SON DAKİKA
Turizm Pazartesi 14 Nisan 2025 02:35

SERVOTEL'DEN LÜKSÜN YENİ TANIMINA YÖN VEREN PROJELER

Dünyanın en önde gelen otel ve gayrimenkul geliştirme danışmanlığı şirketlerinden biri olan Servotel, 40'ıncı yılında Türkiye'deki ve dünyadaki projelerine hızla devam ediyor. Türkiye'deki potansiyelin çok yüksek olduğunu ifade eden Servotel Kurucu Başkanı Ömer İsvan ve Yönetici Ortağı Ayla Heyfegil, İstanbul ve Bodrum gibi hali hazırda markalaşmış bölgelerin yanı sıra, gelecekte Antalya, Fethiye, Çeşme, Kapadokya gibi destinasyonların da öne çıkacağını söyledi. Servotel olarak yurtdışında da çok önemli projelere imza attıklarını belirtirken, Bahamalar'daki Bvlgari Resort & Mansions Cave Cay ile İtalya Sardunya'da geliştirdikleri ekolojik ultra lüks resort projesinin dünya turizmine damga vurmaya hazırlandığını ifade ettiler.

Servotel'den Lüksün Yeni Tanımına Yön Veren Projeler

Kuruluşu Londra’da; ofisleri Londra, İstanbul ve Dubai'de bulunan, şimdiye kadar 43 ülkede 560’tan fazla projeyi geliştiren, küresel konaklama ve gayrimenkul geliştirme danışmanlığı şirketi Servotel, 40 yılı aşkın süredir yatırımcılar, geliştiriciler, otel şirketleri ve finansal kurumlara danışmanlık hizmeti veriyor. Şirketin operasyonları 40 kişilik üst düzey danışman kadrosu ile, Batı Avrupa ve Amerika’yı kapsayan Londra ofisi ve Doğu Avrupa, Afrika, BDT ve Güneydoğu Asya’yı kapsayan İstanbul ofisi ve Ortadoğu'yu kapsayan Dubai ofisi tarafından yürütülüyor. Masterplandan küçük ölçeğe turizm, rekreasyon, konut ve ofis projelerinde en iyi kullanım analizi, konsept ve marka oluşturma, iş stratejilerinin ve finansal modellemelerinin geliştirilmesi, tasarım yönetimi, geliştirme koordinasyonu, işletme danışmanlığı hizmetleri sunan Servotel, 2025 yılında 17 farklı destinasyonda 30 yeni projenin danışmanlığını yapıyor. 

Lüksün tarifi değişiyor, daha rafine deneyimlere kayıyor

Lüks kavramının özellikle son 10 yılda ciddi bir dönüşüm geçirdiğini ve geleneksel olarak lüks denince akla gelen ihtişam, gösteriş, ünlü markalar ve abartılı hizmet anlayışının yerini daha rafine ve anlamlı deneyimlere bırakmaya başladığını belirten Servotel Kurucu Başkanı Ömer İsvan, geliştirdikleri projelerde yeni lüks tanımını merkeze aldıklarını kaydetti. Son yaptıkları projeler arasında yer alan Sardunya projesinin bunun güzel bir örneği olduğunu anlatan İsvan, dünyanın en zengin ve ünlü kişilerine bile gösterişten uzak, doğal bir inziva deneyimi sunmayı hedeflediklerini belirtti. İtalya’nın Akdeniz’deki gözde adası Sardunya’da Servotel’in danışmanlığını üstlendiği ultra lüks resort projesinin, sürdürülebilirlik ve otantik deneyimi en üst düzeyde harmanlayan bir konsept sunduğunu anlatan İsvan, projeyi yaklaşık 2,5 milyon metrekareye yakın genişlikte bir arazi üzerinde, villa ve suitlerden oluşan sadece 96 otel anahtarı barındıracak şekilde planladıklarını söyledi. Yaklaşık 280 milyon Euro’luk bir yatırım olan projeye İtalya hükümetinin de büyük önem verdiğini ifade eden İsvan, "Proje, ülkenin ‘öncelikli turizm yatırımı’ kategorisine alınmış durumda. Projenin yatırımcısının küresel ölçekte varlık yöneten bir fon olduğunu ve fonun uzun vadeli bakış açısıyla projeyi finanse ettiğini belirtti. Projenin tamamlanıp hizmete açılmasıyla birlikte Sardunya’nın sadece Akdeniz’in değil, dünyanın en iddialı resort destinasyonlarından biri haline geleceği öngörülüyor" dedi. 

