SON DAKİKA
Eğitim Çarşamba 06 Kasım 2024 02:11

SÜRDÜRÜLEBİLİR EĞİTİM SEMPOZYUMU

Yıllardır eğitim alanında yaptığı başarılı işlerle ve yatırımlarla adını duyuran Eğitim Girişimcisi/ TÖDER Başkan Yardımcısı Ümit Kalko 21. yüzyıl hedefleriyle birlikte mevcut kuşağın ve gelecek kuşakların refahını garanti edebilecek sürdürülebilir gelişme gösteren toplumlar oluşturulması küresel bir yol haritası çizmek için çaba sarf ediyor.

Sürdürülebilir eğitim sempozyumu

Sürdürülebilir Eğitim Sempozyumu bu yıl da Antalya’da yapılacak. Güçlü gelecek ve çevre dostu olması adil ve ekonomik sürdürülebilir olması için yapılması gerekenler tartışılacak. Eğitimi dönüştürüp belki de şekllendirecek bir sempozyum olacak.  

Sürdürülebilir Eğitim Sempozyumu, çevresel, sosyal ve ekonomik açıdan sürdürülebilir bir gelecek için bireyleri bilinçlendirme amacı taşıyan bir etkinlik. Bu sempozyum, alanında uzman akademisyenler, eğitimciler, politika yapıcılar ve diğer ilgili paydaşları bir araya getirerek, eğitim sistemlerinin ve pratiklerinin geliştirilmesine katkıda bulunmayı hedeflemektedir. 

Bu hedeflere dair bilinç ve kararlılığın ancak eğitim yoluyla kazandırılabileceği düşünülerek, Birleşmiş Milletler tarafından Sürdürebilir Gelişme odaklı Eğitim Dönemi olarak geçtiğimiz on yıl ilan edilmişti. Sürdürebilir Gelişme odaklı Eğitim (SGE) yaklaşımı, öncelikle sürdürülebilir bir yaşam biçiminin nasıl etkin kılınabileceği konusunda bireylerin hassasiyet kazanmasını ve bilgi sahibi olmasını, bu yolla da uzun vadede toplumsal dönüşümlerin gerçekleşmesini hedeflemektedir.  Bu düşüncelerin sahibi Ümit Kalko’ya sempozyum ile ilgili sorularımız oldu. 

• Son yıllarda çok moda olan sürdürülebilir kelimesi bünyesinde çok önemli konuları barındırıyor. Eğitim bağlamında sürdürülebilirlik sizin için ne ifade ediyor? Günümüzde sürdürülebilir eğitimin karşı karşıya olduğu en acil zorluklar nelerdir?

Sürdürülebilirlik, eğitim bağlamında çevresel, sosyal ve ekonomik boyutlarıyla bir denge sağlamak anlamına gelir. Eğitim, bireylerin bu konulara duyarlılığını artırarak, gelecekte daha sürdürülebilir bir toplum oluşturmalarına yardımcı olmalıdır.

Günümüzde sürdürülebilir eğitimin karşılaştığı en acil zorluklar arasında:

Farkındalık Yetersizliği: Sürdürülebilirlik kavramının eğitim sisteminde yeterince yer bulmaması.

Kaynak Eksikliği: Eğitim kurumlarının sürdürülebilir projeler geliştirmek için gerekli finansal ve fiziksel kaynaklara ulaşmada zorluk çekmesi.

Müfredat Entegrasyonu: Sürdürülebilirlik konularının mevcut müfredata entegrasyonu ve öğretmenlerin bu konuda eğitilmesi.

Toplumsal Destek: Öğrenci ve ailelerin sürdürülebilirlik konusunda bilinçlendirilmesi için yeterli toplumsal desteğin sağlanmaması.

Politik İstikrar: Eğitim politikalarının sürdürülebilirliği teşvik eden bir çerçevede sürekli hale getirilmesi.

Bu zorlukların üstesinden gelmek, daha sürdürülebilir bir gelecek için kritik öneme sahiptir.

