MANGO, KURUCUSU İSAK ANDİÇ'İ VEFATININ BİRİNCİ YIL DÖNÜMÜNDE ANIYOR
Mango'nun vizyoner kurucusu İsak Andiç Ermay (1953–2024), vefatının birinci yılında Türkiye'de ve dünyanın önde gelen şehirlerinde gerçekleştirilen çeşitli mağaza etkinlikleriyle anıldı. Dünyanın önemli merkezlerindeki sembolik Mango mağazaları, vitrinlerini İsak Andiç'in portreleriyle kaplarken, mağaza içinde de özel görsellere ve mesajlara yer verdi.

120'den fazla pazarda faaliyet gösteren, dünyanın önde gelen moda markalarından Mango, kurucusu İsak Andiç’i vefatının birinci yıl dönümünde andı. Şirket, Andiç’in hem Mango’nun geleceğine hem de uluslararası moda dünyasına ilham vermeye devam eden girişimci, insani ve hayırsever yönlerinden aldığı miras doğrultusunda; onun yaşamı boyunca ortaya koyduğu çalışmaları hatırlamak ve onurlandırmak amacıyla dünya genelindeki mağaza ve ofislerde çeşitli anma etkinlikleri düzenledi.
Başarılı iş yaşamının yanı sıra insani değerlere verdiği önem ve yardımseverliğiyle tanınan Andiç, Mango’yu bugün 120’den fazla pazarda ve yaklaşık 3.000 satış noktasında faaliyet gösteren küresel bir markaya dönüştürdü. Moda endüstrisinde uluslararası bir referans haline gelen Mango’nun gelişimine yön veren Andiç, vefatından bir yıl sonra dünya çapında hayata geçirilen çeşitli etkinliklerle anılmaya ve ilham vermeye devam ediyor.
Mango çalışanları İsak Andiç anısına film hazırladı
Mango’nun en önemli parçasını oluşturan çalışanları, eski röportajlar ve arşiv görüntülerinden hazırladıkladıkları anma videosunu, hem kurum içerisinde hem de Mango’nun sosyal medya kanallarında paylaşarak, İsak'ın değerlerini ve öğretilerini kendi sesinden aktardılar.
Mango Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Toni Ruiz ise, İsak’ın vizyonuna olan bağlılığını, şirketin değerlerini ve kültürünü korumaya yönelik taahhüdünü içeren bir mektupla aktardı. İsak Andiç için hazırlanan anma videosu ve CEO Toni Ruiz’in yazısı Mango’nun kurumsal Linkedln profilinin yanı sıra kurumsal web sitesi üzerinden de paylaşıldı. Ayrıca Mango’nun dijital satış kanallarına da siyah banner eklendi.
Dünyanın önde gelen şehirlerindeki Mango mağazaları, İsak Andiç’in vefatının birinci yıl dönümünde vitrinlerini ve mağaza içi alanlarını, onun mirasını yansıtan ilham verici görseller ve mesajlarla yeniden düzenledi. Anma etkinlikleri kapsamında Mango’nun moda tasarımları yerini bir günlüğüne şirketi 40 yılı aşkın süre önce kuran İsak Andiç’in hikayesini ve değerlerini yansıtan bir görselliğe bıraktı.
İsak Andiç’in portreleri, İstanbul İstiklal Caddesi, Barselona’daki Paseo de Gracia ve Madrid’deki Serrano gibi sembolik mağazaların yanı sıra; Londra Oxford Street, New York Fifth Avenue, Milano Galleria Vittorio Emanuele ve Paris Boulevard Haussmann gibi ikonik yerlerde yer alan mağazalarda hayata geçirildi.
Editöre not
İsak Andiç’in hatırası, bugün güçlü bir büyüme ve uluslararası görünürlük elde eden Mango’nun kültüründe ve stratejisinde yaşamaya devam ediyor. Kurucusunun vefatının ardından geçen ilk yılda Mango, pazarın üzerinde çift haneli büyüme kaydederek olumlu performansını sürdürdü. Şirket, 2025 yılının ilk yarısında satışlarında %12’lik artış elde etti.
Mango, 2024 yılı sonunda yaklaşık 2.850 olan satış noktası sayısını, içinde bulunduğumuz mali yılın sonunda 3.000’e yaklaştırarak küresel mağaza ağını genişletmeye ve yenilemeye devam etti. Şirket, uluslararası varlığını ve ürün yelpazesini büyütürken bir yandan da başarısının bir göstergesi olan global ölçekteki ilk fiziksel Mango Home mağazasını açtı; marka değerlerinin temelini oluşturan kalite ve tasarım felsefesinden ödün vermeden, markanın konumunu güçlendiren Kaia Gerber ve Casper Ruud gibi isimlerle önemli iş birliklerini hayata geçirdi.
Mango ayrıca, H&M Group'un eski CEO’su Helena Helmersson ve Desigual’in eski CEO’su Manel Adell gibi moda sektöründe geniş uluslararası deneyime sahip bağımsız direktörleri bünyesine dahil ederek Online, Woman ve Man kategorilerindeki liderliğini ve kurumsal yönetimini daha da güçlendirdi. Şirket, 2025 yılında Financial Times tarafından Avrupa’da çalışılacak en iyi şirketlerden biri, Time dergisi tarafından ise dünyanın en iyi şirketlerinden biri olarak gösterildi. Buna ek olarak, Kantar BrandZ’ye göre marka değerini %26 oranında artırırken, Merco Empresas y Líderes sıralamasında 17 basamak yükselerek kurumsal itibarını geliştirdi.