SON DAKİKA
Ekonomik Veriler Çarşamba 05 Şubat 2020 02:14

"RİSKLER LEHİMİZE DÖNER!.."

Dünyadaki ekonomik durgunluğa rağmen kendilerinin yatırımlardan geri durmadığını belirten Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, daha fazla ihracat için yeni yatırımlara ihtiyaç olduğunu söyledi. Orakçıoğlu, "Oyuna hazır olursak dünyadaki riskleri lehimize çevirebiliriz" dedi.

"Riskler  lehimize döner!.."

Sedat YILMAZ

Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, Türkiye’nin ihracatını artırması için yeni yatırımlara ve üretimin yükseltilmesine ihtiyaç olduğunu belirterek dünyadaki değişimlere karşı hazır olunduğu takdirde risklerin bir fırsata dönüşebileceğini söyledi.

Orakçıoğlu, Orka Holding aralarında İtalya, Almanya, Kanada, ABD ve Dubai’nin de olduğu 86 ülkeden yaklaşık 200 bayiyi ağırladığı 11. Yurtdışı Bayi Buluşması’nda düzenlediği basın toplantısında dünya ticareti, Orka’ya bağlı markaların faaliyetleri ve yeni “ekosisteme saygılı koleksiyon” ile ilgili açıklamalar yaptı. Toplantıya Orka Yönetim Kurulu Eş Başkanı Halidun Orakçıoğlu ve holding yönetim kurulu üyesi Osman Arar katıldı.

Ekonominin risklerin giderek artmasıyla iyi gitmediğine dair söylemleri bırakıp herkesin işini iyi yapması gerektiğini belirten Süleyman Orakçıoğlu, genel görüntüye bakışın iş yapış tarzlarına göre değiştiğini söyledi. Ünlü filozoflardan Adam Smith’in bir sözünü hatırlatan Orakçıoğlu, “Ekonomik zorlukların sadece Türkiye’de değil, dünyanın her tarafında mevcut. Şu anda anormal günlerden geçiyoruz. Filozof diyor ki, ‘Eğer malınızı, işinizi, hizmetinizi iyi yaparsanız size görünmeyen bir el destek olur’ diyor. Biz buna inandık ve hayatımızın her safhasında gördük. Dolayısıyla Orka olarak kendi performansımıza baktığımızda ekonomi denildiği gibi kötü görünmüyor. O zaman yapılması gereken işlerimize dört elle sarılmak” dedi.

Yatırımlarımız sektöre örnek

ABD Ticaret Bakanı Wilbur Ross’un Türkiye ile ABD arasında gerçekleştirilmesi planlanan 100 milyar dolarlık ticaret hacminin tutturulamayacağına dair ifadesini gündeme taşıyan Süleyman Orakçıoğlu, Türkiye’de ihracat tarafında tekstil sektörünün daha hazır bir görüntü sergilediğini söyledi.  Orakçıoğlu,“Tekstil şu anda yüzde 80 kapasite ile çalışıyor. Ancak daha fazla ihracat yapılabilmesi için mutlaka yeni yatırımlara ihtiyaç var. Orka olarak biz dünya trendini takip ederek yeni fabrika yatırımlarına, yeni konseptlere ve yeni istihdam imkanlarına ulaşma konusunda büyük bir sinerji ile çalışıyoruz ve sektöre örnek olmaya gayret gösteriyoruz. Yeni yatırımlar sektöre de bir ivme kazandırabilir” dedi.

ABD/Çin ticaret gerginliği, bölgesel farklılıklar, Brexit süreci ve şu anda koronavirüs salgını ile ilgili gelişmelerin dünya ticaretinde değişimlere sebep olabileceğinin altını çizen Süleyman Orakçıoğlu, “Dünyada elbette değişimler olacak. Bizim her yönden hazır olmamız gerekiyor. Türkiye olarak bizler oyuna hazır olursak mevcut risk süreçlerini lehimize çevirebiliriz, krizlerden fırsatlar çıkarabiliriz” diye konuştu. Orakçıoğlu yeni fabrika yatırımıyla birlikte 350’si yurt içinde, 150’si yurt dışında olmak üzere 500 yeni istihdam gerçekleştireceklerini, yüzde 25’lik büyüme hedefi doğrultusunda bu yıl yurt dışında 40, yurt içinde 20 mağaza açacaklarını söyledi.

