KOTON'UN GLOBAL BAŞARISI DÜNYA BASININDA
Koton, Business of Fashion'ın özel dosyasında Türk moda markalarının küresel başarısını temsil etti. CEO Dr. A Bülent Sabuncu'nun açıklamalarıyla markanın büyüme hedefleri ve uluslararası gücü vurgulandı

Türkiye’nin önde gelen hazır giyim markalarından Koton, Business of Fashion’ın “How Turkish Brands Conquered the Rest of the World” dosyasında “cesur ve stratejik bir başarı örneği” olarak öne çıktı. Marka, 32 ülkede 207 yurtdışı mağazaya ulaşarak küresel büyümesini sürdürüyor.
Koton CEO’su Dr. A. Bülent Sabuncu “Her ülkeye aynı modelle değil, o pazarın ihtiyaçlarına özel stratejilerle yaklaşıyoruz. Macaristan gibi bazı pazarlarda doğrudan yatırım yaparken, Afrika ve Körfez ülkelerinde güçlü yerel ortaklarla büyüyoruz. Geleceğin Batı’da değil, Doğu’da olduğuna inanıyoruz.” dedi.
Koton’un küresel büyüme haritasında Doğu Avrupa’dan Orta Asya’ya, Körfez ülkelerinden Afrika’ya geniş bir coğrafya yer alıyor. Özellikle Macaristan pazarına güçlü bir giriş yapan marka, Fas, Cezayir, Kenya ve Fildişi Sahili gibi Afrika ülkelerinde franchise modeliyle hızlı yayılım gösteriyor.
1988 yılında İstanbul’da kurulan Koton, bugün 450’yi aşkın mağazasıyla fiziki ve online platformlarla birlikte toplam 70’den fazla ülkede faaliyet gösteriyor. 2024 yılında halka arz edilen marka, aynı yıl içinde 25,1 milyar TL’lik konsolide satış rakamına ulaştı. Türkiye’deki güçlü üretim altyapısı, markanın hızlı tedarik, kaliteli üretim ve rekabetçi fiyat avantajını global pazarlara taşımada önemli rol oynuyor.
Türkiye’deki güçlü üretim altyapısı, Koton’un hızlı tedarik, yüksek kalite ve rekabetçi fiyat avantajını global pazarlara taşımada kritik rol oynuyor. Marka, sadece hızlı moda dinamiklerine uyum sağlamakla kalmayıp, her pazara özel yerel tüketici alışkanlıklarına uygun ürün ve deneyim sunarak fark yaratıyor.
Business of Fashion dosyasında Koton’un başarısı, markanın cesur ve esnek stratejileriyle küresel modada söz sahibi olduğunu kanıtlıyor. Koton, sürdürülebilir büyüme hedefiyle küresel arenada etkinliğini artırmaya devam ediyor.