PİSTTE GELİŞTİRİLDİ YOLLARA ÇIKIYOR
Alman lüks spor otomobil üreticisi Porsche, motor sporları uzmanlığıyla geliştirdiği 911 GT3 modelini tanıttı.
Yeni GT3, çift salıncaklı ön aks düzenini, kuğu boynu arka kanadını, yeni difüzörle geliştirilmiş aerodinamik özelliklerini markanın GT yarış otomobili 911 RSR’dan alıyor. Araçta görev yapan 510 beygir güç üreten 4.0 litrelik 6 silindirli boxer tip motor ise, temeli dayanıklılık olan yarışlarda başarısını kanıtlamış 911 GT3 R modelinde kullanılan aktarma organlarını referans alıyor. Yeni araç, bu motorla saatte 320 kilometre sürate ulaşabiliyor. Manuel ve çift kavramalı otomatik şanzıman (PDK) seçenekleriyle satışa sunulacak otomobil, 0-100 km/s ivmelenmesini ise sadece 3.4 saniyede tamamlıyor. Daha geniş bir gövdeye, daha büyük tekerleklere ve ek teknik özelliklere rağmen, manuel şanzıman ile 1418 kilogram, PDK ile 1435 kilogram olan yeni GT3'ün ağırlığı önceki modelle aynı seviyede.
Mayıs 2021’de satışta
Karbon fiber takviyeli ön kaput, hafifletilmiş camlar, optimize edilmiş fren diskleri ve dövme hafif alaşım jantlar ağırlık bakımında önemli avantajlar sunuyor. Hafifletilmiş spor egzoz sistemi de, ağırlığı azaltan bir başka yenilik. Ayrıca elektrikli ayara sahip egzoz kanatları, son derece heyecan verici bir ses deneyimi yaşatıyor. 911 GT3'ün ortalama yakıt tüketimi de, 6 ileri manuel şanzımanla 13.3, PDK ile de 12.4 litre olarak açıklanıyor. Porsche, yeni 911 GT3'ü Mayıs 2021’de tüm dünyada satışa sunmayı hedefliyor. Porsche Türkiye Satış ve Pazarlama Müdürü Selim Eskinazi, “Porsche’nin efsanevi ve ikonik modeli 911 lansman dönemleri bizler tarafından da heyecanla bekleniyor. Kusursuz ve heyecan verici bir model olan yeni 911 GT3 tüm Dünya ile eşanlı olarak siparişe açılmış olup, özel sipariş ile Türkiye’de Porsche tutkunlarıyla buluşturacağız” dedi.
Halefinden 17 saniye daha hızlı
Porsche tarafından geliştirilen tüm spor otomobiller için geleneksel bir lokasyon olan Nuerburgring-Nordschleife pistinde test edilen yeni 911 GT3, bir önceki versiyonundan 17 saniye daha kısa bir sürede turu tamamlayarak daha iyi bir derece elde etti. Test pilotu Lars Kern, 20,8 kilometrelik turu 6:59.927 dakikada tamamlarken, daha önce kıstas olarak kullanılan 20,6 kilometrelik kısa pisti ise 6:55.2 dakikada tamamladı.