TRENDYOL, 2028 SONUNDA BÖLGENİN EN BÜYÜK TEKNOLOJİ ŞİRKETİ OLMAYI HEDEFLİYOR
Trendyol Üst Yöneticisi Erdem İnan, hayallerinin; "Türkiye'de yakaladıkları başarıyı yurt dışına taşımak" olduğunu belirterek, "İçinde bulunduğumuz coğrafyada en büyük ve en büyük pozitif etki yaratan teknoloji şirketi olma hayalimiz var." dedi.

Anadolu Ajansının (AA) Global İletişim Ortağı olduğu e-ticaret fuarı WORLDEF ISTANBUL 2024, Yenikapı Etkinlik Alanı'nda devam ediyor.
Fuarda AA muhabirinin sorularını yanıtlayan İnan, 14 yıl önce kurulduklarını anımsatarak, şu an itibarıyla Türkiye'nin lider e-ticaret platformu olduklarını söyledi.
Türkiye'de 300 bin satıcılarının bulunduğunu dile getiren İnan, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Bu 300 bin satıcının sattığı ürünlerin yüzde 80'i Türkiye'de üretiliyor ve bizim hayalimiz de Türkiye'de yakaladığımız başarıyı yurt dışına çıkartmak. Geçtiğimiz senenin başında toplam hacmimizin içinde yurt dışı oranı yüzde 5'ti. Şu an itibarıyla yüzde 25'lere kadar geldi. Önümüzdeki dönemde Türkiye dışında iyi bir büyüme fırsatı görüyoruz. Girdiğimiz bütün pazarlarda Türk ürünlerinin, Türk markalarının rekabetçi olduğunu düşünüyoruz . Bu hayali gerçekleştirmek için çalışmaya devam edeceğiz."
"Yapay zekanın e-ticaret sektörünü dönüştürdüğüne tanık oluyoruz"
Erdem İnan, yapay zekanın son dönemde getirdiği en büyük değişikliğin aslında üretici yapay zeka olduğunu belirterek, şunları söyledi:
"Bu ne yapıyor? Temelde, bir dilde yazılmış herhangi bir içeriği başka bir dile çeviriyor. Bu, video da yazı da görsel de olabilir. Karşıdaki müşterimizin çeviriymiş gibi hissetmeyeceği kalitede çevirebilmesi... Biz de bunu kullanıyoruz. Türkiye'deki satıcılarımızdan bazıları sadece Türkçe biliyor. Çok az yabancı dil bilme oranı var ve bu satıcıların yurt dışındaki müşterilere ürünlerini satabilmesi için şimdi Slovakça, Romence, Lehçe, Arapça, Almanca, İngilizce ve birçok farklı dilde çevirinin yapılması gerekiyor. Bu çevirileri yaparken teknoloji anlamında satıcılarımıza destek veriyoruz."
İnan, müşterilerden kendi dillerinde soru geldiğinde satıcının buna Türkçe cevap verebildiğini anlatan İnan, yapay zeka sayesinde Türk satıcının cevabının direkt müşterinin kendi diline çevrildiğini söyledi.