SON DAKİKA
Perakende Cumartesi 14 Eylül 2024 09:02

LC WAİKİKİ'DEN 3D TASARIM YENİLİĞİ

LC Waikiki, Sanal Tasarım ve Planlama (VDP) projesi ile ürün planlama ve tasarımı üç boyutlu ortama taşıdı. İç kaynaklarla geliştirilen uygulama, süreçleri daha verimli hale getirerek hataları azaltmayı ve operasyonel verimliliği artırmayı amaçlıyor

LC Waikiki'den 3D tasarım yeniliği

LC Waikiki, dijital dönüşüm sürecinde önemli bir adım atarak Sanal Tasarım ve Planlama (Virtual Design and Planning - VDP) projesini hayata geçirdi. İç kaynaklarla geliştirilen bu uygulama, ürün planlamadan tasarıma, mağazalardaki ürün konumlamasından üretim süreçlerine kadar birçok aşamayı üç boyutlu ortama taşıyor.

VDP, ürün planlama ve tasarım süreçlerini 3D oyun motorları kullanarak sanal bir ortama taşımayı hedefliyor. Bu yazılım sayesinde, ürünler ve mağazalar 3 boyutlu olarak görüntülenebiliyor. Bu, sezon öncesi planların mağazalarda gerçek ünitelerde nasıl görüneceğinin önceden test edilmesini sağlıyor. Ayrıca, yapay zeka ve algoritmalar kullanılarak ürünlerin görsel özellikleri sanal ortamda test edilebiliyor.

VDP PROJESİ İLE SEKTÖRDE BİR İLK

Şerafettin Özer, LC Waikiki'nin VDP projesinin sektördeki ilk uygulamalardan biri olduğunu ve ürünlerin ve mağazaların sanal ortamda tasarlanmasının hataları minimuma indirdiğini belirtti. "Mağaza bazlı tasarım ve planlama aktivitelerinin hatalardan arındırılması maliyet ve kar açısından kritik. VDP ile görsel düzenlemeden ürün tasarımına kadar birçok süreci iyileştirmeyi hedefliyoruz," dedi. Ayrıca, proje sayesinde perakende sektöründeki hataları azaltarak daha kaliteli ve verimli bir iş süreci oluşturmayı amaçladıklarını ekledi.

Şerafettin Özer, yapay zeka, bulut bilişim, büyük veri analitiği ve e-ticaret platformlarının entegrasyonuna yaptıkları yatırımların müşteri deneyimini geliştirmelerine ve operasyonel verimliliği artırmalarına olanak sağladığını vurguladı. "Müşteri beklentilerine hızla cevap verebilen pazaryeri platformları ve 3D ürün tasarımı gibi inovasyonlar, dijital dönüşüm sürecinde önemli avantajlar sunuyor. Tüm bu çalışmalara ek olarak 800 kişilik teknoloji ekiplerimizle yapay zeka projelerine devam ediyoruz," şeklinde konuştu.

LC Waikiki, VDP projesiyle sadece mağaza ve ürün tasarım süreçlerini değil, aynı zamanda müşteri deneyimini de önemli ölçüde iyileştirmeyi hedefliyor. Üretken yapay zeka kabiliyetlerini geliştirerek iş süreçlerinde optimizasyon ve yalınlaşmayı sağlamaya devam edeceklerini belirten Özer, bu yeniliklerin hem maliyet iyileştirmeye hem de operasyonel verimliliğe katkıda bulunacağını ifade etti. Proje kapsamında, yapay zekanın yetenekleri kullanılarak ürünlerin görsel detayları sanal ortamda test edilebiliyor ve bu süreçler daha hızlı ve doğru bir şekilde yönetilebiliyor.