Dolar $
32.19
%-0.26 -0.08
Euro €
34.99
%-0.42 -0.14
Sterlin £
41.18
%-0.05 -0.02
Çeyrek Altın
4094.65
%1.76 69.77
SON DAKİKA
Lojistik Cuma 29 Eylül 2023 08:21

LOJİSTİK BAKANLIĞI KURULMASI ŞART

Dışyönder Lojistik Komitesi'nin gerçekleştirdiği ve yaklaşık 40 profesyonelin iştirak ettiği "Türkiye'nin Lojistikte Çözüm Bekleyen Sorunları" Çalıştayı'nda pek çok önemli konu başlığı ele alındı

Lojistik bakanlığı kurulması şart

Dışyönder Lojistik Komitesi tarafından organize edilen ‘Türkiye’nin Lojistikte Çözüm Bekleyen Sorunları’ çalıştayında sektördeki sorunlar masaya yatırıldı. Öncelikli olarak kısa vadede, başta Bulgaristan olmak üzere yoğun olan kapılarımızdaki yığılmalarda kısmi olarak iyileşmeler olsa da, kalıcı bir çözüm üretilemediği, alternatif kapıların oluşturulmasının ve çalışma saatlerinin artırılmasının yarar sağlayacağı belirtilerek, ülkeler arası diyaloğun arttırılması gereğine vurgu yapılan Çalıştay’da, önümüzdeki dönemde sınırda karbon düzenleme mekanizmasının etkin hale geleceğinin de altı çizildi. Çevre politikalarının izlenmesi, desteklenmesi ve teşviki konularında da düzenlemeler yapılması gereğine işaret edilen bildiride, lojistik sektöründe yaşanan yetişmiş eleman ve sürücü sıkıntılarının da her geçen gün daha fazla alarm verildiğinin altı çizilerek, bu konunun çok ayrı bir başlıkla ele alınmaması halinde, zor günlerin bizi beklediği belirtildi.

Denizyolu taşımacılığında maliyetler yüksek

Denizyolu taşımacılığında gerek yerli armatörlerin azlığı, gerekse liman maliyetlerinin yüksekliğine değinilirken, özellikle teşviklerin ve yatırım finansman modellerinin bu konuda yararlı olacağı belirtilen Çalıştay’da, özellikle altyapı yetersizliklerinin denizyolu taşıma maliyetlerini yükselttiğine de vurgu yapıldı. Ticaret Bakanlığı ile müşterek çalışmalara da ağırlık verilmesi gerekliliğine değinilen Çalıştay’da dış ticaretin her bir aktörünü kapsayan Dışyönder üyeleri, liman maliyetlerinde iyileştirme olmasının kaçınılmaz olduğunu ve burada da Türk Lirası kullanımının zorunlu tutulması gereğinin altını çizdi. 

Çalıştay’da ayrıca G20 Zirvesi’ne damga vuran Hindistan-Orta Doğu-Avrupa Ekonomi Koridoru’nda Türkiye’nin bu kapsamın dışında kalabileceğine işaret edilerek, rekabet unsurlarının ortadan kalkmaması için demiryolu taşımacılığının da geliştirilmesine çok fazla ihtiyaç duyulduğuna işaret edildi. Demiryolu ağlarının genişletilip limanlarla gerekli bağlantı sağlanmalıdır denilirken, düzenli hat olmaması ve alt yapı yetersizliği problem teşkil etmekte olduğundan da bahsedildi. Demiryolu taşımacılığının özendirilmesi ve kullanımın yüzde 1’den yüzde 3’lere çıkarılmasının hedeflenmesi gerektiği mesajı verilen çalıştayda, afet lojistiğinin de önemi vurgulandı.

Dışyönder Başkanı Dr. Hakan Çınar kapanış konuşmasında, özellikle dünya üzerinde şekillenen koridor, sınırda karbon uygulaması ve tüm ele alınan sorunların giderilmesi ve gelişme sağlanması gereken başlıklar düşünüldüğünde, Türkiye’nin ivedi olarak bir Lojistik Bakanlığı tesis etmesi kaçınılmazdır görüşünü dile getirdi. 


ABONE OL