SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK İŞİMİZİN DOĞASINDA VAR
Eksim Holding, yenilenebilir enerji başta olmak üzere faaliyet alanlarının doğası gereği sürdürülebilirliği destekleyen bir üretim anlayışını benimsiyor. Eksim Holding Kurumsal İletişim Direktörü Yusuf Ekiz, "40 yıla yaklaşan tecrübemizle sürdürülebilirliği, işleyişimizin mihenk taşı hâline getirdik" dedi
Dünya genelinde şirketler, uzun vadeli kazanımlar elde etmek için finansal yatırımlarını, sürdürülebilirlik çatısı altında konumlandırmaya çabalıyor. İş modelleri ve faaliyet alanları, sürdürülebilirliğin doğasıyla uyumlu şirketler ise bu yarışta öne çıkıyor. Yenilenebilir enerji başta olmak üzere çevreye ve insana duyarlı üretim anlayışıyla hareket eden Eksim Holding, kaynakları israf etmeden sürdürülebilir büyümeye odaklanıyor. Enerji üretim portföylerinin yüzde 100 yenilenebilir kaynaklardan oluştuğunu, gıda alanında üretim yapan fabrikalarının sıfır atık prensibiyle çalıştığını vurgulayan Eksim Holding Kurumsal İletişim Direktörü Yusuf Ekiz, “Ülkemizde yeşil enerji dönüşümüne, grup şirketimiz Eksim Enerji ile öncülük ediyoruz. Un üretiminde ise Eksun Gıda şirketimizle, Sinangil ve glütensiz pazarın lideri Sinangil Gluten YOK markalarımızla sosyal fayda odaklı ürün geliştiriyor, 30’dan fazla ülkeye un ihracatı yapıyoruz. Kesintisiz, kaliteli ve kayıpsız enerji anlayışıyla, Dicle Elektrik ile Güneydoğu Anadolu’da 6 ilde elektrik dağıtımı yapıyor, Aslı markamızla kafe ve restoran işletmeciliğinde yenilikçi yaklaşımlar sunuyoruz. Ayrıca, Eksim Ventures ile sürdürülebilir iş modellerine ve inovatif fikirlere yatırım yapıyoruz. Faaliyet alanlarımız sebebiyle sürdürülebilirliğin merkezindeyiz” dedi.
Yeşil enerjiyle çevresel sürdürülebilirliğin merkezinde
Eksim Enerji’nin yatırımlarıyla iklim değişikliği ile mücadelede öncü bir rol üstlendiğini kaydeden Yusuf Ekiz, “2022 ve 2023 yılı ölçümlerimize göre, sadece Türkiye’de yıllık yaklaşık 1,8 milyar kWh elektrik enerjisini yenilenebilir kaynaklardan üreterek iki yılda toplam 2,5 milyon tondan fazla karbon eşleniği salımının önüne geçtik. İzin ve inşaat aşamasındaki projelerimizin ve inşa halindeki tesislerimizin devreye girmesiyle birlikte yıllık 4 milyon ton karbon eşleniği salımını engellemeyi hedefliyoruz.” dedi. Holding şirketlerinden Dicle Elektrik kapsamında ise, dijital altyapı yatırımları ve akıllı şebeke dönüşümüyle kaçak elektrik tüketiminin önüne geçmek için çalıştıklarını sözlerine ekleyen Ekiz, “2013 yılında holdingimiz, Dicle Elektrik’i özelleştirme ile devraldığında bölgedeki kayıp kaçak oranı resmi kayıtlarda yüzde 76 olarak belirtiliyordu. Bugün geldiğimiz noktada toplam kayıp kaçak oranı yüzde 42’lere çekildi. Dicle elektrik, sürdürülebilir bir elektrik dağıtımı için altyapı güçlendirme ve iyileştirme çalışmalarına doludizgin devam ediyor.” dedi.
Gıdanın erişilebilirliğine Sinangil ile katkı
200’ü aşkın ürünüyle Türkiye’nin önde gelen un markalarından Sinangil’i bünyesinde barındıran Eksun Gıda’nın Tekirdağ ve Konya’daki üretim tesislerinin enerji ihtiyacını karşılamak üzere yenilenebilir enerji santrali kurma çalışmalarının devam ettiğini ifade eden Ekiz, “Grup şirketimiz Eksun, sıfır atık prensibiyle çalışan bir üretim anlayışına sahip. Un üreticileri arasında Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı onaylı Ar-Ge merkezin sahip olan tek şirketiz. Sinangil ile çölyak hastaları ve glütensiz beslenmeyi tercih edenler için Türkiye’de ilk paketli glütensiz ununu üretirken de Sinangil Gluten YOK markamızı ortaya çıkarırken de Ar-Ge merkezimizin çalışmaları önemli rol oynadı. Ar-Ge merkezimiz bu yıl, tıbbi bitkilerin ekmek üretimine kalite ve sağlık açısından sağladığı faydaları incelerken diyabetik bireyler için de doğal gıda ürünlerine odaklanıyor.” diye konuştu.
İsrafa karşı kolektif bilincin oluşmasına destek
Eksim Holding’in kafe-restoran sektöründeki temsilcisi Aslı ise israfı azaltmaya yönelik ‘Seçme Kahvaltı’ konseptiyle ön plana çıkıyor. Hayata geçirilen bu yeni yaklaşım, hem gıda israfını azaltıyor hem de tüketicilerin bilinçli tüketim alışkanlıklarını destekliyor. Gıdanın sürdürülebilir geleceğini tehdit eden pek çok unsur olduğuna dikkat çeken Ekiz, “Birleşmiş Milletler verilerine göre günümüzde gıdanın üçte biri sofralara ulaşmadan kaybediliyor, sofralara gelen gıdanın ise tonlarcası israf ediliyor. Yani hem üretim hem de tüketim süresince çok ciddi kayıplar var. Aslı markamızla geliştirdiğimiz konseptteki amacımız, hem insanlara hem de doğaya fayda sağlayan sürdürülebilir bir gıda zinciri oluşturmak. Bu adımlarla yalnızca tüketilecek gıdanın hizmetini sunarak israfı engellerken israfa karşı kolektif bilincin oluşmasın destek oluyoruz.” dedi. Ekiz, Aslı markası ile gıda atıklarının geri dönüşümü için kapsamlı bir projeyi hayata geçireceklerinin de altını çizdi.