MEGANE SEDAN'IN KÜÇÜK KARDEŞİ OLDU
Renault, B-sedan pazarı için geliştirdiği yeni modeli Taliant ile, .u segmentteki iddiasını artırdı. Şık tasarımı, zengin donanım listesi ve küçük hacimli tasarruflu motor seçenekleriyle yeni araç, bir üst sınıfı aratmayan kullanım alanı vadediyor
Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de büyük bir hızla payını artıran SUV modellere rağmen, sedan modellerin egemenliği sürüyor. Markaların geneli, SUV modellere ağırlık verse de Türkiye’de hala her 100 tüketicinin 41’i sedan modelleri tercih ediyor. Bunun farkında olan Renault, yeni nesil otomobillerinin arasına yeni bir sedan daha sıkıştırdı.
Otomatik vites seçeneği var
Markanın Symbol ile mücadele ettiği B-sedan pazarından, yepyeni modeli Taliant ile aslan payını almayı hedefliyor. Bu hafta konuğumuz olan yeni Taliant, yeni nesil küçük hacimli benzinli motoru ve sınıfında pek de rastlanmayan otomatik şanzımanıyla dikkatleri üzerine çekmeyi başardı. İlk bakışta küçük bir Megane Sedan gibi görünen yeni araç, tasarımıyla meraklı gözleri üzerine çekmeyi başarıyor. Markanın yeni nesil far tasarımıyla şekillendirilen yeni ön yüz, uzun motor kaputu ve kavisli hatlar, aracın kaslı görünmesini sağlıyor. Aracın arka tasarımı da modele özgü ve oldukça şık görünüyor. Aracın iç mekanı da tamamen yeni. Markanın dairesel klima kumandaları, 8 inçlik dokunmatik multimedya ekranı ve rahat okunan göstergelerle donattığı için mekanda sunulan yaşam alanı oldukça ferah. Ön bölümde sunulan geniş alan, arka sırada artarak devam ediyor. İç mekanda hoşumuza gitmeyen tek detay, dikiz aynasından bakıldığında arka camın hatırısayılır bir bölümünü kaplayan 3’üncü fren lambasının konumu. Yaklaşık 4.4 metrelik uzunluğu, 1.85 metrelik genişliği ve 2.65 metrelik aks aralığıyla bir üst sınıfa yakın boyutlar vadeden yeni Taliant, tam 628 litrelik bagaj hacmiyle de bu durumu destekliyor. Bagaj içini düzenlemeye yarayan aparatların da oldukça kullanışlı olduğunu söyleyebiliriz. Araçta görev yapın 999 cc’lik turbo beslemeli 3 silindirli benzinli ünite, 90 beygir güç ve 142 nm tork üretiyor. Gücünü ön aksa CVT tipi otomatik şanzımanla (X-tronic) ileten araç, 1212 kilogramlık otomobile yeterli performansı sağlıyor. Aracı 0’dan 100 km/s sürate 13.9 saniyede tamamlayan Taliant, saatte 169 kilometre hıza kadar nefesini tutabiliyor. Ara hızlanmalarda da yeterli çekişi sağlayan motor, özellikle şehir içinde, yüksek performans aramayanların beklentilerini karşılayabiliyor. Küçük hacimli motorun tüketim değerleri de cazip seviyede.
Ortalama tüketim 6.1 litre
Fabrika verilerine göre ortalama tüketimi 6.1 litre olan araç, bizim kullanımımızda da 7.0 litrelik seviyeyi aşmadı. Şehir içinde konforlu bir sürüş vadeden Taliant, beklentileri rahatlıkla karşılayacak yol tutuş özellikleri vadediyor. Tatlı sert süspansiyona rağmen sert manevralarda yatma eğiliminde olan araç, standart donanımdaki ESP ile tehlikeden uzak bir sürüş sunabiliyor.
185 bin 900 liradan başlıyor
Renault, yeni Taliant’ı 185 bin 900 liradan başlayan fiyatlarla satışa sundu. Tamamı 1.0 litrelik benzinli motorlardan oluşan ürün gamında otomatik şanzıman seçeneğinin sunulması, sınıfı için bir yenilik. Bize konuk olan üst donanımlı ve otomatik şanzımanlı versiyonun fiyatıysa 231 bin 500 liralık etiket taşıyor. Fazla rakibi olmasa da yeni Taliant, sınıfına göre zengin denebilecek kadar yüksek bir donanım seviyesiyle sunuluyor.