Bahamalar’a 800 milyon dolarlık ada projesi

Servotel’in 40’ıncı yılındaki en ses getiren uluslararası hamlelerinden birinin de dünyaca ünlü lüks markası Bvlgari iş birliğiyle Bahamalar takımadalarından Exuma bölgesindeki özel bir adada geliştirilen Bvlgari Resor t& Mansions Cave Cay projesi olduğunu belirten İsvan, şunları anlattı: 

“Projenin gerçekleşeceği ada, yaklaşık 900 bin metrekare büyüklüğünde ve bakir bir cennet parçası niteliğinde. Tamamlandığında adada 64 anahtar kapasiteli ultra lüks bir otel ve 48 özel rezidans villa yer alacak. Toplam yapılaşma, adanın doğal güzelliğini maksimum koruma hedefiyle sınırlı tutuluyor. Bvlgari Resort & Mansions Cave Cay projesinin yatırım tutarının 800 milyon doları aşması bekleniyor. Bu dev yatırım, tek bir kaynaktan değil, uluslararası bir konsorsiyum tarafından finanse ediliyor. Projenin arkasında, birden fazla aile fonunun bir araya gelmesiyle oluşan küresel bir yatırım ortaklığı bulunuyor. Bu proje Servotel için şirketin birikimini sergilemesi açısından önemli bir vitrin işlevi görüyor ve aynı zamanda Karayipler’den Orta Doğu’ya uzanan coğrafyada bir Türk danışmanlık firmasının küresel başarısı olarak dikkat çekiyor."

Türkiye’de hala keşfedilmeyi bekleyen büyük bir potansiyel var

Türkiye’nin de lüks turizmde önemli bir yer edindiğine ve artık Bodrum gibi destinasyonların dünya sosyetesinin radarına girdiğine dikkat çeken Servotel Yönetici Ortağı Ayla Heyfegil ise, doğru yatırımlar yapıldığında Türkiye'nin pek çok bölgesinin birer cazibe merkezi haline gelebileceğine işaret etti. Servotel olarak Türkiye’de hala keşfedilmeyi bekleyen büyük bir potansiyel olduğuna inandıklarının altını çizerken, "Örneğin Antalya ve Kapadokya bölgeleri, dünyadaki tarihi ve doğal atraksiyonlar arasında üst liglerde oynayabilecek kalibredeler. Ancak bu avantajları henüz tam anlamıyla değerlendirilemiyor. Benzer şekilde, Kaş gibi Akdeniz sahillerinin veya Karadeniz’in bakir koylarının da yüksek gelir grubuna hitap edecek sürdürülebilir projelerle dünya turizmine kazandırılabileceği öngörülüyor" dedi. 

Türkiye'ye yatırım yapacak yabancılar arasında kurumsal yatırımcıların yanı sıra bireysel ve aile fonu olmak üzere iki tip profil olduğunu kaydeden Ömer İsvan ise, ekonomi ile ilgili katı risk değerlendirmelerine bağlı kalan kurumsal yatırımcıların biraz çekimser kaldığını belirtti. Bireysel veya aile fonu yatırımcılarının ise daha duygusal ve uzun vadeli bakabildiğini anlattı. İsvan,  "Türkiye bugüne kadar aldığı tüm kredileri ödemiş ve iflas riski yaşamamış bir ülke. Bu nedenle 'Türkiye’ye bir şey olmaz, ben koyarım parayı’ diyecek yatırımcılar her zaman var. Ancak bunlar genellikle Türkiye’yi yakından tanıyan, burada geçmişi veya bağlantıları olan, risk alabilen kişiler oluyor. Kurumsal yapıdaki yöneticiler ise başkasının parasını yönetirken bu tip riskleri almaktan kaçınabiliyor. Buna bağlı olarak da son dönemde büyük kurumsal yatırımlardansa öz sermayeye dayalı bireysel yatırımlar veya küçük konsorsiyumlar daha çok görülüyor" diye konuştu.