‘Doğa dostu koleksiyon’

Orka Holding olarak yurt içi ve yurt dışı operasyonlarıyla 2019 yılında 750 milyon liralık ciro ile yüzde 18’lik bir büyüme gerçekleştirdiklerini hatırlatan Süleyman Orakçıoğlu, sürdürülebilir üretim modelleriyle 2020/21 sonbahar/kış koleksiyonuna yeni bir konsept eklediklerini söyledi. Yeni konseptin adını ekosisteme saygılı ‘doğa dostu koleksiyon’ olarak açıklayan Orakçıoğlu, dünya moda perakendesinde sürdürülebilirliğin baş madde olarak ele alındığını, dünya moda trendini takip ederken konuya titizlikle yaklaştıklarını söyledi.

Söz konusu anlayışla ‘doğa dostu koleksiyon’u hazırladıklarını belirten Orakçıoğlu, “Ar-Ge çalışmalarımızda bu anlayışı hakim kıldık. Sürdürülebilirliği bütünsel bir yaklaşımla ele alıyoruz. Pamuk, geri dönüşümlü ve doğa dostu elyaflar, enerji ve su tasarrufuna imkan veren yeni makine ve tasarımlarla üretimlerimize devam ediyoruz. Yeni konseptimizde pet şişe gibi polyester kökenli atık ürünlerin geri dönüştürülebilir malzemeleri kullanılarak yeni bir proses geliştirdik. Söz konusu çerçevede 2020/21 sonbahar/kış sezonu için koleksiyon geliştirdik. Yeni konsept ürünlerimizin yüzde 20’sini oluşturuyor. Gelecek 5 yıl içinde söz konusu trendin ürünler içindeki payı muhtemelen yüzde 80 olacak” şeklinde konuştu. Orakçıoğlu söz konusu trendin doğaya karşı bir sorumluluk anlayışıyla Z kuşağına ve gelecek nesillere  yönelik olduğunu ve bu adımın bir örnek teşkil edeceğini de kaydetti.  

Doğudan batıya hedef pazarlar

Toplantıda konuşan Orka Holding Yönetim Kurulu Eş Başkanı Halidun Orakçıoğlu da büyük bir sinerji ile çalıştıklarını, söz konusu avantajın kendilerini dünya markası yaptığını dile getirdi. Orakçıoğlu, gelecekte dünyanın konuşacağı birkaç markadan biri olarak gösterilen Orka’nın Avrupa’da İspanya, İtalya, ABD’de Washington DC, New York, Uzakdoğu’da ise Malezya’yı hedef pazar olarak belirlediklerini, söz konusu pazarlarda yüzde 50 büyümek istediklerini ifade etti. Orakçıoğlu, bugün dünyada öncü gösterilen İtalyan markalarının jenerasyon bazında heyecanını kaybettiğini de hatırlattı. Yüzyılın trendi e-ticarete büyük önem verdiklerini anlatan Orakçıoğlu, şirket içindeki e-ticaret ağırlığını 3 puan yükselterek yüzde 11’e çıkaracaklarını, yeni mağaza konseptlerininin de servis ve deneyim merkezlerine dönüştürüleceğini belirtti.

Orka Holding Yönetim Kurulu Üyesi Osman Arar da küresel yolculuğu yurt dışı mağaza yatırımlarıyla daha artırdıklarını söyledi. Avrupa, ABD ve Uzakdoğu’nun yanında Malta, Dubai, Polonya, Tunus ve Azerbaycan gibi ülkelerin Orka’nın büyümesine katkı verdiğini belirten Arar, Orka markasının bugün 86 ülkeye ulaştığını kaydetti.