Geniş ürün yelpazesiyle teknoloji severlere konforlu alışverişin keyfini sunan
Avrupa’nın 1 numaralı ve Türkiye’nin lider elektronik perakendecisi MediaMarkt,
2023 yılı mali sonuçlarını ve 2024 yılı hedeflerini açıkladı. MediaMarkt Türkiye
CEO’su Hulusi Acar, CECONOMY ve MediaMarktSaturn Grubun rakamsal
verilerine, şirketin 2024 hedeflerine, tüketici elektroniği pazarının güncel
durumuna, şirketin Deneyim Şampiyonluğu vizyonu çerçevesindeki yeni proje ve
yatırımlarına ve sürdürülebilirlik çalışmalarına ilişkin açıklamalarda bulundu.
MediaMarktSaturn yılda 2 milyardan fazla tüketiciye temas ediyor
MediaMarkt Türkiye’nin global çatı şirketi, Almanya merkezli MediaMarktSaturn,
Avrupa’da 11 ülkede, 1.000’e yakın mağazasında 45 binden fazla ürün çeşidiyle
tüketicilerle buluşuyor. Mağazalarda temas edilen müşteri sayısı ise 2 milyardan
fazla. 50 bini aşkın çalışanı bulunan MediaMarktSaturn Perakende Grubu’nun
2023 mali yılı cirosu 22,2 Milyar Euro olarak gerçekleşirken, faaliyetler
sonrasında elde edilen NET FVÖK 243 Milyon Euro oldu.
Almanya’dan sonra en büyük mağaza satış hacmi Türkiye’de
MediaMarkt Türkiye olarak MediaMarktSaturn Perakende Grubu içerisinde sadece
1 sene içerisinde 5’inci sıradan 2’nci sıraya yükselmenin gururunu yaşadıklarını
söyleyen Hulusi Acar, sözlerine şöyle devam etti: “2023 finansal yılı toplamında
MSH Grubun Almanya’dan sonra en büyük mağaza satış hacmine sahip ülkesi
olduk. Daha öncesinde İspanya, İtalya ve Avusturya’nın ardından 5’inci sıradayken, hızlı mağaza açılışlarımızla fiziksel olarak büyüyerek 2’nci sıraya
yükseldik. Ülkemizden aldığımızı ülkemize yatırarak, mağaza açmaya, diğer
kanallara yatırım yapmaya, istihdamı artırmaya devam ederek Türkiye olarak
güçlü performansımızı sürdüreceğiz.”
“Türkiye’de kazandığımızı yine Türkiye’ye yatırıyoruz”
Hulusi Acar, MediaMarkt Türkiye’ye ilişkin genel istatistikleriyse şöyle aktardı:
“MediaMarkt Türkiye olarak 30 ilimizde 98 mağazamız, toplamda 240 bin
metrekareyi aşan satış alanımız, toplamda 3 bin 742 çalışanımız var.
Mağazalarımız ve mediamarkt.com.tr de yılda 300 milyonu aşkın ziyaretçiyi
ağırlıyoruz. MediaMarkt Türkiye olarak bundan 5 yıl önce hayata geçirdiğimiz,
cazip fırsatlarla hizmetlerin bir araya toplandığı bir sadakat programımız var.
Ülkemizin en büyük sadakat programlarından biri olan MediaMarkt CLUB’ın bugün
üye sayısı 6 milyona ulaştı.”
Acar, önceliklerinin Türkiye’de kazandıklarını Türkiye’ye yatırmak olduğunu,
istihdam konusundaki çalışmalarının devam ettiğini vurgularken sözlerine şu
şekilde devam etti: “MediaMarkt Türkiye olarak her geçen yıl istihdama katkı
sağlamaya devam ediyoruz. 2021 mali yılında 2 bin 941 olan çalışan sayımızı bir
sonraki sene 3 bin 227’ye çıkardık. 2023 yılında ise %13’lük bir artış ile istihdam
ettiğimiz kişi sayısı 3 bin 648 oldu. 2024 yılı başından itibaren sadece bu zamana
kadar istihdamı %4 artırdık ve sene sonuna kadar yine %10 artışla çalışan
sayımızı 4 bine çıkarmayı planlıyoruz. 2016 yılında pazar lideri olma hedefimiz
doğrultusunda başlattığımız atılımlarımızın neticesinde 2022 yılında organize
perakende kanalının liderliğine ulaşmıştık. 2023 yılında da bu liderliğimizi
güçlendirerek koruduk ve 2024 yılında da liderliğimizi sürdüreceğiz. Ülkemize
yatırım yaparak büyümeye devam edeceğiz.”
Mağaza yatırımları önemini koruyor, ziyaretçi sayısı artıyor
Türkiye’de mağaza sayısını sürekli olarak artıran MediaMarkt Türkiye, mağaza
ziyaretçi sayısı ve toplam mağaza ortalamalarında her yıl bir önceki yıla göre
daha yüksek bir ziyaretçi sayısına ulaştı. Ocak ayından bu yana MediaMarkt
mağazalarında 22 milyon ziyaretçiye ulaşılırken yıl sonu hedefiyse 90 milyon
ziyaretçi olarak belirtildi. Yine ziyaretçi sayısı düzenli olarak artan
mediamarkt.com.tr’de 260 milyon online ziyaretçiye ulaşılması bekleniyor. MediaMarkt Türkiye aynı zamanda Deneyim Şampiyonluğu vizyonu
doğrultusunda alışveriş deneyimine yatırım yapmaya devam edecek. Farklı
mağaza konseptleriyle tüketicileri benzersiz alışveriş deneyimine davet eden
MediaMarkt Türkiye, stok yönetimini talep farklılaşmalarına uygun olarak
gerçekleştirirken tüketicilerin isteklerine odaklanıyor. Şirket bu şekilde 2024
yılında pazar payında da FVÖK’te de artış hedefliyor.
Türkiye pazarında Avrupa’ya göre hareketlilik daha fazla
Açıklamalarına Türkiye’deki tüketici elektroniği pazarıyla ilgili bazı rakamları ve
değerlendirmelerini paylaşarak devam eden MediaMarkt CEO’su Hulusi Acar,
Türkiye pazarındaki talebin Avrupa’ya göre daha canlı ve dinamik kalabildiğinin
altını çizdi. 85 milyonluk nüfusta 30 yaşın altında olanların oranının yüzde 44
olduğuna dikkat çeken Acar, Türkiye’de nüfusun genç ve dinamik yapısını
koruduğunu aktardı. 2023 rakamlarını paylaşan Acar, talepteki sürekliliği şöyle
açıkladı: “565 bin evlilik ve 172 bin boşanma sayısını dikkate aldığımızda, yılda
yaklaşık 1,5 milyon insanın sadece yeni ev kurma/ayırma nedenli yeni elektronik
ihtiyaçları doğuyor. Bunun yanında, 7 milyonu üniversitede olmak üzere 26
milyon öğrencimiz bulunuyor. Kısacası, Türkiye’de yeni ev ve buna bağlı
ürün/hizmet ihtiyacı birçok Avrupa ülkesinin toplam nüfusundan dahi yüksek.
Sahip olduğumuz ev interneti penetrasyonunun oranı ise 2022 yılında %90 iken
2023 yılında bu rakam %94 olmuş. Türkiye’nin cazip demografik ve
sosyoekonomik yapısının, modern yaşam tarzının ve pazar eğilimlerinin,
önümüzdeki yıllarda tüketici elektroniği pazarındaki büyümeyi destekleyeceğini
düşünüyoruz.”