MOTOSİKLET SEVERLERİN MERAKLA BEKLEDİĞİ SUZUKİ GSX-8R'IN FİYATI AÇIKLANDI!
Türkiye'de Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil edilen Suzuki Motosiklet, geniş kitlelere hitap eden GSX model ailesinin yeni spor motosiklet modeli olan GSX-8R ile ürün gamını genişletiyor. Motobike İstanbul'da ilk kez görücüye çıkan, yenilikçi özellikleri ve teknolojileriyle dikkat çeken yeni GSX-8R, mart ayı itibarıyla Türkiye'de 539.000 TL'lik fiyat etiketiyle satışa sunuldu. Spor motosikletlerde yeni bir çağ başlatan yeni GSX-8R'ın kalbinde yüksek performanslı 776 cc'lik, sıvı soğutmalı DOHC motor yer alıyor. Dört zamanlı, iki silindirli motor, geniş güç bandıyla pürüzsüz ve istikrarlı bir güç çıkışına imkân tanıyor. Suzuki Cross Balancer teknolojisiyle donatılmış bu motor, baştan çıkarıcı gücü son derece yumuşak ve dengeli bir gaz tepkisiyle sunuyor. Motorun geniş ve pürüzsüz tork eğrisi ve güç iletimi, otoyol hızlarında yapılan turlarda yorgunluğu azaltırken istendiğinde güçlü bir hızlanma sağlıyor. Yeni GSX-8R, şehrin sokaklarında ya da dağ yollarının kıvrımlı virajlarında heyecan verici bir sürüş tecrübesi yaşatırken spor bir motosikletin baştan çıkarıcı tasarımını ve performansını yansıtıyor.
Japon mobilite devi Suzuki, GSX ürün ailesini genişletmeye devam ediyor. Türkiye’de Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil edilen markanın en yeni modeli olan yeni GSX-8R, 539.000 TL’lik fiyatıyla satışa sunuldu. Spor bir motosikletin doğasını yansıtan yeni GSX-8R, aynı zamanda yeni nesil özellikler ve teknolojileri de beraberinde getiriyor.
Spor
motosikletlerde yeni bir çağ başlıyor
Yeni Suzuki GSX-8R, spor
motosikletlerde yeni bir çağ başlatarak, yeni nesil spor motosiklet
sürücülerine hitap eden gerçek bir performans sunuyor. Kolay, çevik ve konforlu
bir sürüş deneyimi sunan model, kıvrımlı dağ yollarında heyecanlı sürüşlerin
tadını çıkaran veya şehirdeyken sportif kimliklerini sergilemek isteyen
sürücülere heyecan verici bir sürüş deneyimi sunuyor. Yeni model, çeşitli yaş
aralığına ve deneyim seviyelerine sahip kişilere hitap ediyor.
Yeni GSX-8R, Suzuki'nin 270 derecelik
krank mili konfigürasyonuna sahip yeni 776cc’lik paralel çift silindirli
motorunun kullanıldığı en yeni modeli olarak öne çıkıyor. Modelde yer alan düz
hat stabilitesine ve çevik yol tutuş özelliklerine katkıda bulunacak şekilde
tasarlanmış çelik şase ile ayrı alüminyum yardımcı şase, dökme alüminyum
jantlar ve çift radyal olarak monte edilmiş ön kaliperler yeni GSX-8S ile ortak
özellikler olarak öne çıkıyor.
Bununla birlikte, daha alçak
gidonlar ve tam grenaj ile SHOWA süspansiyonu gibi temel bileşen
değişiklikleri, GSX-8R'a daha sportif bir duruş kazandırırken, şasi ve esnek,
serbest devirli motor özellikleri ise sürücülerin maksimum tatmin için aracın
tam potansiyelinden yararlanmasını sağlıyor.
Sporun
yeni standardı
‘Sporun yeni standardı’ temalı bir
ürün konsepti kullanılarak tasarlanan GSX-8R, pratikliği, kullanışlılığı ve
gerçek performansı, sürücü dostu kontrol özellikleri ve kullanım kolaylığı ile
bir araya getiriyor. Böylece yeni sürücüler daha büyük ebatlı bir aracı güvenle
kullanabilirken, daha yüksek deneyim ve beceri seviyelerine sahip sürücüler de
yenilenmiş bir deneyimin heyecanını yaşıyor. Tüm bu avantajların sağlanmasında,
paralel ikiz motor teknolojisinin, güç çıkışı özelliklerinin, destekleyici
elektronik sistem paketinin ve şasi tasarımının büyük rolü bulunuyor.
