Hong Kong hem de Çin içinde teslimat ile hibrit bir lojistik ağı ile gerçekleştiriyoruz. Eti, Arzum, DS Damat, Otaci, Hunca, Tariş bu markalarımızdan bazıları. 

Çin’e ulaşmak Türkiye açısından önemli

Türk ürünlerinin Çin pazarında yer almasıyla ne hedefliyorsunuz?  Ne kadarlık bir iş hacmi oluşur sizce?

Çin’e e-ihracat yapabiliyor olmak, bu kabiliyete ulaşmak Türkiye açısından çok önemli. Zira, Çin dünyanın en büyük e-ticaret pazarı ancak Türkiye’den Çin’e e-ihracat yapmak pazar giriş, lojistik, fiyatlama, lokalizasyon gibi parametreler dikkate aldığında meşakkatli ancak gerekli ve yatırım yapılması gereken bir fırsat. 5 yıl içerisinde 1.4 trilyon dolarlık Çin’in sınır ötesi e-ticaret pazarından 500 milyon dolarlık payı almayı hedefliyoruz. Burada Ticaret Bakanlığı, TİM ve Ticaret Ataşeliğinin de desteği çok büyük. Onların destekleriyle bu hedeflerimize ulaşacağımızı umuyoruz. 

PttAVM’nin hedefleri

Pttavm.com olarak başka hedef projeleriniz olacak mı? 

Yurtiçinde her gün büyüyen müşteri bazımız ile birlikte, Türk ürünlerinin ve markalarının dünyanın her yerine e-ihracat ile ulaşabilmesi için teknoloji, insan kaynağı, lojistik altyapı ve iş birliğine yatırım yapmaya devam edeceğiz ve bu kapsamda da satıcılarımız, markalarımız, kamu kuruluşlarımız ve kooperatiflerimiz için pek çok yeni servisi önümüzdeki dönemde devreye alacağız. 

ABONE OL

EN ÇOK OKUNANLAR

garanti sol
garanti sağ