SON DAKİKA
Denizcilik Çarşamba 21 Mayıs 2025 16:16

LİMAN YATIRIMLARINDA FİNANSMAN DESTEĞİ ŞART

Arkas Holding Liman ve Terminal İşletmeleri Grup Başkanı Özgür Kalelioğlu, "Liman ve gemi yatırımları için bankaların desteğine ihtiyacımız var" dedi. 300 milyon dolarlık Railport yatırımıyla demiryolu ticaretine ivme kazandırmayı hedeflediklerini söyledi

Liman yatırımlarında finansman desteği şart

Arkas Holding Liman ve Terminal İşletmeleri Grup Başkanı Özgür Kalelioğlu, katıldığı programında Türkiye'nin liman altyapısı, konteyner taşımacılığı ve yeni yatırımlar hakkında önemli değerlendirmelerde bulundu. Türkiye’nin 90’lı yıllarda sınırlı liman kapasitesiyle başladığı konteyner taşımacılığı sürecinde büyük mesafe kat ettiğini belirten Kalelioğlu, bugün Ambarlı Limanı’nın 5-6 milyon TEU kapasiteye ulaştığını vurguladı.

Kalelioğlu, “Şu anda İstanbul limanımızda dünyanın en büyük gemilerine hizmet veriyoruz” diyerek Arkas’ın sektördeki lider konumuna dikkat çekti. Tekstil ve otomotiv gibi sektörlerde yaşanan yavaşlamalara rağmen 2025’in ilk çeyreğinde Arkas için pozitif bir tablo oluştuğunu söyleyen Kalelioğlu, yeni yatırımlarla büyümeye devam ettiklerini ifade etti.

Railport yatırımının detaylarını da paylaşan Kalelioğlu, “300 bin metrekarelik bir alanda konumlandırdığımız iç liman, tren ve kara yolu bağlantısıyla lojistikte çevreci çözümler sunacak. Bu proje için 300 milyon dolarlık yatırım yaptık. Haziran ayında faaliyete geçmesini planlıyoruz” dedi.

Kalelioğlu, Türkiye'nin İpekyolu ticaret hattındaki kritik konumuna rağmen demiryolu altyapısının halen yetersiz olduğunu belirtti. Türkiye'deki mevcut tren yolu taşımacılığının ticarette sadece %1 paya sahip olduğunu hatırlatan Kalelioğlu, bu oranın %5’e çıkarılmasının hedeflendiğini kaydetti.

Arkas Holding olarak bu konuda öncü bir adım attıklarını ifade eden Kalelioğlu, “Alman ortaklarımızla birlikte uzun vadeli bir yatırım yaptık. Türkiye’nin dış ticaretinde daha fazla demiryolu kullanılmalı. Yeşil lojistik açısından bu çok önemli” diye konuştu.

Küresel ticarette değişen hatlar ve yeni pazarlarla ilgili de değerlendirmelerde bulunan Kalelioğlu, “Süveyş Kanalı üzerinden Hindistan hattını başlattık, Amerika hattımız da oldukça iyi gidiyor. Ancak bizim ana pazarımız Akdeniz, Karadeniz ve Afrika bölgeleri” dedi.

Rusya ile ticari ilişkilerde avantajlı bir konumda olduklarını da dile getiren Kalelioğlu, “Ambargolardan kısmen etkilenmedik. İstanbul üzerinden Karadeniz'e yük taşımaya devam ettik” ifadelerini kullandı.

Türkiye limancılık sektörüne olan yabancı yatırımcı ilgisinin artmaya devam ettiğini vurgulayan Kalelioğlu, “2005’ten itibaren gelen yabancı yatırımlar limanların kapasitesini büyüttü. Ancak bugün geldiğimiz noktada, yeni yatırımlar için finansmana erişim zorlaştı. Avrupa ve Dünya Bankası gibi kuruluşlardan sağladığımız kaynaklar kritik rol oynuyor” dedi.

Bankaların sektör yatırımlarına daha fazla destek vermesi gerektiğini söyleyen Kalelioğlu, “Limancı, gemici ve armatör olarak biz finansman desteği bekliyoruz. Bu destek sağlandığında Türkiye deniz ticaretinde daha da güçlü bir konuma ulaşacaktır” diyerek sözlerini tamamladı.

ABONE OL

EN ÇOK OKUNANLAR

garanti sol
garanti sağ