Şirketler yeni çalışan istihdam ettiklerinde veya bir çalışan işten ayrılırken her iki tarafın da
tamamlaması gereken bazı prosedürler bulunuyor. İK departmanları veya ilgili birimler, yeni
çalışanın işe giriş için verdiği diploma, sağlık raporu, ikametgah gibi belgeler ve SGK
bildirimlerini, işten çıkış sürecinde ise ekipmanların teslim alınması, çalışanın elindeki işlerin
aktarılması gibi konuları takip etmek zorunda. Ancak gerek şirketlere ve departmanlara göre işe
alım uygulamalarında oluşan farklılıklar gerekse birden çok kişinin işe alındığı veya işten
çıkışların yaşandığı dönemlerde sürecin karmaşık hale gelmesi hem İK departmanlarında hem de
şirketlerin genelinde zaman kaybına neden olarak verimliliği azaltıyor. 22 ülkede 2 binden fazla
şirkete hizmet veren insan kaynakları ve personel yönetim platformu Kolay İK, şirketlerin bu
alandaki ihtiyaçlarından yola çıkarak ‘İş Akış Yöneticisi’ uygulamasını geliştirdi.
Çağlar Yalı: “Şirketlerin daha verimli çalışmasını sağlayacak ürünlere odaklanıyoruz”
Hayata geçirdikleri çalışmalar ile İK departmanlarının katma değerli işlere odaklanmasını ve
şirketlerin daha verimli çalışmasını sağlamayı hedeflediklerini söyleyen Kolay İK CEO’su Çağlar
Yalı, “İK departmanları günlerce devam eden puantaj hesaplamaları, izin yönetimi gibi
operasyonel iş yükleri nedeniyle şirkete ve çalışanlara katma değer sağlayacak işlere
odaklanamıyor. Halbuki bu operasyonel süreçlerin dijitalleştirilmesi, zamandan tasarruf
sağladığı gibi hata payını da ciddi oranda azaltıyor ve bunlara bağlı maliyet kayıplarının önüne
geçiyor. Biz de Kolay İK olarak İK departmanlarının dolayısıyla şirketlerin daha verimli bir şekilde
çalışmasına katkı sağlayacak ürün ve hizmetler geliştiriyoruz. Bu yıl içinde kullanıcılarımıza
sunduğumuz Puantaj ve Otomatik Uyumsuzluk Çözümleme uygulamamızın ardından şimdi de İş
Akış Yöneticisi uygulamamızı devreye aldık. Bu uygulama ile işe alım ve işten çıkış prosedürlerini daha standart ve izlenebilir hale getirmeyi, bu sayede İK departmanlarının operasyonel yüklerini
azaltmayı hedefledik. Uygulama, tüm işe alım ve işten çıkış süreçlerinde görevlerin tamamlanma
yüzdesini ve o görevlerin kimlere atanmış olduğunu rahatlıkla takip etmeye olanak tanıyor. Bu
görevler şirketlere ve departmanlara göre özelleştirilebiliyor. Örneğin, satış departmanına
alınan bir çalışanın onboarding süreci ile bir yazılım mühendisininki farklı olabilir. Uygulama bu
süreci departmanlar özelinde standartlaştırmayı da sağlıyor. İşe giriş ve işten çıkış esnasında
yapılması gereken tüm işleri hatırlatan bir uygulama olduğundan süreç eksiksiz ve hatasız
ilerliyor. Tüm bunların neticesinde şirketlerin işe alım ve işten çıkış süreçlerinin ardından
çalışanlar ile kurduğu iletişimde de ideal süreçler belirleniyor ve kişilere bağlı bir yapıdan daha
kurumsal bir yapıya dönülüyor. Aynı zamanda bu işlemlerin dijital ortamda takip edilmesiyle
şirket ile çalışan arasında yaşanabilecek olası anlaşmazlıkların önüne geçilmesine de katkı
sağlamayı hedefliyoruz” diye konuştu.
İşe giriş ve işten çıkış süreçleri hızlı ve eksiksiz tamamlanıyor
Uygulamanın içindeki görev listeleri, bir çalışanın işe girişi ve işten çıkışıyla birlikte devreye
giriyor. Şirketler veya ilgili departmanlar işe alım ve işten çıkış süreçlerini kendilerine göre
özelleştirip diledikleri kadar farklı görev tanımlayabiliyor. Örneğin işe alım sürecinde ekipman
teslimi, belgelerin ve SGK bildirimlerinin takibi, yeni işe başlayan kişinin oryantasyonundan
sorumlu kişinin belirlenmesi (buddy atanması) gibi görev listeleri oluşturulabiliyor. Görev listesi
şirket geneline veya departmanlara göre bir kez oluşturulduğunda taslak olarak kayda geçiyor
ve daha sonra da tekrar tekrar kullanılabiliyor. İşten çıkış sürecinde ise ekipman ve diğer
zimmetlerin iadesi, istifa edilmiş ise istifa mektubunun takibi, işten ayrılacak kişinin işlerine
yönelik görev dağılımı atamaları gibi tüm adımlar Kolay İK üzerinden takip ediliyor. Böylece hem
tamamlanan işlemler hem de yapılacaklar listesi kolaylıkla görülebildiğinden sürecin daha hızlı
ve eksiksiz tamamlanması sağlanıyor. İşe alım sürecinde tüm görevler yeni istihdam edilen kişi
tarafından da görülürken işten çıkış sürecinde çalışanın hangi görevleri takip edebileceğini şirket belirliyor.