SON DAKİKA
İTHALAT VE İHRACAT Cuma 13 Eylül 2024 02:02

"MARKALI İHRACAT İÇİN YENİ YOL HARİTALARI BELİRLEMELİYİZ"

Türk tekstil sektörü için bir 'vitrin' niteliği taşıyan Texhibition İstanbul Kumaş, İplik ve Tekstil Aksesuarları Fuarı, altıncı kez kapılarını açtı. İstanbul Fuar Merkezi'nde 13 Eylül'e kadar devam edecek olan fuarda 527 firma bulunurken, fuar süresince 100'ün üzerinde ülkeden davetlinin ve 28 binden fazla profesyonelin ağırlanması bekleniyor. Önceki 5 döneminde 100 bini aşkın ziyaretçiyi ağırlayan ve her döneminde bir adım daha ileriye giden fuarın; sadece tekstil sektöründe çarkların hızlanmasına değil İstanbul'un tanıtımına ve Türkiye ekonomisine katkı sağladığına da dikkat çeken İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Öksüz, "Bugün alanında marka olan Texhibition İstanbul fuarımız gibi, markalaşmaya daha fazla emek harcamalı, markalı ihracat için yeni yol haritaları belirlemeliyiz." dedi.

"Markalı ihracat için yeni yol haritaları belirlemeliyiz"

Fuarın, küresel tedarik zincirinin Türkiye’ye akışını kalıcı kılabilmek için çok büyük bir öneme sahip olduğuna vurgu yapan Ahmet Öksüz, “Fuar süresince yaklaşık 43 bin metrekare alanda, 527 katılımcı firmamız ve 100’ün üzerinde ülkeden davetli, 28 binin üzerinde ziyaretçiyle bir araya gelecek. 2024 yılında dünyanın en önde gelen tekstil fuarlarında yüzde 50’ye varan düşüşler yaşanmasına rağmen, fuarımızdaki güçlü kalabalık aslında her şeyi özetliyor. Önceki 5 döneminde 100 bini aşkın ziyaretçiyi ağırlayan ve her dönemde bir adım daha ileriye giden fuarımız, sadece tekstil sektörümüzde çarkların hızlanmasına değil, İstanbul’umuzun tanıtımına ve Türkiye ekonomisine en değerli katkıyı sağlıyor. Zira fuarımızın ilk saatlerinde tam 3 bin 253 yabancı misafirimiz fuar alanına giriş yaptı. Fuarın sonuna kadar da 8 binin üzerinde yabancı misafirimizi ağırlayacağız. Hiçbir kâr amacı gütmeden düzenlediğimiz bu fuarla, zor günlerden geçen tekstil sektörümüze destek olmak ve katkı sağlamak istiyoruz. Kâr amacı gütmeyen fuarımız, dar boğazdan geçen sektörümüz için bugün daha da önemli. Küreselde bir talep daralması var ancak, alternatif pazarlar ile büyümemize devam etmek istiyoruz. Alanında ülkemizin ve Avrupa’nın en büyük fuarları konumunda yer alan ve yakaladığı başarı ivmesiyle kısa sürede uluslararası fuarlar takvimine giren Texhibition ve IFCO fuarlarımız; %30 ile %50 arasında değişen yabancı alıcı oranları ile ihracat odaklı birer fuar olarak öne çıkıyor. Dünya ticaretinin önemli bir merkezi olan İstanbul’umuza daha da fazla alıcı çekebilmek ve Türkiye’ye katma değer sağlamak adına tüm gücümüzle çalışıyoruz. Texhibition ve IFCO fuarlarımız için Bakanlığımızın yurt dışı fuarlarımızda firmalara ilave olarak verdiği ‘prestijli fuar’ desteğini talep ediyoruz. Bakanlığımızın destekleriyle fuarımızı uluslararası fuarların takvimine işleterek; yakın dönemde sektörün en önemli fuarları olacağına yönelik inancımız tam.” diye konuştu.

ÜRETİME, İHRACATA VE İSTİHDAM YARATMAYA DEVAM EDECEĞİZ

Sektör hakkında da değerlendirmelerde bulunan Ahmet Öksüz, sözlerini şöyle sürdürdü: “2023 yılı maalesef yaşadığımız deprem afetinin etkisiyle arzu ettiğimiz gibi geçmedi. 2024 yılında ise küresel talep daralması ve üretim maliyetlerinde yaşanan artışlar ihracatımızı doğrudan etkiliyor. Ülkemizin kalkınması ve küresel ölçekte yaşanan bu dar boğazdan çıkmanın yolu ancak ve ancak devletimizin tüm kademeleriyle daha sıkı koordinasyon ve sıkı iletişim içinde olmakla mümkün. İhracatçılarımızın karşı karşıya kaldığı yüksek üretim maliyetleri ve pazar kaybı risklerinin önlenmesine ilişkin beklentileri karşılanmalı. Bu yük, ancak reel sektör - kamu iş birliğinin ortak hareketi sonucunda kaldırılabilir. Bu kapsamda, Türk tekstil sektörü olarak daha katma değerli üretmeye, ihraç etmeye ve istihdam yaratmaya devam edeceğiz.” Bu kapsamda Türk tekstil sektörü olarak, markalaşmanın önemini bir kez daha vurgulayan Ahmet Öksüz, “Bugün alanında marka olan Texhibition İstanbul fuarımız gibi, markalaşmaya daha fazla emek harcamalı, markalı ihracat için yeni yol haritaları belirlemeliyiz. Kardeş sektörümüz hazır giyim ile bir bütünüz. Daha güçlü hazır giyim markalarının varlığının, daha güçlü tekstil sektörünün vazgeçilmez bir parçası olduğunu vurgulamak istiyorum.” dedi.