PEUGEOT 2025'TE PERFORMANSINI YÜKSELTTİ
Peugeot Türkiye, ilk 11 ayda 74.920 satış adedine ulaşarak yıl başında belirlediği 73 bin hedefini aştı. Şirket, 2025 yılına 1,2 milyon adetlik pazar beklentisiyle başlamış, yıl sonunda 1,4 milyon adede yaklaşan yeni bir rekor öngörmüştü. Elektrikli araç satışlarının yüzde 80 büyüdüğünü belirten marka, 2025'i "performans yılı" olarak tanımladı

Peugeot Global CEO’su Alain Favey ve Peugeot Türkiye Marka Direktörü Gupse Kaplan, yerli hafif ticari ürün gamının tanıtıldığı toplantıda markanın küresel stratejisini ve Türkiye pazarındaki rekor performansını değerlendirdi. Sunumda, Peugeot’nun 2025’i hem dünya genelinde hem de Türkiye’de güçlü büyüme ile kapattığı, 2030’a yönelik hedeflerin ise marka için yeni bir ivme yaratacağı aktarıldı.
Alain Favey konuşmasında, Peugeot’nun 2024’te küresel ölçekte 1,1 milyon araç sattığını, 2025 Ekim ayı itibarıyla 919 bin adede ulaştığını belirtti. Avrupa’da %3’lük büyümeyle 704 bin satış gerçekleştirdiklerini kaydeden Favey, asıl ivmenin Avrupa dışı pazarlardan geldiğini söyledi. Güney Amerika’da %11, Asya-Pasifik’te %12 ve Türkiye’nin dahil olduğu Orta Doğu–Afrika bölgesinde %17 büyüme elde edildiğini vurguladı. Bu bölgedeki rakamın 103 bin satışa karşılık geldiğini belirten Favey, bu başarının büyük bölümünün Türkiye performansından kaynaklandığını ifade etti.
Türkiye’nin Peugeot’nun küresel stratejisinde kritik bir rol üstlendiğini belirten Favey, Kasım sonu itibarıyla 75 bin adetlik satışla Türkiye tarihindeki en yüksek hacme ulaştıklarını açıkladı. Markanın SUV ve C-Van segmentlerinde lider konumda olduğunu, elektrikli araç satışlarının ise %80 arttığını söyleyen Favey, “Türkiye dünya genelindeki büyümemizin merkezinde yer alıyor ve bu konumunu önümüzdeki yıllarda daha da güçlendirecek” dedi.
Peugeot, 2030 hedefleri doğrultusunda Avrupa pazar payını %7’ye çıkarıp global satışları 1,5 milyona ulaştırmayı planlıyor. Elektrikli araçlarda ilk üç, hibritte Avrupa ikinciliğini korumayı hedefleyen marka, yeni 208 GTI, yenilenen 308 ve 2026’da tanıtılacak 408 ile ürün gamını yeniliyor. i-Cockpit sonrası HyperSquare direksiyon ve Steer-By-Wire teknolojisi 208’de yer alacak, konsept POLYGON ise 2026’da Türkiye’de sergilenecek.
Peugeot Türkiye Marka Direktörü Gupse Kaplan ise 2025 pazarına ilişkin değerlendirmesinde, yıl başında öngördükleri 1,2 milyon adetlik otomotiv pazarının ilk 11 ayda neredeyse birebir gerçekleştiğini, yıl sonunda ise 1,4 milyona yaklaşan yeni bir rekor beklediklerini söyledi. Kaplan, Peugeot Türkiye’nin ilk 11 ayda 74.920 adetlik satışla yıl başında belirlediği 73 bin adetlik hedefi aştığını vurgulayarak 2025’i “performans yılı” olarak ilan ettiklerini hatırlattı.
Kaplan, satış performansının sürdürülebilirliğine dikkat çekerek, SUV ve hafif ticari segmentlerdeki güçlü konumlarını koruduklarını, elektrikli araçlarda agresif büyüme kaydettiklerini ifade etti.