GSX-8R, heyecan verici ama bir o
kadar da sürücüsüne tolerans sağlayan performansıyla birlikte işlevsel bir
güzelliğe sahip tamamen modern bir tasarım sergiliyor. Gelişmiş tasarımdaki
keskin hatlar, heyecan verici yeni nesil Suzuki spor motosikletleri için öncü
bir nitelik taşıyor. Ayrık alüminyum gidonlar, benzersiz şekilli alüminyum
salınım kolu, SHOWA tarafından üretilen ön süspansiyon, dört pistonlu çift ön
disk frenler, radyal monteli kaliperler, LED ışıklar ve 5 inç büyüklüğündeki renkli
TFT gösterge paneli gibi özellikleri GSX-8R’a benzersiz bir karakter katıyor.
Tüm bu özelliklerle birlikte Suzuki Sürüş Modu Seçimi Özelliği, Suzuki Çekiş
Kontrol Sistemi, çift yönlü hızlı vites değiştirici ve ride-by-wire elektronik
gaz kelebeği kontrolü bulunan gelişmiş bir elektronik kontrol sistemi ile
Suzuki’nin yeni spor motosikleti GSX-8R, heyecan verici yeni bir çağı
başlatmaya aday.
Tasarımıyla
yeni bir başyapıt
Yeni GSX-8R, etkileyici tasarımıyla
GSX geleneğini devam ettiriyor. GSX-8R’da, yılların verdiği tecrübe, agresif
bir bütünlüğü fonksiyonel özelliklerle mükemmel bir şekilde birleştiriyor. GSX
mirasından ayrılmadan kendini tazeleyen bu tasarım anlayışıyla yeni GSX-8R,
sadece kullanıcıları için değil, yoldan geçenler için de etkileyici bir
tasarıma sahip. Yeni GSX-8R’ın rüzgâr tüneli testi ile geliştirilen grenajı,
sürtünme katsayısını düşürüp yüksek süratlerde stabiliteyi artırırken, sürücüye
rüzgârdan daha iyi bir koruma sağlayarak sürüşü de daha konforlu hale
getiriyor. Gövde aksamı, GSX-8R'nin kompakt, ince ve dengeli ebatlarını
vurgulayan düz yüzeylere ve keskin hatlara sahip. Motor ve koltuk kızakları gibi açıkta kalan
aksamlar, işlevsel güzelliğin mekanik cazibesini vurgulayacak şekilde
boyanıyor. Kısa egzoz tasarımı, ince ve kompakt görünümü daha da ortaya
çıkarıyor. İnce arka çamurluğa monte edilen LED plaka lambası ve kompakt LED
arka kombinasyon lambası, GSX-8R'nin arka kısmına kısa ve ince bir görünüm
katıyor. Cesur grafik tasarımlarda, aracın bulunduğu ortamlarda hemen
tanınmasını sağlayacak R logoları yer alıyor. Renkli tekerleklerle kombine
edilmiş gövde aksam renkleri, çarpıcı bir görünüm sunuyor. GSX-8R, Metalik
Triton Mavi, Metalik Mat Kılıç Gümüş ve Metalik Mat Siyah olmak üzere üç farklı
renk seçeneği ile satışa sunulacak.
Baştan
çıkarıcı motor performansı
Suzuki’nin paralel ikiz
motorlardaki haklı itibarı, GSX-8R’da devam ediyor. Kompakt bir yapıya sahip
olan 776 cc hacmindeki bu motorun 270 derecelik konumlandırması, V silindir
yapısına benzer bir güç çıkışına sahip olmasını sağlıyor. 8500 d/d’da maksimum
83 PS güç üreten motor, 6800 d/dak’da 78 Nm maksimum tork üreterek etkileyici
bir performans sunuyor. Suzuki Cross Balancer teknolojisiyle donatılmış bu
motor baştan çıkarıcı bir gücü son derece yumuşak ve dengeli bir gaz tepkisiyle
sunuyor. Motorun uzun pasolu iridyum bujileri, yanma verimliliğini artırmaya
yardımcı oluyor. Performanslı kullanımın en büyük gereksinimi olan soğutma
sistemi giriş kontrolü, tutarlı motor sıcaklığının muhafaza edilmesine yardımcı
oluyor ve soğuk havalarda motoru ısıtırken rölanti dengesizliğini ortadan
kaldırıyor. Elektronik gaz kelebeği gövdeleri, gaz kelebeği işlevinde tutarlı
tepki ve doğrusal bir hissiyat elde edilmesine yardımcı oluyor. ‘İkisi bir
arada’ egzoz sistemi, kolektörün içinde, Euro 5 emisyon standartlarını karşılamaya
yardımcı olan çift aşamalı bir katalitik konvertöre ve göz alıcı, kısa bir
görünüme sahip. Yeni GSX-8R’da yer alan altı vitesli şanzıman, yumuşak vites
değiştirme kabiliyeti ve gelişmiş kontrol edilebilirlik sağlıyor. Suzuki
Debriyaj Destek Sistemi (SCAS), uzun sürüşlerde yorgunluğun azaltılmasına
yardımcı olurken daha yumuşak bir vites değiştirme kabiliyetine de katkıda
bulunuyor. Böylelikle kullanıcıların konfor ve performans beklentisi aynı anda
karşılanıyor.
