MOBİLYACILAR UZAK ÜLKELERE AÇILIYOR
Son yıllarda ihracat pazarlarını çeşitlendirmeye yönelik faaliyetlerini hızlandıran mobilya sektörü, Ticaret Bakanlığı'nın Uzak ülkeler stratejisi kapsamında aralarında ABD, Hindistan, Çin, Kanada, Meksika, Güney Afrika, Avustralya, Nijerya ve Brezilya'nın da yer aldığı 18 ülkeye çıkarma yapıyor. Bu ülkelerden özellikle ABD pazarını yakından takip ettiklerini belirten İstanbul Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Erkan Özkan, "Dünyanın birçok yerindeki fuarları takip ediyoruz ve yeni pazarlardaki varlığımızı güçlendirecek adımları hızlıca atıyoruz" dedi.
Türkiye mobilya sektörü gün geçtikçe dünyada bilinirliğini artırmaya devam ediyor. Yapılan yatırımlarla ithalatı minimum seviyeye indiren sektör, hem iç pazarın ihtiyaçlarını karşılıyor hem de ihracatını devamlı artırıyor. Türkiye’nin ihracatına önemli katkı sunan mobilya sanayi, yeni pazar araştırmalarını da sürdürüyor. Mobilya sektörünü uluslararası pazarda temsil eden ve ihracatın artırılması için çalışmaların hız kesmeden devam ettiğini belirten İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Erkan Özkan “Ticaret Bakanlığı’nın desteklediği Uzak Ülkeler Stratejisi bizim için önemli bir gündem maddesi. Bu doğrultuda belirlediğimiz uzak ülke pazarları içinde ABD, Hindistan, Çin, Kanada, Meksika, Güney Afrika, Avustralya, Nijerya, Brezilya gibi 18 ülke bulunuyor. Bu ülkelerden özellikle ABD hem mobilya hem de diğer sektörler için iştah açıcı bir pazar. ABD, Türkiye ihracatı için büyük bir potansiyel oluşturuyor ve ülke olarak 100 milyar dolarlık bir ihracat hedefimiz var. Bu doğrultuda hem ülkemizin hem de sektörümüzün ABD’ye ihracatını artıracak tanıtımlara ve faaliyetlere hız vereceğiz” açıklamasında bulundu.
“Hedef hakim olduğumuz pazarlarda payımızı artırmak”
Türkiye mobilya sektörü ihracatından en önemli payı komşu ülkelerden aldığını belirten Erkan Özkan, en çok ihracat yapılan ülkenin Irak olduğunu söyledi. İhracatta ikinci sırada Almanya, üçüncü sırada ise İsrail’in yer aldığını dile getiren Özkan, “Sektör, ihracat rakamlarını devamlı artırarak yoluna devam ederken yeni pazarlar için de atılımlarını sürdürüyor. Üreticilerimiz her geçen gün tasarım ve kalite noktasında kendilerini geliştirerek çıtayı bir üst seviyeye taşıyorlar. Bu sayede de hem marka değerimiz hem de dünyada bilinirliğimiz artıyor. Biz gerek düzenlediğimiz gerekse de katıldığımız fuarlar aracılığı ile Türk mobilyasını dünyanın dört bir köşesine ulaştırmaya çalışıyoruz. Birçok pazarda ürünlerimiz yer alıyor. Ancak sadece yer almak değil, bu noktalarda kalıcı olmak da önemli. Hedef pazarlarda kalıcı olmak için doğru politikaları uygulamak çok önemli. Biz de bunun için ince eleyip sık dokuyoruz. Sektör olarak hedefimiz hem hakim olduğumuz pazarlarda payımızı artırmak hem de zayıf olduğumuz pazarlarda yapacağımız yeni hamlelerle güç kazanmak” dedi.
2023 ihracat hedefi 10 milyar dolar
Türkiye’nin yıllık ihracat rakamlarına önemli katkılar sunan mobilya sektörünün cari fazla veren üretimini devamlı olarak artırdığına dikkat çeken Özkan, şunları kaydetti: “Sektörümüz istihdama da önemli katkılar sağlıyor. Katma değerli ürün payını artıran sektör üretim bantlarını durdurmamak için pazarlardaki etkinliğini artırmaya çalışıyor. Yılın ilk 10 ayında yakaladığı rakamlarla ihracatta 2021 yılının 6,9 milyar dolarlık rakamını geride bırakan mobilya, kağıt ve orman ürünleri sektörü, gerçekleştirdiği yatırımlarla birlikte rekabet gücünü de her geçen gün artırıyor. Bu yıl hedefimiz ise 8 milyar dolar. 2023 yılında ihracat hedefimiz 10 milyar dolar olarak belirledik.”