LOJİSTİK FİRMALARI GÜRCİSTAN SINIRINDA ZORLANIYOR
Gürcistan'ın 1 Temmuz'da yürürlüğe koyduğu transit teminat sistemine ilişkin altyapı eksikliği, Türk lojistik sektöründe ciddi sorunlara yol açtı.

Trabzonlu lojistik firmaları ve tır sürücüleri, sınırda haftalardır yaşanan gecikmelere dikkat çekerek yetkililerden çözüm talep etti.
Trabzon’da lojistik firması sahibi Abdullah Özer, Gürcistan sınırında evrak işlemlerinde ciddi sorunlar yaşandığını belirterek, "Gürcistan’da belgeleri T1’e dönüştürüp onaylatacağımız bir muhatap bulmakta çok zorlanıyoruz. Araçlar yol kenarında konvoy şeklinde bekliyor. Gümrükler çok yavaş çalışıyor" dedi.
Özer “1 Temmuz’dan bu yana Gürcistan üzeri Türkiye’ye dönmek isteyen araçlar, sınır kapılarında hiçbir sosyal imkân olmadan günlerce teminat evrakı bekliyor. Türkiye’de 5 dakikada tamamlanan bu işlemler Gürcistan’da 10 güne kadar uzuyor ve üstelik çok daha pahalıya mal oluyor. Bu belirsizlik, hem sektörümüzü hem şoförlerimizi mağdur ediyor.” dedi.
Tır şoförü Ahmet Öztürk ise Rusya’dan dönerken Gürcistan sınırında 13 gündür beklediğini söyleyerek, “T1 uygulaması gümrüklerde büyük sıkıntı yaratıyor. Araç kuyrukları 15 kilometreyi buldu. Ne yiyecek var ne lavabo. 5 günde bitecek yolu 25 günde gidemiyoruz. Kim çözecek bu sorunu?” diye konuştu.
Sorunlara yönelik olarak 16 Temmuz’da Gürcistan’a giden Ticaret Bakanı Ömer Bolat’ın girişimlerinin ardından hâlâ net bir ilerleme sağlanamadığını belirten Özer “Türk lojistik firmaları olarak Gürcistan ile karşılıklı mütekabiliyet esasına dayalı çözüm geliştirilmesini bekliyoruz. Gerekirse Türk firmalarına T1 düzenleme yetkisi verilmesi ya da sürecin altyapı tamamlanana kadar ertelenmesi gerekiyor. Şu an 2 bin 500’den fazla araç sınır hattında mahsur durumda. Türkiye’deki fabrikalar bu yüzden üretim yapamıyor. Bu belirsizlik taşımacılık zincirinde büyük aksamalara neden oluyor, firmalar hem operasyonel hem finansal açıdan zor durumda kalıyor.” çağrısında bulundu.