SON DAKİKA
esprinter
Otomotiv Pazartesi 03 Haziran 2019 02:35

SPORCU BABALARA OYUNCAK

Peugeot'nun orta sınıftaki şık temsilcisi 508, SW versiyonuyla sportif babalara hitap ediyor. Sürüş özellikleri ve güçlü motorlarıyla öne çıkan otomobilde şarj edilebilir hibrit versiyon da olacak.

Sporcu babalara  oyuncak
Peugeot'nun orta sınıftaki şık temsilcisi 508, SW versiyonuyla sportif babalara hitap ediyor. S

Gökhan KARA

Fransız otomotiv üreticisi Peugeot, son dönemde gerçekleştirdiği tasarım ve teknoloji atağını yeni modellerinin tamamında kullanmaya başladı. Markanın en yeni modeli olan 508’de de tüketicinin karşısına çıkan ve Premium otomobilleri aratmayan bu tasarım, aracın station wagon (SW) versiyonunda da kendine yer bulmayı başardı. Markanın tanıtılmasıyla birlikte büyük ses getiren yeni nesil 508 modeli, artık SW versiyonuyla bir aile haline getirilmiş oldu. 

Yarı otonom özellikte  

Markanın orta sınıftaki yeni oyuncusu, dinamik hatlarıyla olduğu kadar geliştirilmiş sürüşü, geniş iç mekanı ve yüksek teknoloji seviyesiyle de dikkat çekiyor. Yeni araç için tanıtım atağına kalkan marka, 1 Eylül’e kadar öncelikli olarak Avrupa pazarlarında 508 SW’i tanıtacak ve satışa sunacak. İlhamını ‘Shooting Brake’ tasarım yaklaşımından alan yeni araç, son derece rekabetçi D segmenti station wagon pazarının kurallarını yeniden yazmayı hedefliyor. Sedan versiyondan transfer edilen çerçevesiz camların ve kapıların katkısıyla ortaya çıkan zarif ve atletik görünümüyle yeni 508 SW heyecan uyandıran çarpıcı bir görünüm sergiliyor. Araç, sunduğu son nesil Peugeot i-Cockpit ile ileri teknoloji, çekici ve son derece zarif bir deneyim vadediyor. En güncel sürüş destek sistemleriyle donatılan yeni 508 SW böylece yeni EuroNCAP gereksinimlerini karşılıyor ve yüksek güvenlik seviyesiyle dikkat çekiyor. Versiyona bağlı olarak sunulan Gece Görüş Sistemi ve Şerit Takip Sistemi ile birlikte çalışan Adaptif Hız Sabitleme Sistemi, otonom sürüşe giden yolda önemli bir adım oluşturuyor.

Motor seçenekleri zengin

Yeni 508 SW yeni nesil PureTech ve BlueHDi (büyük oranda SCR teknolojisi ile donatılan) motorlarla yollara çıkacak. İki adet 1,6 litre hacimli benzinli dışında 1,5 litre ve 2,0 litre olmak üzere dört farklı dizel versiyon sunuluyor. Benzinli cephesinde başlangıç versiyonu PureTech 180 S&S EAT8 iken bir üst basamakta PureTech 225 S&S EAT8 yer alıyor. Her iki versiyonda da 8 ileri otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor. Dizel cephesinde ise 6 ileri manuel şanzımanla kombine edilen BlueHDi 130 S&S’nin yanı sına 8 ileri otomatik şanzımanlı BlueHDi 130 S&S EAT8, BlueHDi 160 S&S EAT8 ve BlueHDi 180 S&S EAT8 versiyonları da bulunuyor. Ocak 2020’den itibaren geçerli olacak olan Euro6.d normunu ve buna hazırlık niteliği taşıyan Euro6.d-temp normunu karşılıyor.