TÜM DÜNYADA YENİ 408'İN EN ÇOK SATILDIĞI ÜLKE TÜRKİYE OLDU
Türkiye otomotiv pazarının hızla yükselen markası PEUGEOT, 2023'te yükselen performansını rekor satış gerçekleştirerek taçlandırdı. 2023'ü 78 bin 632 adetlik toplam satışla tamamlayan marka, bir önceki yıla göre satışlarını yüzde 141 artırarak dikkatleri üzerine çekti. 2023'te gerçekleştirdiği 48 bin 201 adetlik SUV satışıyla liderliğini kaptırmayan PEUGEOT Türkiye, ticari araç pazarında da ilk 3'te yerini aldı. 2023'ün kendileri için rekorlar yılı olduğunu söyleyen PEUGEOT Türkiye Genel Müdürü Gülin Reyhanoğlu, "PEUGEOT olarak Türkiye pazarındaki büyümemiz aralıksız sürüyor.
İsa ÖZGÜLLER
Otomotiv dünyasının sportif sürüşle
yüksek teknolojiyi bir arada sunabilen göz alıcı markası PEUGEOT, Türkiye
pazarındaki büyüme hamlesinin sonuçlarını almaya devam ediyor. Yeni
modelleriyle pazarın en dinamik markası haline gelen PEUGEOT, her biri
sınıfının en iyisi olan geniş ürün gamıyla Türk tüketicisinin beğenisini
kazanmayı sürdürüyor. 2023 yılını 78 bin 632 adetlik satışla tamamlayan PEUGEOT
Türkiye, bugüne kadarki en yüksek satış rakamına ulaşarak kendi rekorunu kırmış
oldu. Marka ayrıca, 32 bin 666 adetle kapattığı 2022 yılına göre de satışlarını
yüzde 141 artırmayı başardı.
PEUGEOT
Rifter ve 2008 segmentlerinde lider!
2023’teki satış performansıyla PEUGEOT
Türkiye, toplam pazardan yüzde 6,4 pay aldı ve en fazla tercih edilen 5’inci
marka olarak öne çıktı. Markanın 2022’deki toplam pazar payı yüzde 4,2’ydi. Birbirinden iddialı 4 farklı modeliyle SUV pazarında yer
alan PEUGEOT Türkiye, 2023’ü SUV lideri olarak tamamladı. PEUGEOT’nun 2008,
3008, 408 ve 5008 modellerine olan yoğun ilgi, markanın yılı 48 bin 201 adetlik
satışla tamamlamasını sağladı. PEUGEOT’nun yükselen performansında en büyük
payı SUV modelleri alıyor. Marka, B segmentinden D segmentine kadar farklı
ölçülerde 4 modelle SUV müşterilerine hitap ediyor. PEUGEOT 3008, 2023 yılında
gerçekleşen 18 bin 48 adetlik satışla markanın en çok satılan modeli konumunda
öne çıkıyor. 18 bin 5 adetlik satışla markanın en çok satılan ikinci modeli
olan 2008 ise, yüzde 12,3 payla segmentinin lideri olarak ön plana yer alıyor.
Markanın D-SUV modeli 5008, segmentinin en beğenilen modellerinden biri olmayı
sürdürüyor. Markanın en yeni SUV modeli olan 408 ise, tam olarak bir yılı
doldurmamasına rağmen 9 bin 729 adetlik satışa ulaşmayı başardı. PEUGEOT Türkiye, SUV’daki başarısını hafif ticari araç
pazarında da göstermeyi başardı. Markanın iddialı modeli Rifter, 2023 yılında ulaştığı
11 bin 86 adetlik satışla kendi sınıfının açık ara lideri oldu. Markanın hafif ticari modelleri de
eklendiğinde toplam satışı 20 bin 83 adedi buldu. Bu satış hacmiyle PEUGEOT,
Türkiye hafif ticari araç pazarının en fazla tercih edilen 3’üncü markası
olarak önemli bir başarıya daha imza attı.
Satılan
her 10 SUV’dan biri PEUGEOT markalı!
2023’ün kendileri için başarılı bir yıl
olduğunu söyleyen PEUGEOT Türkiye Genel Müdürü Gülin Reyhanoğlu, “PEUGEOT
olarak Türkiye pazarındaki büyümemiz aralıksız sürüyor. 2023 yılını 78 bin 632
adetlik satışla 5’inci sırada tamamladık. Bu rakam bir önceki yıla göre 2.5
kata yakın büyüdüğümüz anlamına geliyor” dedi. Markanın Türkiye’deki
yükselişinin globalde de ilgiyle takip edildiğini vurgulayan Gülin Reyhanoğlu,
“Rekor seviyedeki satışımızla yıl sonunda İspanya’yı geride bırakmayı başardık.
Bugün itibarıyla Türkiye, globalde 147 ülke arasında en fazla PEUGEOT satışı
yapılan 4’üncü ülke konumuna yükseldi. Önümüzde Fransa, İtalya ve İngiltere
var. Bu tablo bile 2023’ün bizim için ne kadar başarılı olduğunu ortaya koymaya
yetiyor” diye konuştu. Türkiye pazarından en fazla satılan modellerin 3008 ve
2008 olduğunu ifade eden Gülin Reyhanoğlu, şöyle devam etti: “SUV
modellerimizle pazarın en beğenilen markasıyız. Pazara mart ayı itibarıyla
giriş yapan 408 modelimiz bile 10 bin adede yakın satışa ulaştı ve bize ciddi
katkı yaptı. Bu noktada global açıdan bir önemli başarıya daha imza atmanın
mutluluğu içindeyiz. 2023 yılında gerçekleştirdiğimiz 9.729 adetlik yeni 408
satışıyla, bu göz alıcı PEUGEOT modelinin en çok tercih edildiği ülke olma
onuruna da eriştik. 408 ayrıca Otomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) tarafından
8’incisi gerçekleştirilen ‘Türkiye’de Yılın Otomobili’ yarışmasında, ‘Yılın
Tasarımı’ kategorisinin kazananı oldu. Dünya çapında kazandığımız birçok ödül
olsa da bu ödülün bizim için yeri ayrı. Üstüne bir de, ODMD Satış ve İletişim
Ödülleri 2023 Gladyatörleri’nde “Yılın Entegre İletişim Kampanyası”
kategorisinde “PEUGEOT 408 - HER AÇIDAN GÖZ ALICI” ile ödülün sahibi olduk. Sonuç
olarak birbirinden iddialı 4 modelimizde SUV pazarından yüzde 9,8 pay almayı
başardık. Bir başka deyişle Türkiye’de satılan 10 SUV araçtan birini PEUGEOT
olarak biz sattık. SUV pazarındaki mutlak başarı ve iddiamızı yenilenen
modellerimizle 2024’te de sürdüreceğiz. Bu yıl ayrıca bizim elektrikli
modellerimizin yılı olacak.”