SON DAKİKA
Denizcilik Perşembe 04 Aralık 2025 09:54

TÜRK MÜHENDİSLİĞİYLE AMONİTH SUYA İNDİ

Çeksan Tersanesi'nde inşası tamamlanan NB83 proje numaralı IMO II sınıfı kimyasal tanker M/T Amonith, suya indirilerek test süreçlerine başladı.

TÜRK mühendisliğiyle Amonith suya indi

Tamamı Türk mühendisler tarafından yürütülen tasarım ve Ar-Ge çalışmaları gemiyi benzerlerine göre daha verimli ve çevreci hâle getirdi.

Gemi, metanol yakıtına uygun ve NOx emisyonlarını azaltan sistemleri ile öne çıkıyor.

Çeksan Tersanesi’nde inşası sürdürülen NB83 proje numaralı IMO II kimyasal tanker M/T Amonith, suya indirilerek deneme ve test süreçlerine başladı. Gemi, dört gemilik serinin son halkasını oluşturuyor ve tamamı Türk mühendisler tarafından yürütülen Ar-Ge ile tasarım çalışmalarıyla ortaya çıkarıldı.

Ödüllü hidrodinamik gövde yapısının CFD analizleriyle geliştirilmesi sayesinde gemi, benzerlerine göre %6 daha düşük direnç sağlıyor. Sevk sistemi ise %25 daha verimli çalışacak şekilde optimize edildi. Tam yüklü durumda 8100 ton kargo taşıyabilen M/T Amonith, 13 knot hıza ulaşabiliyor. Projede ulaşılan %45 yerlilik oranı, tersanenin yerli üretim yaklaşımını yansıtıyor.

Gemi, IACS üyesi Bureau Veritas ve Türk Loydu tarafından Dual Class kapsamında sertifikalandırılıyor. Metanol yakıtına uygun inşa edilen tanker, SCR sistemi sayesinde NOx emisyonlarını azaltacak ve CleanShip notasyonu ile çevreci tasarımını pekiştiriyor. Ayrıca balast suyu arıtma sistemi, istilacı türlerin taşınmasını engelliyor.

M/T Amonith’in makine dairesi tam otomasyona uygun tasarlanırken, “ColdIroning” altyapısı sayesinde kıyıdan enerji beslemesi yapılabiliyor. 3×350A kapasiteli trafo ve ilgili panolar gemide hazır bulunuyor. Şaft jeneratörünün PTI özelliği, geminin acil durumlarda jeneratör gücüyle sevk edilmesini sağlıyor.

Gemi, 117,9 metre boyunda, 17 metre genişliğinde ve 9 metre yükseklikte inşa edildi. Sevk gücü 3000 kW olan tanker, 11 knot ekonomik hız ve 13 knot maksimum hız kapasitesine sahip. Kargo tankları Duplex 2205 paslanmaz çelikten üretildi ve ağır asit yüklerini taşımaya uygun.

Proje, Türk tersanelerinin küresel gemi inşasındaki kabiliyetini gösterirken, yerli mühendislik ve Ar-Ge ile sürdürülebilir ve verimli gemi üretiminin örneğini sunuyor.

ABONE OL