SON DAKİKA
Perakende Pazar 05 Ekim 2025 12:55

PERAKENDE SEKTÖRÜ DİJİTAL DÖNÜŞÜMLE YENİDEN ŞEKİLLENİYOR

Perakende sektörü, yapay zekâ ve bulut teknolojilerinin sunduğu fırsatlarla yeni bir dönüşüm sürecine giriyor.

Perakende sektörü dijital dönüşümle yeniden şekilleniyor

SabancıDx ve Bulutistan’ın düzenlediği “Yapay Zekâ ve Bulut Gücüyle Perakendede Yeni Dönem” etkinliği, teknoloji ve perakende dünyasının önde gelen temsilcilerini bir araya getirdi.

Sabancı Topluluğu’nun teknoloji şirketleri SabancıDx ve Bulutistan’ın ev sahipliğinde 23 Eylül’de Hangar etkinlik alanında gerçekleştirilen buluşmada, perakende sektörünün geleceğini şekillendirecek dijital çözümler ele alındı. Etkinlikte yapay zekâ destekli müşteri deneyimleri, ödeme sistemleri, operasyonel verimlilik, artırılmış gerçeklik uygulamaları ve siber güvenlik alanlarındaki gelişmeler masaya yatırıldı.

SabancıDx ve Bulutistan’ın perakende sektörüne yönelik ortak çözümlerinin tanıtıldığı etkinlik, şirketlerin dijital dönüşüm yolculuğunda nasıl daha verimli ve sürdürülebilir adımlar atabileceğini ortaya koydu. Bulutistan ve SabancıDx’in İş Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdürü Oğuz Kaya’nın ve Digitopia Kurucusu ve CEO’su Halil Aksu’nun açılış konuşmalarıyla başlayan etkinlikte, dijitalleşmenin perakendedeki etkisi ve yapay zekânın sunduğu yeni olanaklar kapsamlı bir şekilde ele alındı.

 Callie kurucusu Barış Bilen Vural, yapay zekâ destekli müşteri hizmetleri asistanı Callie ile e-ticarette ezber bozan bir dönüşüm sağladıklarını aktarırken, Co-one Kurucu Ortağı Mert Menekşe, e-ticarette etkin ve akıllı yapay zeka çözümlerini paylaştı. MagicPay CEO’su Latif Vardar, ödeme sistemlerinde yapay zekânın rolüne dikkat çekerken; Novus CRO ve Kurucu Ortağı Vorga Can, AI ajanlarının perakendede operasyonel verimlilik ve müşteri deneyimi üzerindeki etkisini anlattı.

 Orbina AI Kurucu Ortağı ve CEO’su Dilara Kaplan, müşteri deneyiminde AI agent orkestrasyonunun nasıl çalıştığını örneklerle açıklarken, Pulpo AR CEO, Yatırımcı İlişkileri Direktörü Alperen Şarlayan ise artırılmış gerçeklik ve sanal deneyim teknolojilerinin güzellik sektöründeki etkisini katılımcılarla paylaştı.

ABONE OL