Dolar $
32.83
%0.07 0.02
Euro €
35.11
%-0.46 -0.16
Sterlin £
41.62
%-0.23 -0.09
Çeyrek Altın
4013.51
%-1.22 -49.07
SON DAKİKA
İsa ÖZGÜLLER | Otomotiv Perşembe 13 Haziran 2024 16:28

KURBAN BAYRAMINDA KİRALIK ARAÇ TALEBİ 2023'E GÖRE YÜZDE 50 ARTTI

Kurban Bayramı tatilinin 9 güne çıkarılması, kiralık araçlara olan talebi de beraberinde getirdi. SIXT Türkiye ve Borlease Genel Müdürü Yiğit Aras, bayram öncesi kiralık araç talebinde büyük artış yaşandığını ve bayramda 100 bin civarında kiralık aracın trafikte yer alacağını belirtti.

Kurban Bayramında Kiralık Araç Talebi 2023'e Göre Yüzde 50 Arttı
Türkiye genelinde bayram tatilleri, kısa dönem araç kiralama sektöründe büyük bir hareketliliğe sahne oluyor. SIXT Türkiye ve Borlease Genel Müdürü Yiğit Aras, 2023 yılına göre yüzde 40 büyüyen kısa dönem araç kiralama sektöründe, Kurban Bayramı öncesi doluluk oranının yüzde 90’ları geçtiğini söyledi.

“Taleple birlikte filomuz da büyüdü”

Aras “2023 Kurban Bayramı dönemine kıyasla, SIXT Türkiye'nin filosunda yüzde 50 oranında bir büyüme gerçekleşti. Bu artışa rağmen doluluk oranlarımızı yüzde 90-93 ortalamasında tutmayı başardık. Bu yıl da bayrama günler kala bazı şubelerimiz tamamen doldu. Yurtdışından gelen tatilciler de kiralık araçlara yoğun talep gösterdi. Sixt Türkiye’nin bayram dönemindeki pazar payının yüzde 10’dan fazla olacağını öngörüyoruz" dedi. Yiğit Aras İstanbul ve Marmara Bölgesinin talep gelen en yoğun bölgeler olduğuna dikkat çekerek “Akdeniz ve Ege normal yaz yoğunluğuna ulaştı. Ancak gözlemlerimiz müşterilerin İstanbul’dan araç alıp tatil yörelerine gittikleri yönünde” olduğunu belirtti.

“Kiralama süresi ortalama 6 gün”

Kiralama süreleri kış aylarında ortalama 4 gün, yaz aylarında ise 6 gün olarak değiştiğini de belirten Aras sözlerine şöyle devam etti; “Araç kiralama fiyatlarındaki artışında etkisiyle tüketiciler ekonomik grup araçlara yöneliyor. Özellikle B ve B+ segment araçlar yoğun talep görüyor. Otomatik vites ve benzinli araçlara olan ilgi arttı. Elektrikli araçlar ise hala düşük talep görmekte ve sektör genelinde yüzde 1'in altında bir orana sahip” Sixt Türkiye ve Borlease Genel Müdürü Yiğit Aras, bayram döneminde artan taleple birlikte, Sixt Türkiye olarak müşterilerine en iyi hizmeti sunmayı ve sektördeki lider konumlarını pekiştirmeyi hedeflediklerini de sözlerine ekledi.