SON DAKİKA
Teknoloji Pazar 20 Nisan 2025 02:59

LENOVO 5. KEZ TÜRKİYE PC PAZARI'NIN LİDERİ OLDU

IDC verilerine göre Lenovo, %24 pazar payı ile Türkiye'de PC pazarının açık ara lideri oldu; AI ve dijital dönüşüm yatırımlarıyla 2025 hedeflerini belirledi

Lenovo 5. kez Türkiye PC Pazarı'nın lideri oldu

Yapay zekâ temelli çözümleri, güçlü altyapısı ve yenilikçi ürünleriyle dikkat çeken Lenovo, 2024 yılında Türkiye bilgisayar pazarındaki liderliğini bir kez daha pekiştirdi. IDC verilerine göre Lenovo, %24’lük toplam pazar payı ile genel liderliğini sürdürürken; %32,3 ile kurumsal segmentte, %26,3 ile dizüstü bilgisayarda, %40,7 ile All-in-One segmentinde ve %27,7 masaüstü pazarında da güçlü konumunu koruyor.

Yalnızca donanım değil, bütüncül çözümler sunarak dijital dönüşümün lokomotiflerinden biri haline gelen Lenovo, 2025 yılında yapay zekâ, veri analitiği, siber güvenlik ve sürdürülebilir BT altyapılarıyla büyümeye devam edecek. Şirket, dünyada %23,5, Türkiye’de ise %24 pazar payıyla üst üste beşinci kez PC pazarında zirvede yer aldı.

1.2 MİLYAR DOLARLIK YAPAY ZEKÂ YATIRIMI

Küresel ölçekte 1.2 milyar doları aşan yapay zekâ yatırımıyla Lenovo, 400’den fazla AI uzmanı, 4 global AI merkezi ve 80’den fazla AI-ready platformla öne çıkıyor. GPT-in-a-Box™, AIPOD™ ve Microsoft Copilot+ gibi özel çözümleriyle hibrit yapay zekâ teknolojilerini kurumlara entegre ediyor. Yıllık 2 milyar doları aşan AI geliri ile bu alanda liderliğini pekiştiren marka, dijital dönüşümde stratejik bir oyuncu olarak konumlanıyor.

Lenovo’nun verilerine göre küresel bilgi teknolojileri pazarı 2027’ye kadar %55 büyüyerek 3.9 trilyon dolara ulaşacak. Türkiye ise bu büyümeden henüz sınırlı pay alıyor. Ülkenin toplam ihracatında bilişim teknolojilerinin payı yalnızca %1 seviyesinde. Lenovo, bu tabloyu değiştirmek için yapay zekâ ve bulut altyapılarını önceliklendiren projelere yatırım yapıyor.

2025’te CEO’ların önceliği operasyonel verimlilik ve maliyet yönetimi olurken, CIO’lar yapay zekâ, veri analitiği ve siber güvenlik yatırımlarına odaklanacak. Lenovo, bu alanlardaki yenilikçi çözümleriyle şirketlerin verimliliğini artırmayı ve dijitalleşmelerini hızlandırmayı hedefliyor.

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİKTE DE LİDERLİK HEDEFİ

%83 marka bilinirliğiyle Türkiye’nin en güçlü teknoloji markalarından biri olan Lenovo, %62 satın alma değerlendirme oranı ve %28 tercih oranıyla kullanıcıların güvenini kazanmaya devam ediyor. 2024 yılında Marketing Türkiye tarafından beşinci kez “Tüketici Oylamasıyla En Prestijli Bilgisayar Markası” seçilen Lenovo, 2050 yılına kadar karbon nötr olma hedefi doğrultusunda çevreci politikalar izliyor. “Bilim Temelli Hedefler” inisiyatifi tarafından onaylı sürdürülebilirlik yaklaşımı sayesinde sektörde örnek gösteriliyor.

Lenovo Türkiye Genel Müdürü Emre Hantaloğlu, kurumların rekabette öne çıkmasında yapay zekânın stratejik önemine dikkat çekti. Hantaloğlu, "Lenovo'nun inovasyon anlayışı, müşterilerimizin iş süreçlerine değer katacak çözümler üretmeyi kapsıyor. Yapay zekâ sadece bir araç değil, iş yapış şekillerini kökten değiştiren bir dönüşüm. Yatırımlarımız ve güçlü altyapımızla müşterilerimizin dijital dönüşümüne yön veriyoruz. Tüm bunların yanı sıra kurumların bu dönüşümde rekabet avantajı elde etmeleri için ürünlerin yanı sıra kapsamlı çözümler sunuyoruz" dedi.

ABONE OL

EN ÇOK OKUNANLAR