NİSSAN Z EFSANESİ KÜLLERİNDEN DOĞUYOR
Nissan'ın tarihte yer etmiş spor otomobil serisi Z, yenilenen görünümü ve teknolojisiyle yeniden yollara çıkmaya hazırlanıyor. Yarım asırlık tarihin izlerini taşıyan yeni Z, 400 beygir güç üreten çift turbolu V6 motoruyla, daha fazlasını vadediyor

Otomotiv dünyasının önemli oyuncularından Nissan, bir döneme damgasını vuran sporcu model ailesi Z’yi yeniden yollara çıkarmaya hazırlanıyor. Markanın geçmişin tasarım anlayışını geleceğin teknoloji ve kullanışlılığıyla birlikte sunacağı yeni Z, modelin yarım asrı aşan mirasını devralacak.
4 tekerleğe sarılmış tutku
Z’nin heyecanın saf ifadesi olduğunu söyleyen Nissan Motor’un İşletme Müdürü Ashwani Gupta, yeni otomobilin “Nissan'ın dört tekerleğe sarılmış tutkusu” olduğunu vurguladı. Yeni Z’nin, saf bir spor olarak özgünlüğünü koruduğunu ifade eden Gupta, “Otomobil sizi yola bağlı tutarken, otomobilin hayatınıza bağlı kalmanıza yardımcı olabileceğinden emin olmak için en son modern teknolojileri getiriyor” dedi. Yeni Z’nin baş ürün uzmanı Hiroshi Tamura ise, “Basitçe söylemek gerekirse, hedefimiz bunu şimdiye kadarki en iyi Z haline getirmektir. Her nesilde çıtayı yükseltiyor, Z'nin sınırlarını zorluyoruz ve bir sonraki heyecan verici yolculuk için insan içgüdülerinden yararlanmaya devam ediyoruz. Güçlü ve çevik olmanın ötesinde, 2023 Z her türlü yol macerasında sürücü ile birlikte olacak şekilde tasarlandı” diye konuştu. Yedinci nesliyle yollara çıkacak olan yeni Z’nin, ilk aşmada, 2022 baharında ABD’de satışa sunulması planlanıyor. Aracın uzun motor kaputu, alçak oturma pozisyonu ve kısa arka bölüm, birinci nesil Z’nin siluetinin bir kopyası gibi. Farlar da 1970’lerde Japonya pazarında tasarımıyla dikkat çeken 240 Z’nin mirasını devam ettiriyor. Arka tasarım ise, yeni 3D imzalı LED farlarla birlikte en sevilen Z modellerinden 300 ZX’nin yenilenmiş görünümüne sahip. Araçta görev yapacak motor 3.0 litrelik bir V6 olacak. Çift turbo beslemeli benzinli ünite, 370Z’ye göre oldukça kuvvetlenmiş. 400 beygir güç ve 476 nm tork üreten yeni motor, selefinden 68 beygir daha güçlü ve tork değeri de yüzde 30 artırılmış. Gücünü 6 ileri manuel şanzımanla arka aksa ileten motor, aynı zamanda hızlı tepki veren bir 9 ileri otomatik şanzıman opsiyonuna da sahip olacak. Aracın performans verileri açıklanmasa da, 0-100 km/s ivmelenmesinin 370 Z’den yüzde 15 daha iyi olacağı (370 Z: 5.3 saniye) bize 4.5 saniyeleri düşeceğini düşündürüyor. Beygir gücü ve torkta belirgin bir artış elde etmek ve keskin tepki sağlamak için Nissan mühendisleri, turboların yeteneklerinin tam olarak kullanılmasını sağlamak için bir turbo hız sensörünün yanı sıra küçük çaplı turboşarjlar kullanmayı tercih etmiş. İkiz turbo, güç çıkışını ve tepki süresini dengelerken, elektronik değişken valf zamanlaması (e-VVT) emme valfi sisteminin kullanılması optimum tepki sağlıyor. Bu sayede motor, mükemmel tepki ve yakıt verimliliği elde etmek için giriş valfi zamanlamasını sürüş moduna göre anında ayarlıyor.
19 inçlik RAYS jantlar
Daha iyi bir fren performansı için 4 tekerlekte de havalandırmalı diskler kullanan Japon marka, kırmızı kaliperlere sahip büyük spor frenlerle işi sağlama almış. Araçta Yokohama ADVAN Sport yüksek performanslı lastikler kullanılırken, 18 inçlik alüminyum alaşımlı jantları küçük bulanlar için 19 inçlik RAYS markalı hafif dövme alüminyum alaşım seçeneği de olacak. Bu versiyonda lastikler de Bridgestone Potenza S007 ile değiştiriliyor.