SÜRÜŞ KEYFİ ARTTI
İtalyan süperspor otomobil üreticisi Lamborghini, global satışlarında aslan payını alan modeli Huracan'ın ürün gamını çeşitlendirmeye devam ediyor.
Markanın ‘bebek’ modeli olarak tanımlanan Huracan, yeni versiyonu EVO RWD ile arkadan itişli otomobil kullanmayı tercih edenleri de hedef kitlesine dahil ediyor. Bilindiği üzere markanın tüm modelleri, standart olarak 4 tekerlekten çekiş sistemine sahip. 4 tekerlekten çekişin daha güvenli olan sürüş karakterine sahip olmayan yeni versiyon, bu sayede daha fazla sürüş keyfi ve hafif karoseriyle de özellikle ara hızlanmalarda daha fazla performans vadediyor.
Vergisiz fiyatı 1 milyon lira
Aracın güçlü V10 motoru, arkadan itişe özel olarak ayarlanan çekiş kontrol sistemiyle (P-TCS) destekleniyor. Sistem, aracın arkadan kaymanın ardından ideal torkla virajlardan daha hızlı çıkmasını sağlıyor. Sistem Corsa modunda arkadan itişin en keyifli halini sunuyor. P-TCS ile aracın virajlardan çıkıştaki çekişinin yüzde 20 iyileştirildiği belirtiliyor. Aracın hafif alüminyum ve karbon fiberden oluşan şasisi, ağırlığın sadece 1389 kilogram olmasını sağlıyor. Bu sayede motorun ürettiği her bir beygir sadece 2.28 kilogram ağırlığı taşımakla görevli. Arkadan itişli versiyonda ağırlık dağılımı da yüzde 40 ön yüzde 60 arka şeklinde ayarlanmış. Bahar aylarında yollara çıkmaya başlayacak olan Huracan EVO RWD, Avrupa’da vergiler hariç 159 bin 443 eurodan (yaklaşık 1 milyon 60 bin lira) satışa sunulacak.
610 beygirlik sporcu
Huracan EVO RWD’de kullanılan 5.2 litrelik V10 motor, 610 beygir güç ve 560 nm tork üretiyor. Gücünü 7 ileri çift kavramalı şanzımanla arka aksa ileten benzinli ünite, turbo veya kompresör desteği almıyor. 0-100 km/s ivmelenmesini 3.3 saniyede tamamlayan otomobil, 6 saniye daha gaza basıldığında saatte 200 kilometre sürate ulaşmış oluyor. Maksimum hızı saatte 325 kilometre olan otomobilin ortalama tüketimiyse 13.8 litre olarak açıklanıyor.