SON DAKİKA
Otomotiv Pazartesi 03 Mart 2025 12:20

PEUGEOT TÜRKİYE'DE VİTES YÜKSELTİYOR

Peugeot, 2025'te Türkiye'de büyüme ivmesini artırmayı hedefliyor. Elektrikli ve hibrit modellerle pazar payını genişletecek

Peugeot Türkiye'de vites yükseltiyor

Peugeot Global CEO'su Alain Favey ve Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gupse Kaplan, markanın yeni dönem stratejilerini paylaşmak üzere İstanbul’da basın mensuplarıyla bir araya geldi. Toplantıda Peugeot’nun global ve Türkiye pazarına yönelik hedefleri ele alınırken, markanın elektrikli ve hibrit modellerle büyüme stratejisi ön plana çıktı.

TÜRKİYE PEUGEOT İÇİN KRİTİK BİR PAZAR

Şubat ayında göreve gelen Alain Favey, Türkiye'nin Peugeot açısından en önemli pazarlar arasında yer aldığını vurguladı. Favey, "Türkiye, Peugeot için en büyük pazarlar arasında yer alıyor. Global sıralamada Almanya ile benzer seviyelerdeyiz. SUV segmentinde ilk 3’te olmamız ve özellikle 408 modelinin burada büyük ilgi görmesi, Türkiye’yi bizim için ayrıcalıklı kılıyor" dedi.

Peugeot’nun dünya genelinde 13 milyondan fazla müşteriye ulaştığını belirten Favey, markanın Stellantis Grubu içinde de büyük bir paya sahip olduğunu söyledi. "Peugeot, Stellantis’in global satışlarının %20’sini oluşturuyor. Avrupa’da satılan her 3 araçtan biri Peugeot. Bu başarıyı Türkiye’de daha ileriye taşımak istiyoruz" ifadelerini kullandı.

Favey, otomotiv sektörünün hızla değişen dinamiklerine dikkat çekerek, elektrikli araçlara ve inovasyona verdikleri önemin altını çizdi. “Gelecekte mobilite tamamen dönüşecek ve biz Peugeot olarak bu değişime öncülük etmek istiyoruz. Elektrikli araçlar, yeni nesil sürüş teknolojileri ve tasarım anlayışıyla kullanıcı deneyimini bir üst seviyeye taşıyacağız” dedi.

ELEKTRİKLİ ARAÇLARDA LİDERLİK HEDEFİ

Toplantıda Peugeot’nun elektrikli mobilite vizyonu da geniş şekilde ele alındı. Peugeot, 2025 yılı itibarıyla Avrupa'da tüm modellerinin elektrikli versiyonlarını sunmayı planlıyor. Türkiye’de ise elektrikli ve hibrit araç satışlarının artırılması hedefleniyor.

Bu kapsamda Peugeot’nun 3008, 5008 ve 408 modellerinde plug-in hibrit versiyonlar sunacağı açıklandı. Bunun yanı sıra elektrikli araç satışlarının binek otomobiller içinde %15 seviyesine çıkarılması planlanıyor. Kaplan, "2024 yılında binek araç satışlarımızın %8’ini elektrikli araçlarla gerçekleştirdik. 2025’te bu oranı iki katına çıkararak pazarın en iddialı markalarından biri olacağız" diye konuştu.

Peugeot’nun Türkiye’deki başarısına değinen Gupse Kaplan, markanın özellikle SUV segmentinde güçlü bir konuma sahip olduğunu söyledi. "SUV segmentinde podyumda yer almamız, Peugeot’nun Türkiye’deki gücünü gösteriyor. 408 modeliyle Türkiye, dünya genelinde en fazla satış yapan ülke oldu. 2025’te bu başarıyı sürdürmeyi hedefliyoruz" dedi.

TÜRKİYE GLOBALDE İLK 5’E GİRDİ

2024 yılı itibarıyla Peugeot Türkiye, global satış sıralamasında beşinci sıraya yükseldi. Bunun yanı sıra, Türkiye, Ortadoğu ve Afrika bölgesinde en fazla Peugeot satılan ülke oldu.

Kaplan, bu başarının sürdürülebilir olduğunu belirterek, "Türkiye pazarı için hedeflerimiz büyük. 2025’te 73 bin adetlik satış hedefimizi aşmayı planlıyoruz. Tedarik süreçlerinde yaşanan zorluklara rağmen pazarın 1 milyon 200 bin adet seviyesinin altına inmeyeceğini öngörüyoruz. Bu da Peugeot’nun Türkiye’deki konumunu daha da güçlendirecek" dedi.


ABONE OL

EN ÇOK OKUNANLAR

ajet 160x600