SON DAKİKA
Turizm Cumartesi 25 Ekim 2025 17:25

TÜRK TURİSTLERİN YURTDIŞI HARCAMALARI YÜZDE 25 ARTTI

Mastercard'ın yeni Turizm Trendleri Raporu, Türkiye'ye gelen ve Türkiye'den çıkan turistlerin harcama davranışlarını ortaya koyuyor. Yabancı turistlerin işlem adedi yüzde 10 artarken, Türk turistlerin yurtdışı harcamaları yüzde 25 yükseldi. Raporda, en çok harcama artışı Türkmenistan ve Japonya'da kaydedildi

Türk turistlerin yurtdışı harcamaları yüzde 25 arttı

Mastercard, Türkiye turizmine dair hazırladığı yeni araştırmasını açıkladı. 2025 yaz dönemini kapsayan rapora göre, Türkiye’ye gelen turistlerin kartlı ödemeleri geçen yıla kıyasla yüzde 6 artarken, işlem adedi yüzde 9 yükseldi. Türkiye’den yurtdışına çıkan turistlerin harcamaları ise yüzde 28 artarken, işlem adedi yüzde 25 olarak kaydedildi. Artış en fazla Temmuz ayında gözlendi.

HARCAMA ARTIŞINDA TÜRKMENİSTAN ZİRVEDE

Raporda, Türkiye’de harcama yapan turistlerin ülkeleri de detaylandırıldı. Birleşik Krallık, Almanya, Hollanda, ABD, Suudi Arabistan, Kazakistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Avusturya, İsviçre ve İsveç, harcama hacmi yüksek ülkeler arasında yer aldı. Özellikle Türkmenistan’dan gelen turistlerin harcaması geçen yıla göre yüzde 139 artarak dikkat çekti. Avusturya ise yüzde 20 ile en hızlı büyüyen ülke oldu.

İNGİLİZLERİN YENİ GÖZDESİ ANTALYA 

Yabancı kart sahiplerinin harcamaları sektör bazında incelendiğinde, en çok büyüme sırasıyla çeşitli gıda, market ve kuyum sektörlerinde gözlemlendi. Bu yıl Birleşik Krallık’tan gelen turistler, en çok harcamayı geçen yıla göre Muğla yerine Antalya’da yaptı;, geçen seneye göre yemek sektörü harcamalarında yüzde 11 artış gerçekleşti. Almanya’dan gelen turistlerin harcamasının en çok arttığı şehir yüzde 13 ile İstanbul olurken, geçen yıldan bu yana harcamanın en çok artış gösterdiği sektör yüzde 36 ile çeşitli gıda sektörü oldu. Hollanda’dan gelen turistler Antalya’da yemek sektöründe %9 artışla daha fazla harcama yaparken, ABD’den gelen turistlerin harcamaları en çok kuyum sektöründe (%24) yükseldi.

Türk turistler yurtdışında da harcamalarını artırdı; en çok tercih edilen ülkeler Yunanistan, İngiltere ve İtalya oldu. Harcamanın en hızlı arttığı ülke Japonya (%119), en çok harcama yapılan şehir ise Londra (%55) olurken, Bulgaristan Svilengrad’da yıllık artış %246’yı buldu.

EN ÇOK GİYİM VE YEMEĞE HARCAMA YAPILDI

Sektörel dağılıma bakıldığında, Türk turistlerin yurtdışında en çok harcama yaptığı alan giyim ve yemek olurken, sağlık sektörü en fazla büyüyen kategori olarak kayıtlara geçti. Örneğin, Yunanistan’da Alexandroupoli ve Feres şehirleri öne çıkarken, İngiltere’de Londra, İtalya’da Milano ve Capri, Fransa’da Paris ve ABD’de New York harcamaların yoğunlaştığı şehirler olarak raporda yer aldı.

Mastercard’ın bu araştırması, Türkiye turizminin hem giriş hem de çıkış bazında önemli bir büyüme ve çeşitlenme gösterdiğini ortaya koyuyor. Rapor, hem sektör profesyonelleri hem de yatırımcılar için kritik veri niteliği taşıyor.

ABONE OL