• Sürdürülebilir eğitimi nasıl tanımlıyorsunuz ve geleneksel eğitimden nasıl farklıdır?

Sürdürülebilir eğitim, bireylere çevresel, sosyal ve ekonomik sürdürülebilirlik konularında bilgi ve beceriler kazandırmayı amaçlayan bir eğitim yaklaşımıdır. Bu tür eğitim, öğrencilerin eleştirel düşünme, problem çözme ve etik karar verme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Kapsamı, metodolojisi, uzun vadeli hedefleri geleneksel eğitimden farklıdır. 

Sürdürülebilir eğitim, yalnızca akademik bilgi vermekle kalmaz; aynı zamanda bireylerin çevresel ve sosyal sorumluluklarını anlamalarını teşvik eder. Aktif öğrenme, projeler ve işbirlikçi çalışmalar gibi katılımcı yöntemler kullanır, geleneksel eğitim genellikle daha pasif bir öğrenme süreci sunar. Sürdürülebilir eğitim, bireylerin topluma ve doğaya karşı duyarlılıklarını artırmayı hedeflerken, geleneksel eğitim daha çok bireysel başarıya odaklanabilir. Sürdürülebilir eğitim, gelecekteki nesillerin ihtiyaçlarını gözeterek güncel sorunlara çözümler geliştirmeyi amaçlar; geleneksel eğitim ise genellikle mevcut müfredatı takip eder. Bu farklılıklar, sürdürülebilir eğitimin bireyleri sadece bilgi ile değil, aynı zamanda yaşam becerileri ile donatmayı hedeflediğini gösterir.

• İyi Bir Eğitim Platformu olarak sürdürülebilir eğitim konusunda kapsamlı hedefleriniz nelerdir? Bu platformu kurarken neyi amaçladınız?

Dünyamızda sürdürülebilir eğitimin uygulanmasında ortak bir anlayış ve farkındalık eksikliğinin olması, öğretmen eğitimi, yeni öğretim materyalleri, saha gezileri gibi ek kaynaklar da gerektirmesi ve geleneksel eğitim sistemlerini benimsemiş okulların değişime karşı dirençli olabilmesi sürdürülebilir eğitim uygulamalarının nitelikli ve yaygın bir şekilde uygulanmasının önüne geçmektedir.

Her yıl geleneksel olarak farklı bir temayla düzenlemeyi planladığımız Sürdürülebilir Eğitim Sempozyumu ile eğitim alanında sürdürülebilirlik konusunu ele alan ve bu alanda farkındalık yaratmayı, bilgi paylaşımını ve iş birliğini teşvik etmeyi amaçlıyoruz. Alanında uzman akademisyenler, eğitimciler, uzmanlar, politika yapıcılar ve diğer ilgili paydaşları bir araya getirerek çözüm yolları bulmaya çalışıyoruz. 

Hayat son 20 yıldır hızlı değişiyor. Eğitimle alakalı da çok fazla şey konuşmamız gerekiyor. İyi Bir Eğitim Platformu bunun için kuruldu. Platformun amacı iyi bir eğitim nasıl oluru araştırmak olan, iyi bir eğitim derdi olan ve buna çare arayan herkese açık olan bir platform. Bu platformda eğitimle ile ilgili söyleyecek sözü olan, fikirleri olan, inovatif düşünceleri olan, milli ve manevi değerlere sahip herkesin platformu olsun istiyoruz. Ayrıca önümüzdeki dönemde farklı çalışmalar da yapmayı planlıyoruz. 

• SES 2024  çok sayıda alanda uzman isim yer alacak. Bu isimlerin hangi kriterleri göz önünde bulundurdunuz?

SES 2024 Kasım’da yer alan her bir ismin kendi uzmanlık alanında tanınmış ve deneyimli olması ve dinleyicilerle etkili iletişim kurabilen ve sunum yapma becerisi yüksek olan isimler olması ilk kriterlerimizdi. Ayrıca farklı bakış açıları ve deneyimleri temsil eden uzmanlardan oluşan bir kadro oluşturmaya da özen gösterdik. 

