SON DAKİKA
Lojistik Perşembe 12 Aralık 2024 09:54

LOJİSTİK SEKTÖRÜNE TEŞVİK ÇAĞRISI

UND Yüksek İstişare Kurulu Üyesi Muazzez Araç, lojistik sektörünün Türkiye ekonomisindeki kritik rolüne rağmen yeterli destek alamadığını vurgulayarak, 2025'te devreye alınacak yeni teşvik sistemine lojistik firmalarının da dahil edilmesi gerektiğini belirtti.

Lojistik sektörüne teşvik çağrısı

Araç, yüksek lojistik maliyetlerinin enflasyon üzerindeki olumsuz etkilerine dikkat çekti ve sektörün devlet politikalarıyla desteklenmesi gerektiğini şu sözlerle dile getirdi: “Lojistik sektörünün, devlet teşvikleri dışında bırakılması hem şirketlerin büyüme süreçlerini zorlaştırıyor hem de ihracat maliyetlerini artırıyor. ÖTV ve MTV yükü, lastik ve sigorta maliyetleri gibi harcamalarda herhangi bir destek almıyoruz. Bu durum sektör adına adil değil.”GAP Bölgesi’nde yaşanan altyapı sorunlarına da değinen Araç, özellikle Gaziantep, Şanlıurfa ve Mardin gibi illerde TIR parklarının eksikliğine işaret etti. Bu durumun hem kent içi trafiği aksattığını hem de güvenlik sorunları oluşturduğunu belirten Araç, modern TIR parklarının hızlıca inşa edilmesi gerektiğini söyledi. Ayrıca demiryolu eksikliğinin, bölgede kara yolu taşımacılığına bağımlılığı artırdığını ve bu nedenle kara yolundaki lojistik sirkülasyonun daha güçlü bir şekilde desteklenmesi gerektiğini ifade etti.

Sektördeki en büyük sorunlardan birinin nitelikli şoför eksikliği olduğunu belirten Araç, vize süreçlerinin zorlaşmasının şoför bulmayı daha da güçleştirdiğini belirtti. Mevcut şoförlerin büyük bir kısmının yeterli eğitime sahip olmadığını, bu durumun da trafik kazalarını ve maddi kayıpları artırdığını söyledi. “Şoför akademilerinin sayısının artırılması ve kapsamlı eğitim programlarının devreye alınması, bu sorunu çözmek için kritik öneme sahip” diyen Araç, devletin bu süreci daha sıkı kontrol etmesi gerektiğini vurguladı.

Sektörde deneyimsiz kişiler tarafından açılan nakliye firmalarının haksız rekabete yol açtığını söyleyen Araç, Taşıma İşleri Organizatörlüğü (TİO) belgesine kolay ulaşılmasının sektördeki dengeleri bozduğunu belirtti. Bu durumun yasa dışı ticaretin artmasına da neden olduğunu ifade ederek, “Sektöre rayiç bedel belirlenmeli ve bu süreç sıkı bir şekilde denetlenmeli” dedi.

Araç, lojistik sektörünün teşviklerle desteklenmesi durumunda ihracatta ve ekonomik büyümede çok daha büyük başarıların elde edilebileceğine dikkat çekerek, sektörün taleplerinin 2025 teşvik sisteminde dikkate alınmasını talep etti.