Tersane İstanbul şehrin çehresini değiştirecek

Servotel'in her zaman Türkiye’de değer yaratacak projeler geliştirmeye devam ettiğini vurgulayan İsvan ve Heyfegil, "İstanbul ve Bodrum gibi hali hazırda markalaşmış bölgelerin yanı sıra gelecekte Antalya, Çeşme, Marmaris, Kapadokya gibi destinasyonların da doğru hamlelerle üst segmente taşınabileceği öngörülüyor. Biz de yatırımcılar için Türkiye’de ‘terzi işi’ çözümler sunarak, global standartlarda projeler üretmeye devam ediyoruz. Danışmanlık verdiğimiz projelerimiz arasında İstanbul’daki Tersane İstanbul projesi de bulunuyor. Haliç kıyısında yürütülen bu büyük ölçekli karma projede Servotel, 6 yıl boyunca çok kıymetli bir ekip ve danışman kadrosunda yer aldı. İstanbul'da yeni bir semt haline gelen Tersane İstanbul, tamamlandığında İstanbul’un kültür, sanat, eğlence ve dinlenme anlamında en dikkat çekici mekanı olacak" dedi. 

Servotel'in bugün geldiği noktada dünya markası bir danışmanlık şirketi olarak konumlandığını ifade eden Ömer İsvan, şöyle konuştu: 

"Kuruluşumuzdan bugüne güçlü bir ekiple, sayısız otel, resort, karma gayrimenkul projesini başarıya ulaştırdık ve yatırımcılara milyarlarca dolarlık değer yarattık. Yeni projelerimizde de lüks kavramının dönüşümüne liderlik eden, çevresel ve sosyal sürdürülebilirliği merkeze koyan yaklaşımlarımızla fark yaratıyoruz. Servotel’in 40 yıllık öyküsü, aynı zamanda Türk turizm-gayrimenkul sektörünün globalleşme serüveninin de bir parçasıdır.” 

Yeni nesil gezginler gittikleri yeri tanımak istiyor

Küresel trendler incelendiğinde, lüks turizmde otantiklik, sürdürülebilirlik ve kişiselleştirmenin ana tema olarak öne çıktığını ifade eden Servotel Yönetici Ortağı ve Başkan Yardımcısı Ayla Heyfegil, yeni nesil gezginlerin gittikleri yerin kültürünü gerçekten tanımak, yerel halka karışmak, oradan bir parçayı hayatlarına katmak istediklerine dikkat çekti. "Artık insanlar sadece iyi bir oda, iyi bir lobiden öte lokal hayatla iç içe olmayı, seyahat ederken bir yandan keyif almayı bir yandan da doğaya, çevreye, oradaki kültüre faydalı bir şeyler yapabilmeyi deneyimlerinin içine katmak istiyor” diyen Heyfegil, Servotel'in de bu bakış açısıyla hareket ettiğini ve her projesinde misafirin çevreye ve topluma duyarlı bir deneyim yaşamasını sağlayacak öğeler eklemeye özen gösterdiğini söyledi. 

Yeni nesil iş başında

40 yılda global bir marka haline gelen Servotel, 2024 yılında Ömer İsvan ve Ayla Heyfegil liderliğinde genç neslin önünü açmak amacıyla ‘Yeni Jenerasyon’ yönetim ekibi oluşturdu. Ömer İsvan ve Ayla Heyfegil’in mentorluk yaptığı yönetim ve "partner" ekibinde Robin Kestek Strateji ve İş Geliştirme Direktörü, Deniz Hanif Konsept Geliştirme Direktörü, Merve Heyfegil de Kıdemli Mimari ve Tasarım Koordinatörü olarak yer alıyor.

