SON DAKİKA
Perakende Cumartesi 21 Eylül 2024 02:26

TÜKETİCİLER GIDA ALIŞVERİŞİNDE TAZELİK VE KALİTEYİ TERCİH EDİYOR

Freelance Group'un araştırmasına göre, Türk tüketicilerin gıda alışverişinde tazelik, lezzet ve yerli ürünler ön planda.** Araştırma, tüketicilerin gıda seçimlerinde en çok tazelik (%72), lezzet (%61) ve yüksek kaliteyi (%56) dikkate aldığını ortaya koyuyor.

Tüketiciler gıda alışverişinde tazelik ve kaliteyi tercih ediyor

Türk tüketiciler gıda seçiminde tadı, kaliteyi, tazeliği ve yerli ile yöresel ürünleri tercih ediyor. Freelance Group, Almanya merkezli araştırma şirketi Statista'nın Türklerin gıda alışverişindeki önceliklerine ışık tutan araştırmasını değerlendirerek, mevcut koşullarda markaların izlemesi gereken yolları belirledi.

Statista'nın binden fazla tüketicinin katılımıyla gerçekleştirdiği araştırmaya göre, Türk tüketicilerin yüzde 72'si gıda tercihlerinde tazeliği önceliklendirirken, yüzde 61'i iyi tat ve lezzeti ön planda tutuyor. Yüzde 56'sı ise yüksek kaliteyi belirleyici bir unsur olarak değerlendiriyor.

Freelance Group Kurucusu Hüseyin Başaran, tüketicilerin eğilimlerinden anlaşılacağı üzere, yiyecek ve içecek seçimlerinde lezzet ve kalitenin kritik önem taşıdığını belirtti. Başaran "Hizmet sektöründeki 10 yıllık deneyimimize dayanarak, insanların son yıllarda sadece bu unsurları değil, farklı etkenleri de göz önünde bulundurduğunu gözlemliyoruz. Örneğin, yerli markalara ve yöresel tatlara yoğun rağbet var" ifadelerini kullandı.

Türkiye'deki tüketicilerin öncelikleri arasında sağlık, yerellik ve deneyim gibi konuların ön planda olduğunu kaydeden Başaran, yaratıcı ve yenilikçi fikirleri hayata geçirerek tüketicilerin beklentilerini karşılayan markaların başarıyı yakaladığını vurguladı. "Örneğin, İzmir, Bornova'nın ilk ve tek 'bubble tea' mağazası olan işletmemizle, taze ve farklı tatlar sunarak yeni bir dünyanın kapılarını açıyoruz," dedi. Bu yeni konsept, hem yerel halk hem de turistler için ilgi çekici bir deneyim sundu.

Faaliyet gösterdikleri sektörlerde yeni markalar oluştururken danışmanlık almadıklarını ve kendi stratejileriyle ilerlediklerini belirten Başaran, "Amaç ve fikirlere uygun taşınmazları belirleyip geliştiriyoruz. İşin başından sonuna kadar her adımda aktif olarak yer alıyoruz," şeklinde konuştu. Özellikle emlak projelerinde kişisel olarak sürecin her aşamasında bulunarak, müşterilerine özel çözümler sunduklarını ekledi.

Rekabetin yoğun olduğu iş dünyasında markaların dikkatli adımlar atması gerektiğinin altını çizen Başaran, "Sürekli olarak AR-GE çalışmaları yapmaya ve yeni işbirliklerine imza atmaya devam ediyoruz. Yakın zamanda birçok ilde yeni markalarla işbirliği yapacağız," şeklinde ekledi. Bu yeni girişimlerle birlikte, sadece mevcut müşteri kitlesine değil, aynı zamanda yeni pazarlara da ulaşmayı hedefliyorlar. Başaran "Yaratıcılığı ve yeniliği benimseyen bir yaklaşım ile sektörümüzdeki değişimlere öncülük etmeye kararlıyız" diyerek sözlerine son verdi.