Sürüşü
kolaylaştıran Suzuki Akıllı Sürüş Sistemi (SIRS) ile donatıldı
Suzuki Sürüş Modu Seçimi Özelliği
(SDMS), sürücünün sürüş koşullarına veya kişisel sürüş tarzına en uygun motor
haritasını seçmesine olanak tanıyor. Üç modlu Suzuki Çekiş Kontrol Sistemi
(STCS) ve ayrıca kapatma özelliği mevcut. Ride-by-wire elektronik gaz kelebeği
kontrol sistemi, gaz kelebeği gövdeleri, rölanti devir kontrolü ve güç çıkışı
özellikleri arasında optimum denge sağlanmasına yardımcı oluyor. Suzuki'nin
açma ve kapama ayarlarına sahip aşağı ve yukarı yönde çalışan kolay vites
değiştirme sistemi (Quickshifter), debriyaj kolunu çalıştırmadan ve vites
yükseltirken gazı kapatmadan, vites küçültürken ise gazı kesmeden daha hızlı,
daha yumuşak ve daha güvenli şekilde vites değiştirme olanağı sağlıyor. Suzuki
Kolay Çalıştırma Sistemi, marş düğmesine bir kez basılarak motorun çalışmasını
sağlıyor. Düşük Devir Yardımı işlevi, motorun daha sorunsuz ve daha kolay
çalıştırılması için motor rölanti devrinin korunmasına yardımcı oluyor.
Sportif
şasi yapısı
Sportif bir sürüşü odak noktasına
alarak tasarlanan şasi, yeni GSX-8R’ın karakterini belirleyen en önemli
özelliklerinden biri olarak dikkat çekiyor. Çelik şase, düz hat stabilitesine
ve çevik yol tutuşuna katkıda bulunuyor. Ayrı, dövme alüminyum gidonlar ise
pozitif kontrol kabiliyetine ve sportif bir sürüş pozisyonuna katkı sağlıyor.
Sportif tasarıma sahip ön cam, hava akışına yardımcı olarak, GSX-8R'ın havayı
daha fazla verimlilik ve stabilite ile kaydırmasına yardımcı oluyor. Bu tasarım
aynı zamanda uzun yolculuklarda sürücülerin yorgunluğu azaltıyor. Çift, dört
pistonlu, radyal olarak monte edilmiş ön fren kaliperleri, kesin durdurma gücü
ve kontrol edilebilirlik sağlamak üzere tasarlanmış 310 mm'lik diskler üzerinde
hareket ediyor. Benzersiz bir tasarıma sahip olan alüminyum döküm jantlar, yeni
GSX-8R’ın yol tutuşuna ve sportif görünümüne katkıda bulunuyor. Motosikletin
Dunlop SPORTMAX Roadsport2 lastikleri, öngörülebilir bir yol tutuşa ve sportif
performansa yardımcı oluyor. SHOWA SFF-CA™ ters teleskopik ön çatallar ve
BFRC-lite® bağlantı tipi arka darbe emici sistemi bir araya gelerek yumuşak,
konforlu ve kontrollü bir sürüş deneyimi sunuyor. SHOWA bağlantılı tip arka
süspansiyon ise çevikliğe ve dengeye katkıda bulunuyor. - Çevik yol tutuşuna ve
düz hat stabilitesine katkıda bulunan, gelişmiş burulma rijitliğine sahip,
benzersiz şekilli, hafif alüminyum salınım kolu da yeni GSX-8R’ın öne çıkan
özellikleri arasında yer alıyor. Motosikletin 14 litrelik yakıt deposu, ince
bir görünüme sahip. Kaput ve şaseye monte LED far grubu ise çevikliğe ve doğal
direksiyon tutuşu hissiyatına katkıda bulunuyor. Sürücü koltuğu konforlu bir
tasarıma sahip olup, sağlam destek ve hareket özgürlüğü sağlayacak şekilde
geliştirildi. Yeni, kaportaya monte aynalar ise aerodinamik performansı ve
rüzgâr korumasını artırıyor.