SON DAKİKA
İŞ DÜNYASI Çarşamba 03 Temmuz 2019 11:49

ŞİRKETLERİMİZE YENİ PAZAR

Euro Bölgesi'nde Mart 2019 itibariyle stok oranları 2012 yılında yaşanan krizden bu yana görülen en yüksek seviyeye ulaştı. Stok oranlarının artmasında küresel belirsizliklerin yanı sıra erken siparişlerdeki artışların etkisi oldu. Stok oranlarındaki bu artışın bu yıl Euro Bölgesinde GSYH'da yüzde 0,2 düşüş yaratması ve büyümenin yıllık olarak yüzde 1,2 olması bekleniyor.

Şirketlerimize yeni pazar

Dünyanın lider alacak sigortası şirketi Euler Hermes, Euro Bölgesi’nde biriken stoklara yönelik yaptığı araştırmanın sonuçlarını açıkladı. Dünya genelinde stoklarda bir yükseliş olduğunu ortaya koyan araştırmaya göre, stok oranları Euro Bölgesi’nde ise 2017 yılının sonlarından bu yana istikrarlı bir şekilde artıyor.

Stok oranlarının 2012 yılında yaşanan krizden sonra görülen en yüksek seviye olan 1,13’ü gördüğü Euro Bölgesi’ne ihracat yapan Türk şirketlerinin ise dikkatli adım atmaları gerektiği belirtiliyor. Euler Hermes’in yaptığı araştırmaya göre Euro Bölgesi’nde stokların birikmesinin iki önemli sebebi var. Bunlardan ilki, global belirsizlik. Büyük imalat şirketlerinin küresel tedarik zincirine daha fazla entegre olma eğilimleri sebebiyle yavaşlayan dış ticaret stokların birikmesine yol açıyor. Ürün talebinin beklenenden daha zayıf olması ise stokları yükselten bir diğer etken.

Euro Bölgesi’ndeki yavaşlama sebebiyle 2019 yılında GSYİH’nın en iyi ihtimalle yüzde 1,6 artabileceği belirtilen araştırma, kademeli bir mali canlanma beklenen Euro Bölgesi’ne ihracat yapan Türk şirketleri için de önemli ipucu niteliğinde.

Euro Bölgesi’nin önemli bir tedarikçisi konumunda olan Türk şirketlerinin bu ortamda Afrika ve Çin gibi farklı pazarlara yönelebileceğini belirten Euler Hermes CEO’su Özlem Özüner “Avrupa en iyi bildiğimiz pazar ve ihracatçılarımızın yıllardır çalıştıkları önemli müşterileri de bu bölgede. Ancak Avrupalı şirketlerin stok fazlası nedeni ile alımları yavaşlattığı da bir gerçek. Türk ihracatçılarının yeni coğrafyalara yönelmesi lazım. Örneğin Amerika, Türkiye ile olan ticaret hacmini arttırmak istedikleri yönünde açıklamalar yaptı. Bu pazara odaklanmak faydalı olabilir. Yeni coğrafyalardaki alacak riski konusunda sigorta güvencesinden faydalanmak ihracatın büyümesine destek verecektir.” dedi.

ABONE OL