SON DAKİKA
Denizcilik Çarşamba 08 Ekim 2025 09:25

NORSE SHİPYARD HİBRİT KEŞİF YATI İNŞA EDİYOR

Türkiye merkezli Norse Shipyard, Xplorer Yachts için 106 metrelik rüzgar destekli hibrit keşif yatı Project MG'yi inşa edecek. Yat, dünyanın ilk rüzgar destekli hibrit tahrik sistemine sahip olacak ve çevresel etkileri minimize edecek. 2027 sonunda teslim edilmesi planlanan Project MG, uzun menzilli keşifler için tasarlandı

Norse Shipyard hibrit keşif yatı inşa ediyor

Türkiye’nin öncü tersanelerinden Norse Shipyard, denizcilikte sürdürülebilir yenilik kapasitesini bir kez daha gösteriyor. Xplorer Yachts ile imzalanan anlaşma kapsamında, 106 metrelik rüzgar destekli hibrit dizel-elektrikli keşif yatı Project MG’nin inşasına başlanacak. VPLP Design tarafından tasarlanan proje, “Wind Voyage” serisinin amiral gemisi olma özelliğini taşıyor ve dünyada bir ilk niteliğinde.

İmza töreni, bu yılki Monaco Yacht Show’da Xplorer Yachts CEO’su Paul Madden ve Norse Shipyards Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Süngü arasında gerçekleştirildi. Yatın en dikkat çekici özelliği, dünyanın ilk rüzgar destekli hibrit tahrik sistemine sahip olması. Bu yenilikçi sistem, yakıt tüketimini düşürürken çevresel etkileri de minimize ediyor. Ayrıca dört OceanWings ünitesiyle yelkenle 12 knot hıza ulaşabilen yat, hibrit diesel-elektrikli sistemlerle bu hızı 15 knot’a çıkarabilecek.

Project MG, entegre güneş panelleri ve yelken altında enerji üretimi (hidrogenerasyon) sayesinde sıfır emisyonlu operasyon gerçekleştirmeyi hedefliyor. 8.000 deniz mili menzile sahip yat, sınırsız yelken mesafesi ile uzun keşif seferleri yapabilecek. Tasarım, sahibinin yaşam tarzına göre özelleştirilecek ve ticari helikopter pisti, hangar, geniş beach club ile uzun menzilli konforlu yaşam alanlarını barındıracak.

Xplorer Yachts’ın kurucusu Paul Madden, projenin geleceğe dönük, çevreye duyarlı ve maliyet açısından sürdürülebilir bir keşif modeli sunduğunu belirtti. Norse Shipyard, daha önce dünyanın ilk hidrojenle çalışan feribotunun inşasında görev almış ve sürdürülebilir deniz taşımacılığında önemli bir kilometre taşına imza atmıştı.

Projenin teknik gelişimi iki yıl sürerken, VPLP Design’ın yüksek performanslı çok gövdeli teknelerdeki deneyimi ve Canopée rüzgar destekli kargo gemisinde uygulanan OceanWings teknolojisi, Project MG’ye entegre edilerek hem performans hem de çevre dostu yenilikler bir araya getirildi. 

ABONE OL