"PANDEMİYE EN HAZIRLIKLI ÜLKEYİZ"
Alanya Belediye Başkanı Murat Yücel, "2021 sezonunu tehlikeye atma lüksümüz yok. Alanya ekonomisinin en büyük kaynağının turizm olduğu unutulmamalı. Salgının sona ermesini arzu ediyoruz ancak başarılı sağlık politikaları gösterdi ki pandemiye en hazırlıklı ülke Türkiye" dedi.
Neşe BERBER
Turizm’de durum nedir?
2019 yılında, Turizmin gayrisafi milli hasılaya doğrudan katkısı 37,5 milyar dolar olarak gerçekleşmişti. Önümüzde bizler için son derece umut verici bir 2020 sezonu vardı ve bizler canla başla tanıtım çalışmaları yürütüyor, sezon hazırlıkları yapıyorduk.
Derken, belki de bu yüzyılın en beklenmedik ve büyük felaketi gerçekleşti ve Covid 19 virüsü tüm dünyayı sardı. İlk zamanlar çok ciddiye almamakla birlikte, ölümler arttıkça ve tanıdığımız insanlar hastalandıkça, evlerimize kapandık. Tüm sektörleri etkiledi ancak majör seviyede turizm sektörü etkilendi. Şehrimizin ana geçim kaynağı olan turizm, beraberinde gıdadan ulaşıma onlarca sektörü etkiledi.
Pandemi sezonu ciddi etkiledi değil mi?
En önemlisi can sağlığı dedik ama ekonomik canlanma gerekliydi, evinde tenceresi kaynamayan insanlar için, çarkın dönmesi gerekliydi. İlk olarak, karantina döneminde sıkılan yerli turistimiz kontrollü serbestliğin başlamasıyla sahillere akın etti. Daha sonra Rusya’nın sınırları açmasıyla bölgemiz için gerçek hareketlilik başlamış oldu.
1 Haziran normalleşme sonrası en çok hangi ülkelerden turist gelmeye başladı?
2020 sezonunda Antalya’ya Rusya’dan, Ukrayna’dan, Almanya’dan, İngiltere’den, Polonya’dan turist geldi. Tüm oteller kapılarını açamadı, ancak açılabilen oteller için bu misafirler can suyu oldu. Almanya sınırları açıp açmamakta kararsız kaldı, İngiltere önce açtı sonra kapattı. Düzenli ve doyurucu olarak turist gönderen ülke Rusya oldu.
Ekim Kasıma turizm uzadı sanırım?
Uluslararası uçuşlara açılan Samara, Krasnoyarsk, Grozni ve Vladivostok’ tan da Ekim ve Kasım ayları için uçuş planlandı.
Pandemi sebebiyle uçuşların geç başlaması, sezonun bir miktar uzamasına da vesile oldu, havaların da güzel gitmesiyle sahillerimizde çok sayıda turisti görebilmek mümkün.
Tanıtım sürecini nasıl yürütüyorsunuz?
Tanıtım açısından bakıldığında, fuarların yerini sosyal medya aldı, online çalışmalarımız ve içerik üretimimiz devam ediyor.
Ancak son günlerde hem ülkemizde hem de Avrupa ve Rusya’da vaka sayılarının artması ürkütücü. Pandeminin 2021’e uzaması çok muhtemel ve tedbirlere uymamakta inat edip halk sağlığını ve ekonomiyi tehlikeye atan kişiler var. 2021 sezonunu tehlikeye atma lüksümüz yok. Alanya ekonomisinin en büyük kaynağının turizm olduğunu unutmadan dikkatli bir şekilde hareket etmek gerekiyor. Tabi ki öncelikli arzumuz bu salgının tüm dünyada sona ermesi ve her şeyin eski düzene kavuşması. Ancak salgın boyunca Türkiye’nin başarılı sağlık politikaları gösterdi ki pandemiye en hazırlıklı ülke Türkiye. 2021’de Türkiye’nin bu başarısı tatil tercihleri arasında da Türkiye’yi ön tercih sıralarına taşıyacaktır.
Herkesten ricam, gerçekten sorumlu bir birey olarak üstlerine düşeni yapmaları, hijyen ve maske konusuna maksimum dikkat etmeleri. Genç yaşlı dinlemeden tehlike saçan bu virüsü, elbirliğiyle yenmek zorundayız.
Alanya avokado ile öne çıkmaya başladı talep arttı mı avokadoya?
Ana vatanı Orta Meksika olan avokado meyvesi, son yıllarda Türkiye’de en çok tüketilen ve üretilen meyveler arasında yer aldı. Faydalı yağlar ve yüksek protein barındıran avokado, ’Türkiye’nin tropikal meyve bahçesi’ olarak adlandırılan Alanya’da çiftçilerden ilgi gördü. Hem üretiminin zahmetsiz ve masrafsız oluşu hem de kolay pazar bulması açısından talep gören avokado, market rafları ve pazar tezgahlarında adedi en düşük 7 liradan alıcı buluyor.