Dolar $
32.95
%-0.01 -0
Euro €
35.9
%-0.21 -0.07
Sterlin £
42.46
%-0.28 -0.12
Çeyrek Altın
4144.88
%0.99 39.96
SON DAKİKA
Otomotiv Perşembe 28 Kasım 2019 02:30

"LA DOLCE VİTA" ZAMANI

İtalyan süper spor otomobil üreticisi Ferrari, özel modellerine bir yenisini daha ekledi. Marka, özel bir etkinliğinde yepyeni modeli Roma'yı müşterilerine tanıttı.

"La  Dolce Vita" zamanı

İtalya’nın başkentinin ismini alan yeni sporcu, önde ortaya konumlu motoru, etkili performansı ve günlük kullanıma uygun tarzıyla dikkat çekiyor. Yüksek performansıyla markanın genlerini taşıyan Ferrari Roma, 1950-60’ların zevkli yaşam tarzını temsil ediyor. Marka, yeni modeliyle ünlü ‘la Dolce Vita’ kavramını (tatlı hayat) günümüze taşıyor. Yuvarlatılmış hatları ve şık coupe formuyla öne çıkan yeni araç, markanın 4 yıldır kendi sınıfında ‘Uluslararası Motor Ödülü’nü kazanan turbo beslemeli V8 motorundan gücünü alıyor. 4.65 metrelik uzunluğu ve 1.97 metrelik genişliğiyle kompakt boyutların üzerinde bir otomobil olan Roma’nın yüksekliği de sadece 1.3 metre. 

Yolcu için de ekran var

Markanın 10 kollu yıldız şekille jantlarıyla donatılan otomobil, ön bölümde ne kadar sade ve şık görünüyorsa, arka taraftan bir o kadar agresif ve sportif çizgiler barındırıyor. Çift parçalı arka far grubu, 4 egzoz çıkışı ve küçük bagaj kapağıyla oldukça şık görünen arka bölümde farların arasında küçük bir bagaj spoylerine yer verilmiş. Geniş ön cam ve bombeli kaput, şişkin çamurluklarla birlikte aracın çok daha kaslı görünmesini sağlamış. Sürücü ile yolcu bölümünü ayıran konsolda sadece dikey konumlu büyük bir multimedya ekranı ve şanzımana yer verilmiş. Yolcu bölümünde ayrıca bir ekrana yer verilerek yolcunun da kullanımı sağlanmış. Sportif direksiyonda, yeni nesil Ferrari modellerinde kullanılan Manettino isimli sürüş modu seçici bulunuyor. Direksiyondaki diğer kumanda birimleriyle dokunmatik özellikte. Gösterge tablosu ise tamamen renkli dijital ekrandan oluşuyor.

620 beygirlik turbo V8

Araçta kullanılan V8 motor, SF90 Stradale’de tanıtılan 8 ileri çift kavramalı otomatik vites kutusu (DCT) ile kombine ediliyor. 3855 cc’lik benzinli ünite, Roma’nın kaputunun altında 620 beygir güç üretiyor. Turbo beslemenin avantajıyla tam 760 nm tork üreten motor, gücünü arka aksa iletiyor. 1472 kilogramlık otomobile etkileyici bir performans sağlayan ünite, aracı 0’dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaştırıyor. Araç 0-200 km/s ivmelenmesini de sadece 9.3 saniyede tamamlıyor. Aracın maksimum hızının saatte 320 kilometrenin üzerinde olduğu belirtiliyor. 

ABONE OL

EN ÇOK OKUNANLAR