SON DAKİKA
Perakende Cuma 18 Ekim 2024 15:01

PERAKENDE VE FİNANS SEKTÖRÜ BULUŞTU

Doğayı ve çevreyi koruyarak güvenli ve düşük maliyetli taşıma sağlamak amacıyla yola çıkan LogD'nin hayata geçirdiği Türkiye'nin ilk ve tek "Sürdürülebilir Perakende Zirvesi 2024" bu yıl İstanbul Rahmi Koç Müzesi'nde gerçekleşti.

Perakende ve finans sektörü buluştu

Sustainable Retail Summit Türkiye’de perakende sektöründe sürdürülebilirlik ve yenilikçiliği teşvik eden öncü bir zirve olarak her yıl daha da büyüyor. Gün boyu süren zirvede perakende ve finans sektöründe hizmet veren ve inovatif yaklaşımlarla iş süreçlerinde sürdürülebilirliği ön planda tutan şirketler ile sürdürülebilir girişimler, çevre ve sürdürülebilirlikle ilgili Sivil Toplum Kuruluşları, Sürdürülebilir Perakende Zirvesi 2024 de (Sustainable Retail Summit) bir araya geldi.  Perakende ve finans sektöründe çalışan CEO ve üst düzey yöneticiler, şirketlerin sürdürülebilir yarınlar için attığı adımları ve geliştirdikleri projeleri katılımcılar ve kamuoyu ile paylaştılar. 

Seyhan Gülhan: “ Sürdürülebilirlik Fortune İlk 100 Listesini değiştirdi”

Zirvenin açılış konuşmasını yapan LogD Kurucusu ve Genel Müdürü Seyhan Gülhan, sürdürülebilir perakende anlayışının günümüz ticaret hayatının ayrılmaz bir parçası haline geldiğini söyledi:

“Şirketlerin sürdürülebilirliklerini sağlamak için tedarik zinciri ve satışlarını etkileyen bu değişimleri göz önünde bulundurup, strateji geliştirmesi ve aksiyon alması bir zorunluluk hale gelmiştir. Sizlere ilginç bir not paylaşayım. 2000 yılında Fortune listesindeki ilk 100’e giren firmalardan 2023 yılında %52’si listede yer almadı.  Örneğin P&G 2000 yılında 59 ncu sıradayken 2023’te ilk yüzün içerisinde yer almadı. Sony, Siemens, Oracle, IBM, Pepsi, Cocacola 2000 yılında ilk 100 içerisinde yer almayan State Grid firması 2023 yılında 3. sırada yer aldı. 2023 yılında ilk 100 de yer almayan Nvidia şirketi 2024 yılında liste başına geçti.”

Seyhan Gülhan: “Daha iyi bir dünya ve gelecek için tek bir şirketin tek bir sektörün ve tek bir kurumun sürdürülebilirlik çalışmaları yeterli olmayacak”

“Sürdürülebilirlik çalışmalarında, finansal destek olmadan uygulama ve yaygınlaşmanın mümkün olamayacağını öngörmekteyiz. Sürdürülebilirlik ile ilgili atılacak adımların finansal olarak desteklenmesi önemlidir” diyen Seyhan Gülhan konuşmasına şu sözlerle devam etti:

“Perakende sektörü yoğun ve hızlı ürün hareketi olması nedeniyle, sürdürülebilirliğe en çok ihtiyaç duyan alandır diyebiliriz. Çevre konusunda da etkileri olması nedeniyle bu alandaki sürdürülebilirlik çalışmalarının çevresel etkileri de olacaktır. Hızlı ve yoğun hareketleri barındıran perakende sektöründe en önemli alanlarından biri de tedarik zincirinde sürdürülebilirliğin sağlanmasıdır. Tedarik zinciri süreçleri içerisinde yer alan üretim, tedarik, lojistik, stok yönetimi, depolama ve satış noktasına teslim gibi konular öne çıkmaktadır. Bu alanda gerçekleştirilecek çalışmaları perakende markasını/şirketini sürdürülebilirlik anlamında bir adım öne çıkaracaktır. Daha iyi bir dünya ve gelecek için tek bir şirketin tek bir sektörün ve tek bir kurumun sürdürülebilirlik çalışmaları yeterli olmayacaktır. Kamu, Özel sektör ve STK ların yanı sıra sanatın da katkısıyla değişim gerçekleşecektir.”

Sektör Liderleri Sürdürülebilirlik Oturumlarında Buluştu

HBR Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Serdar Turan moderatörlüğünde gerçekleşen “Liderlerin Sürdürülebilirlik Gündemi” başlıkla CEO oturumuna Media Markt CEO Hulusi Acar, Moda Tasarımcısı CEO Arzu Kaprol ve Evidea Genel Müdürü Kazım Mavuş katıldı. Sürdürülebilir perakende konusundaki farkındalığı artırmayı ve yenilikçi çözümler sunmayı hedefleyen CEO panelinde perakende sektöründe sürdürülebilirlik konusundaki en son trendler, karşılaşılan zorluklar ve ortaya çıkan fırsatlar kapsamlı bir şekilde konuşuldu. 