Servotel’in bu yeni partner'lerinden, 10’uncu yılını dolduran Deniz Hanif, projelerin yaratıcı konsept geliştirme sürecinin liderliğini yürütüyor, projelerin en iyi kullanım analizi ile fizibilitesi yapıldıktan sonra devreye giriyor. Peninsula, Four Seasons, Leading Hotels of the World gibi dünyaca ünlü lüks otel markalarında deneyim kazanan Robin Kestek ise yaklaşık 9 yıldır Servotel’de stratejik planlama ve iş geliştirme faaliyetlerinin kurgusunda önemli rol oynuyor. ABD’de mimarlık eğitimi alan Merve Heyfegil ise Los Angeles’ta deneyim kazandıktan sonra Servotel ekibine katıldı ve mimari ekiple birlikte projelerin fiziksel manifestasyonunu yönlendiriyor.

DÖNÜM NOKTALARI

1984; Servotel Gibraltar/İngiltere’de Caleta Palace Hotel ile ilk otel işletme sözleşmesini imzalayarak faaliyetlerine başladı. 1988; Londra Merkez Ofisi, Belgravia bölgesindeki 80 Ebury Street adresinde açıldı. 1991; Şirket, Klassis Hotel Spa & Casino yönetim sözleşmesiyle Türkiye pazarına giriş yaptı. Fransız spa markası Thalgo tarafından işletilen 5.000 m² alana sahip tesis. 1992; İstanbul’daki ilk özel golf, country club ve tatil köyü projesi için baş proje geliştirme danışmanı olarak seçildi. 2003; İstanbul Ofisi açıldı; Türkiye, Rusya, BDT, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Doğu Avrupa’yı kapsadı. Six Senses Spa, Türkiye’de 3.500 m²’lik ilk bağımsız spa merkeziyle pazara girdi. 2004-2005; İstanbul’da Kanyon, İstinye Park ve Astoria gibi önemli projelerde danışmanlık hizmeti verdi. 2006; Azerbaycan pazarına girerek konut, turizm ve karma projeler için danışmanlık sağladı. 2007; Irak pazarına girerek savaş sonrası Erbil’deki ilk uluslararası markalı otel geliştirilmesine danışmanlık yaptı. 2009; Belgrad Spa&Resort Hotel için konsept geliştirme danışmanı olarak atandı. 2011; Hırvatistan, Kuzey Kıbrıs ve Ürdün pazarlarına girdi. Rusya pazarına girerek otel marka entegrasyonu, değerleme, en iyi kullanım analizi ve konsept geliştirme hizmetleri sundu. 2013; Cezayir’deki Türk yatırımcılara otel marka entegrasyon hizmetleri sağladı. 2014; Karadağ pazarına girerek Montenegro Resort Hotel & Residences projesi için konsept geliştirme danışmanı olarak atandı. 2015; Ruanda hükümetine turizm geliştirme projelerinde danışmanlık verdi. 2016; Kuzey Amerika pazarına açılarak uluslararası yatırımcılara hizmet verdi. 2017; Batum (Gürcistan) ve Aşkabat (Türkmenistan) pazarlarına girerek en iyi kullanım analizi ve otel marka entegrasyonu hizmetleri sundu. 2018; Odessa (Ukrayna) ve Miami, New York (ABD) projelerinde en iyi kullanım analizi, proje geliştirme ve otel marka entegrasyonu hizmetleri verdi. 2019; İtalya, Maldivler ve Özbekistan pazarlarına girerek arazi analizi, proje geliştirme ve otel marka entegrasyonu hizmetleri sundu. 2020; Portekiz, Kuzey Amerika ve Almanya pazarlarında yaşam tarzı apart otel ve wellbeing markaları geliştirdi. 2021; Yeni marka geliştirme hizmetleri başlattı; büyük global konaklama firmaları ve özel sermaye fonları için marka geliştirdi. 2022; Dubai Ofisi açıldı; Suudi Arabistan’da Cidde ve Medine’de karma projeler için en iyi kullanım analizleri yaptı. 2023; Seyşeller’de büyük bir Orta Doğulu fon için marka geliştirme hizmeti sağladı. 2024; Bahamalar’da Bvlgari Resort & Mansions Cave Cay lüks konut ve otel projesi için sözleşme imzalandı. 

ABONE OL

EN ÇOK OKUNANLAR

ajet 160x600