RENAULT ARKANA'YA İKİNCİ HİBRİT DE GELDİ
Renault'nun premium modellere rakip olarak geliştirdiği SUV-Coupe modeli Arkana, yeni bir motor seçeneğine kavuştu. Avrupa'da 2 ayda ciddi satış rakamlarına ulaşan yeni araç, 160 beygirlik, mikro hibrit destekli benzinli motoruyla daha fazla güç vadediyor
Yüksek hacimli bir üreticiden çıkan ilk SUV-Coupe olan yeni Renault Arkana, şık, ferah, sportif, teknolojik ve konforlu kimliğiyle alışılagelmişin dışına çıkıyor. Enerji verimliliği ve daha düşük CO2 emisyonu ile sınırları zorlayan modele, yeni E-TECH 145 hibritin yanı sıra 12V mikro hibrit 1.3 TCe 160 benzinli motor eklendi.
F1 teknolojisini kullanıyor
Lansmanından bu yana Avrupa’da daha şimdiden 10 binden fazla alıcı bulan modele gelen yeni motor seçenekleri bu başarıyı daha da ileri taşımaya yardımcı olacak. Mart ayında Avrupa lansmanı gerçekleştirilen Arkana, şimdi E-TECH 145 hibrit motor ile maksimum sürüş keyfi sunuyor. Modelin 1.2 kWh 230 V batarya ile donatılmış tam hibrit çözümü, fişe takmayı gerektirmeksizin elektrik enerjisinin tüm avantajlarını sağlıyor. Tasarım, genişlik ve teknolojiden ödün vermeyen SUV-coupe modelinin direksiyonunda tamamen elektrikli modda WLTP standartlarında şehirdeki sürüş süresinin yüzde 80’ine ulaşılabilirken, sessizlik ve konfor hissi dikkat çekiyor. Kullanım koşullarına bağlı olarak, tam elektrikli sürüş modu menzili 3 kilometreyi bulabiliyor. Doğrudan Formula 1 araçlarından uyarlanan devrim niteliği taşıyan E-TECH teknolojisi ve özellikle geleneksel bir SUV araçtan yüzde 25 daha verimli olan 0,72'lik SCX gibi otomobil aerodinamiğindeki inovasyonlar sayesinde, Yeni Renault Arkana E-TECH Hibrit, 4.8 litrelik ortalama tüketimiyle dikkat çekiyor. Kaliteyi ön planda tutan Arkana, verimlilik için ise ferahlığından taviz vermiyor. C segmentinde benzersiz olan SUV- Coupe, E-TECH hibrit sistemini arka aksta barındırıyor. Böylece kompakt yapısı sayesinde iç yanmalı motor versiyonlarla aynı iç hacmini sunuyor. Arkana’nın sportif RS line versiyonu standart olarak e-shifter vitese sahip. E-TECH 145 hibrit motora ek olarak Renault Arkana 1.3 TCe benzinli ürün gamını 12V mikro hibrit sistemi ile birlikte sunarak, ekonomi, esneklik ve sürüş keyfini bir araya getiriyor. Marttan bu yana görülen TCe 140 versiyonun ardından, Arkana modellere ikinci ve daha güçlü bir 12V mikro hibrit benzinli ürün gamı eklendi. Bu yeni versiyonda, 1.3 litrelik motor 160 beygir sunuyor ve 5.7 litrelik ortalama tüketim değerlerine sahip. Ortalama yakıt tüketimini yüzde 8 ve karbondioksit emisyonlarını yüzde 8,5 azaltan bu 12V mikro hibrit teknolojisi gözle görülür bir katkı sunuyor.
‘Yüzülerek’ ilerleyecek
Renault Arkana aynı zamanda tüm TCe 140 ve160 motorlarla birlikte yeni bir özellik olan Sailing Stop (bir nevi süzülme) işleviyle sunuluyor. Müşteri tarafından Multi-Sense ile (my sense veya eco modu) etkinleştirilip devre dışı bırakılabilen bu işlev, 30 ve 140 km/s hızları arasında aracı rölantiye alarak karbondioksit emisyonunu 4 gram daha azaltıyor.