LogD Yönetim Danışmanı Coşkun Soyer moderatörlüğünde yapılan “Sürdürülebilir Girişimler Oturumu”na ise CIRCULA CEO Simge Gooran, RNV Analytics CEO Gökhan Yücel ile WeAccess.Ai Kurucu Özer Çelik katıldı. Orka Holding Yönetim Kurulu Üyesi Büşra Orakçıoğlu moderatörlüğünde gerçekleşen “Sürdürülebilirlik Çalışmalarının Çevreye ve Topluma Etkileri” başlıklı STK Oturumunda ise SKD Türkiye Genel Sekreteri Konca Çalkıvik,  GEKADER Başkan Fatih Eren, Çöpüne Sahip Çık Vakfı Genel Müdürü Emrah Bilge ve Peryön Yönetim Kurulu Üyesi Önder Şenol yer aldı. Oturumda, sivil toplum kuruluşlarının sürdürülebilirlik projeleri ve bu projelerin topluma ve çevreye sağladığı katkılar ile sürdürülebilir kalkınma hedeflerine ulaşmak için STK'ların rolü, karşılaşılan zorluklar ve elde edilen başarılar anlatıldı.

Çevre Dostu Hikayeler Paylaşıldı

Prof. Emre Alkin moderatörlüğünde yapılan “Liderlerin Yeşil Dönüşüm Stratejileri” başlıkla CEO Oturuma ise Gürmen Group Yönetim Kurulu Üyesi Yasemin Gür, Ayakkabı Dünyası CEO Gürkan Ergenekon katıldı. GENSED Başkanı Tolga Murat Özdemir’in modere ettiği “Greenmobility: Geleceğin Enerji Dönüşümü” başlıklı oturumda ise Voltify Genel Müdürü Mehmet Yiğit HepsiJET Genel Müdürü Atilla Alver yer aldı. Yine Atilla Alver yönetiminde gerçekleşen son oturumda ise “Çevre Dostu Başarı Hikayeleri”ne yer verildi.  KOTON Lojistik Operasyonları ve Müşteri Hizmetleri Grup Müdürü Selin Chousein, Jimmy Key Ürün Yönetimi ve Süreç İyileştirme Direktörü Erhan Çiçek, Gürmen Group Ramsey Kip Lojistik ve Stok Yönetim Müdürü Emre Can çevre dostu başarı hikâyelerini paylaştılar. Zirvenin sponsorları ise STF , HepsiJET , Voltify ve Arvato oldu.

Sürdürülebilir Eserlerin Yaratıcısı Deniz Sağdıç Sunum Yaptı

Sanatta Sürdürülebilirlik oturumunda ise Sürdürülebilir Sanat Evi Kurucusu Deniz Sağdıç salonda bulunanlara hitap etti. Sürdürülebilir sanatı hem nesnenin hem de sanatın sürdürülebilirliğinde anlamlandıran sanatçı her türlü kullanılmış objeyi, atık malzemeyi geri dönüşüm ve ileri dönüşüm prensibiyle yine sanatın kendi dünyasında eser olarak yeniden var etmeye çalışıyor.

Sürdürülebilir Girişimler Özel Olarak Seçildi

Panele katılan girişimler ise Türkiye’nin en büyük girişim sermayesi (VC) yöneticilerinden oluşan kurul taraftan seçildi. Katılımcılar, sektörde fark yaratacak spesifik bir ürün veya hizmet sunanlar, toplumsal veya çevresel bir sorunu çözme kapasitesine sahip ve bu süreçte gelir modeli oluşturabilenler, yatırım almış veya satış geliri elde etmiş olanlar, girişimlerini tanıtmak için çeşitli mecraları kullananlar ve sürdürülebilirlik alanında ulusal veya uluslararası etkinliklere, kuruluşlara veya organizasyonlara katılmış olanlar arasından belirlendi.  

Başarı Hikâyeleri Anlatıldı

Çevre Dostu Başarı Hikâyeleri oturumunda ise firmaların operasyonlarında gezegenimizi koruma yolunda gerçekleştirdikleri sürdürülebilir çözümlere ait başarı hikâyeleri anlatıldı. Sürdürülebilirlik alanında çığır açan projeler ve uygulamalar tartışıldı. Sürdürülebilirlik konusunda harekete geçen markaların yöneticileri operasyonel süreçlerinde oluşturdukları değerleri ve gelecek hedeflerini dinleyicilerle paylaştılar.  


ABONE OL