SON DAKİKA
Enerji Cuma 14 Şubat 2025 02:15

TREDAŞ ENERJİK WHATSAPP'TAN HİZMET VERİYOR

Trakya Elektrik Dağıtım A.Ş. (TREDAŞ), elektrik dağıtım sektöründe bir ilk olarak, yapay zekâ destekli dijital asistanı "TREDAŞ Enerjik"i WhatsApp platformuna entegre etti.

TREDAŞ Enerjik WhatsApp'tan hizmet veriyor

Bu yenilik ile kullanıcılar, 501 186 0 186 numaralı hattı kullanarak ihbar, şikâyet, öneri ve taleplerine hızlı bir şekilde yanıt alabilecek. Ayrıca, planlı kesintiler hakkında da bilgilendirme yapılabilecek.

TREDAŞ Genel Müdürü Necati Ergin, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “TREDAŞ Enerjik, dijital dönüşüm yolculuğumuzun en önemli adımlarından biri. Elektrik dağıtım sektöründe yapay zekâ destekli bu tür bir uygulamayı WhatsApp platformuna entegre eden ilk şirket olmanın gururunu yaşıyoruz. Teknoloji alanına yaptığımız yatırımlarımızla, müşterilerimizin ihtiyaçlarına anında yanıt vererek onların hayatlarını kolaylaştırmayı ve her platformda erişilebilir olmayı hedefliyoruz” dedi

SEKTÖRE YENİLİKÇİ BİR BAKIŞ AÇISI GETİRDİ

2019 yılında devreye alınan “TREDAŞ Enerjik” uygulaması, sektördeki dijitalleşme sürecine farklı bir boyut kazandırdı. Avrupa’da elektrik dağıtım sektöründe ilk ve tek olan bu dijital asistan, yazılı ve sözlü insan konuşmasını taklit ederek kullanıcıların zaman kazanmasını sağlıyor. TREDAŞ Enerjik, Trakya bölgesindeki yaklaşık 2 milyon kullanıcıya hizmet veriyor ve geçtiğimiz yıl, 186 çağrı merkezi ile iletişim kuran müşterilerin yüzde 5’ini karşıladı. WhatsApp entegrasyonu sayesinde ise önümüzdeki iki yıl içinde, çağrı merkezi yoğunluğunun yüzde 20’sinin bu platform üzerinden karşılanması hedefleniyor.

Google Asistan ile entegre çalışan TREDAŞ Enerjik, kullanıcıların sesli komutları da algılayarak, elektrik dağıtım faaliyetleriyle ilgili her türlü bilgiye ulaşmalarını sağlıyor. Ayrıca, yerel lehçeleri de anlayabilen bu sistem, Trakya bölgesinde yaygın olarak kullanılan dil özelliklerine duyarlı.


ABONE OL

EN ÇOK OKUNANLAR