TÜRK DOĞAL TAŞ FİRMALARI İTALYA'DA ALICILARLA BULUŞTU
Türkiye'den 153 firma, İtalya'nın Verona şehrinde düzenlenen Marmomac 58. Uluslararası Doğal Taş Tasarımı ve Teknolojisi Fuarı'na katıldı. Türk firmaları tarafından mermer, traverten, gibi ürünler, mozaik ve benzeri dekoratif malzemelerin sergilendiği fuarda 140 ülkeden 1,400 katılımcı yer aldı. 50 binden fazla kişinin ziyaret ettiği fuarla ilgili değerlendirmelerde bulunan İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB) Yönetim Kurulu Üyesi Gökhan Murathan, "Türkiye olarak son dönemlerde artan maliyetler ve dünyada yaşanan ekonomik gelişmelerin de etkisiyle doğal taş ihracatında bir yavaşlama olduğu söylenebilir. Ancak, İMİB olarak dünyanın dört bir tarafında düzenlenen fuarlara katılıyor, ticaret ve alım heyetleri düzenliyoruz. Yapacağımız çalışmalarla Türk maden sektörünü hak ettiği noktalara çıkarmayı hedefliyoruz." dedi.
İtalya’nın Verona şehrinde düzenlenen ‘Marmomac, 58. Uluslararası Doğal Taş Tasarımı ve Teknolojisi Fuarı’na, Türk doğal taş sektörü çıkarma yaptı., Mermer, granit, traverten, diğer doğal taşlar, plaka, bordür ve mozaik gibi dekoratif ürünler sergilenen fuarda, 140 ülkeden 1,400 katılımcı yer aldı. 50 bin ziyaretçisiyle tüm üretici, tasarımcı ve sektörde başarı hedefleyen nihai üreticileri buluşturan fuarda, toplam 153 Türk firma yer aldı. İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB) tarafından bu yıl 14’üncü kez milli katılım gerçekleştirilen fuarda, 41 firma İMİB’in düzenlediği milli katılımla yer alırken, Marmomac Fuarı’nda Türkiye pavilyonuna toplamda 1800 metrekarelik yer ayrıldı. Türk firmaları tarafından mermer, traverten, gibi ürünler, mozaik ve benzeri dekoratif malzemelerin sergilendiği fuarı, ilk gününde T.C. Milano Başkonsolosu Mehmet Özöktem ziyaret ederken; Milano Ticaret Ataşeleri Ahmet Erkan Çetinkayış ve Kadir Eser de gözlemci olarak katıldı.
50 BİNDEN FAZLA ZİYARETÇİ
Fuarla ilgili değerlendirmelerde bulunan İMİB Yönetim Kurulu Üyesi Gökhan Murathan, “Marmomac Fuarı; doğal taşlar, makine ve ekipmanları konularında dünyanın en büyük, en önemli ve en prestijli fuarlarından biri olma özelliğini uzun yıllardır devam ettiriyor. Sektörün tüm dünyadaki en önemli üretici, tedarikçi ve alıcılarının bir araya geldiği bu etkinlik, sektöre yön verir konumda. Fuarda, doğal taş ve teknolojilerinin bir arada yer alması, tüm dünyadan en büyük üreticilerin bulunması aynı zamanda, fuarın tüm dünyadan alıcıları çekiyor olması yine, fuar esnasında doğal taşın tasarım ile olan ilişkisi ve bu anlamda yapı sektöründe bir materyal olarak farklı kullanımların aynı anda sunuluyor olması da Marmomac fuarını ve bu fuarda bulunmayı sektörümüz açısından önemli kılan unsurlardır.” dedi.
YABANCI ALICILARLA BULUŞUYORUZ
Fuarın bir diğer özelliğinin de doğal taşın ham madde olarak alım-satımına aracılık eden bir etkinlik olduğunu kaydeden Gökhan Murathan, “Son yıllarda, doğal taşların, dünya genelinde yapı ve dekorasyon malzemesi olarak daha çok kullanılmaya başlanması, mimar ve tasarımcılar tarafından daha fazla tercih ediliyor olması, doğal taş üretiminin ve tüketiminin artmasını sağladı. Pandemi sebebiyle hızı azalan bu artış, 2023 yılı itibarıyla pandemi öncesi günlere dönmeye başladı. Türkiye olarak son dönemlerde artan maliyetler ve dünyada yaşanan ekonomik gelişmelerin de etkisiyle doğal taş ihracatında bir yavaşlama olduğu söylenebilir. Ancak, İMİB olarak dünyanın dört bir tarafında düzenlenen fuarlara katılım gösteriyoruz. Ticaret ve alım heyetleri organizasyonları ile yabancı alıcılarla buluşuyoruz. Bu kapsamda Marmomac fuarını da çok kıymetli buluyoruz. İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB) olarak, fuardaki milli katılım organizasyonunu 41 firma ile başarıyla sonuçlandırdık. Ayrıca, bireysel olarak katılan 110 firmamızın da ihtiyaçlarına cevap vermeye çalıştık. Uzun yıllardır milli katılım ile yer aldığımız 10. Hol’de arka köşelerin fazla ziyaret edilmediğini deneyimlemiştik. Bu sebeple, fuar yönetimiyle yaptığımız uzun görüşmelerin sonucunda farklı tasarımsal değişikliklere giderek, en yoğun hollerden olan 9. Hol’ün her iki bağlantısına ve 12. Hol’den de direkt geçişe denk gelecek şekilde milli katılım stantlarımızı yatay konumlandırarak daha çok ziyaretçinin alanımıza uğramasını sağladık. Fuarın ilk üç gününde bu değişikliklerin neticesini de almayı başardık. Bu tip organizasyonlar ve yapacağımız çalışmalarla Türkiye’nin maden ihracatını hak ettiği yerlere ulaştıracağımıza yürekten inanıyoruz.” diye konuştu.