OPEL TÜRKİYE 2025 HEDEFLERİNİ AÇIKLADI
Opel Türkiye, 2025 yılı itibarıyla elektrikli ve hibrit araçların toplam satışların %35'ini oluşturmasını hedefliyor. Şirket, Grandland ve Astra modelleriyle Türkiye pazarında hibrit ve elektrikli araçların daha fazla tercih edilmesini sağlamayı amaçlıyor

Opel Türkiye Genel Müdürü Yiğit Yantaç, 2025 yılı itibarıyla elektrikli ve hibrit araçların toplam satışların %35’ini oluşturmasını hedeflediklerini belirtti. Yantaç, özellikle Türkiye pazarında elektrikli araçların popülaritesinin artacağını ve bu yıl içerisinde, elektrikli ve hibrit motor seçeneklerinin toplam satışları artıracağına inandıklarını söyledi. Opel olarak, Avrupa pazarındaki Yeni Grandland ve Astra modellerini Plug-in Hybrid motor seçenekleri ile satışa sunarak bu hedefe doğru adım attıklarını kaydeden Yantaç, Türkiye’de de hibrit araç seçeneklerini 2025 yılı itibarıyla sunmayı planladıklarını ifade etti.
Yantaç, elektrikli araçlara olan talebin son yıllarda ciddi şekilde arttığını ve bu artışın, müşterilerin ilgisi ve pazara giren yeni modellerle desteklendiğini söyledi. Ayrıca, altyapı gelişmeleri ve devlet teşviklerinin etkisiyle bu talebin daha da artmasını beklediklerini vurguladı. Opel Türkiye olarak 2025 yılı hedeflerinde, 5 binek ve 2 ticari modelle yaklaşık 6 bin elektrikli araç satışı gerçekleştirmeyi planladıklarını belirten Yantaç, bu hedefin toplam satışların %8’ine denk geldiğini ve bir önceki yıla göre satışlarının iki katına çıkacağını ifade etti.
Opel, özellikle hibrit araçlar için Türkiye pazarında teşviklerin artırılmasının, içten yanmalı araçlardan hibrit modellere geçişi hızlandıracağını düşünüyor. Yantaç, Plug-in hibrit araçların düşük emisyon salınımı ve uzun menzil sunarak geniş bir müşteri kitlesine hitap ettiğini ve bu sebeple potansiyelinin yüksek olduğunu belirtti. Teşviklerin devam etmesiyle, özellikle ÖTV oranının %30 seviyelerinde kalması durumunda, benzinli motor seçeneklerinden hibrit modellere geçişin hızlanacağını belirtti.
Opel’in 2025 yılı hedeflerinde, özellikle SUV segmentine olan talebin arttığını belirten Yantaç, yenilenen Mokka ve Grandland modelleriyle büyümeyi hedeflediklerini söyledi. Yantaç, 2025’te satışa sunulacak Frontera modeliyle de pazarda daha fazla müşteriye hitap etmeyi planladıklarını söyledi. 2025 yılı için toplamda 70 bin araç satmayı hedeflediklerini ifade eden Yantaç, bu hedefin yaklaşık %45’inin SUV modellerinden geleceğini söyledi. Yeni Grandland modelinin 10 bin adetlik satış hedefiyle Opel’in en çok satan SUV modeli olacağı öngörülüyor.