• Kasım ayında yapılacak Sempozyum SÜRDÜRÜLEBİLİR EĞİTİM SEMPOZYUMU ikinci defa yapılıyor. İlkinde alınan sonuçlarla bu sempozyumda beklenen sonuç hakkındaki görüşlerinizi alabilir miyiz?

Geçtiğimiz Nisan ayında düzenlediğimiz ilk Sürdürülebilir Eğitim Sempozyumu’ndan elde edilen sonuçlar, katılımcıların sürdürülebilirlik konusundaki bilgi ve farkındalığını artırma açısından olumlu geri dönüşler sağladı. Bu sempozyumda, eğitim sisteminde sürdürülebilirlik ilkelerinin entegrasyonu, yenilikçi yöntemler ve uygulamalar üzerinde durulmuştu. 11-13 kasım tarihleri arasında düzenleyeceğimiz ikinci sempozyumda ise, bu temaları daha da derinleştirmek ve katılımcılar arasında etkileşimi artırmayı amaçlıyoruz. Özellikle, farklı disiplinlerden katılımcılar arasında işbirlikleri ve ağlar oluşturmayı amaçlıyoruz. Yine bu sempozyum sayesinde eğitimde sürdürülebilirlik ile ilgili somut politika önerilerinin geliştirilmesi de bekleniyor.

Özetle, ikinci sempozyumun, ilkinden elde edilen deneyimlerle daha etkili ve kapsayıcı olacağı öngörülüyor. Katılımcıların daha aktif rol alması ve sürdürülebilir eğitim için somut adımlar atılması hedefleniyor.

• Bu yıl yönetilen Sürdürülebilir Eğitim Sempozyumu'nun gelenekselleşmesini planladığınızı söylediniz. Gelecek yıllar için vizyonunuz nedir?

Sürdürülebilir Eğitim Sempozyumu'nun gelenekselleşmesi için vizyonumuz, her yıl katılımcılara değerli bilgiler sunan, etkileşimi artıran ve yenilikçi çözümler üreten bir platform oluşturmak. Gelecek yıllar için hedeflerimiz ise; 

- Her yıl farklı alt temalar belirleyerek eğitimde sürdürülebilirliği çeşitli boyutlarıyla ele almak.

- Farklı ülkelerden uzmanları davet ederek global bir perspektif kazandırmak. Örneğin sempozyumumuzun ilk gününde OECD PISA Okullar Proje Yöneticisi Tanja Vujicic konuşmacımız olacak. Gelecek yıllarda daha fazla sayıda yabancı uzmanı konuk etmeyi hedefliyoruz. 

- Eğitimde sürdürülebilirliği destekleyen yeni teknolojilerin ve metodolojilerin tanıtıldığı oturumlar düzenlemek.

- Katılımcılardan alınan geri bildirimlerle sempozyumları sürekli geliştirmek.

Bu vizyonla, Sürdürülebilir Eğitim Sempozyumu'nun eğitim alanında kalıcı bir etki yaratmasını ve sürdürülebilirlik bilincinin yayılmasına katkı sağlamasını hedefliyoruz.

• Sempozyumun ardından sürdürülebilir eğitim konusunda yeni projeler veya iş birlikleri planlıyor musunuz?

Tabi ki sempozyumun ardından sürdürülebilir eğitim konusunda yeni projeler ve iş birlikleri planlıyoruz. Bu bağlamda yeni projeleri hayata geçirmeyi, platformun bileşenleri dışında diğer eğitim kurumları ile iş birlikleri kurmayı, katılımcılara yönelik atölye çalışmaları ve eğitim programları düzenleyerek sürdürülebilirlik konusunda pratik bilgi ve beceriler kazandırmayı, sürdürülebilir eğitim konusundaki araştırmaları desteklemeyi ve elde edilen bulguları paylaşmak amacıyla raporlar ve yayınlar hazırlamayı planlıyoruz. 


ABONE OL
sinpas 300x250