KADINLARIN ZORLANABİLECEĞİ ALGISINI YIKTIK
Konfor Grup İcra Kurulu Üyesi Akın Can, "Mobilya sektöründe kadınların fiziksel olarak zorlanabileceği algısını yıktığımızı gözlemledik. Bu çalışmalar sonucunda, kadınların iş gücüne katılımıyla verimliliğin önemli ölçüde arttığını gördük" dedi
Şehnaz DEMİRDAL
Türkiye’nin en eski ve en gelişen sektörlerinden mobilya sektörü, ihracatta yerli kaynakları en çok kullanan ve ithal ürünlere bağımlılığı en az sektörlerden biri olarak ekonomiye katkı sunuyor. Ülkemizde faaliyet gösteren ve 34 ülkeye ihracat gerçekleştiren Konfor Grup da kendi sektörünün önde gelen yenilikçi markaları arasında… Konfor’un gündeminde şu sıra İzmir’de 117 milyon dolar yatırım büyüklüğüne sahip tesisleri bulunuyor. Konfor Grup İcra Kurulu Üyesi Akın Can ile hem Konfor Park Üretim ve Yaşam Kampüsü’nün detaylarını ve hem de sektöre ilişkin konuları konuştuk…
Konfor’un kuruluş hikayesini ve bugün geldiğiniz noktayı anlatır mısınız?
1978 yılından itibaren mobilya sektöründe faaliyet gösteren; İzmir'den yola çıkarak hızla büyüyen, yenilikçi ve trend tasarımlarını dünyanın birçok noktasına ihraç eden Konfor Mobilya olarak 2018 yılında yeni marka kimliği oluşturarak ilk konsept mağazamızı açtık. 2021 yılında Türkiye genelinde tek kampüste en büyük fabrika inşaatı olan bir üretim yatırımı gerçekleştirdik. Konfor Grup olarak, bugün toplam 160 mağaza ile faaliyet gösteriyor, 34 ülkeye ihracat yapıyoruz. 2024 yılı itibariyle, Konfor Mobilya, Çetmen Mobilya ve Konfor Yatak markalarımız Konfor Grup çatısı altında hizmet vermeye başladı. Grup çatısı altında 1000’i aşkın kişiyi istihdam ediyoruz.
163 metrekare alanda faaliyet
Mobilya sektörünün en büyük entegre üretim tesisini hayata geçirdiniz. Tesisten biraz bahsedebilir misiniz?
Konfor Park Üretim ve Yaşam Kampüsü adını verdiğimiz tesisimiz, Bağyurdu Organize Sanayi Bölgesi’nde 163 bin metrekare alanda faaliyet gösteriyor. 117 milyon dolarlık yatırım büyüklüğüne sahip tesisimizde ekip arkadaşlarımızın rahat ve verimli çalışabilmeleri için futbol, voleybol ve basketbol sahalarının yanı sıra restoran ve kreş gibi alanlar yer alıyor. Üretimin başladığı tesiste günlük yatak kapasitemiz 3 bine çıkacak olup yine günlük 1000 panel mobilya, 400-450 koltuk oturma grubu üreteceğiz. Bu hedefimiz doğrultusunda tesisteki üretim faaliyetlerimize hızla devam ediyoruz.
Çevre dostu tesis
Söz konusu tesiste sürdürülebilirlik anlamında nasıl çalışmalar olacak?
Konfor Park’ı çevre dostu bir tesis olarak kurguladık. Çatısında toplanan yağmur suları filtrasyon sağlanarak kullanım suyunda ve peyzaj sulamasında tekrar değerlendirilecek. Enerji tasarruflu teknolojiler kullanılarak enerji ihtiyacının bir bölümü yenilenebilir kaynaklardan sağlanacak. Konfor Park, tüm bu özellikleriyle sektörümüzde ve ülkemizde örnek bir tesis olacak.
Hedef 12 milyar TL ciro
Büyüme hedeflerinizden bahsedebilir misiniz? 2025 nasıl bir yıl olacak?
Konfor’un amiral gemisi Konfor Mobilya diyebilirim. Premium bir marka olarak konumlandırıyor ve bu markamıza büyük yatırımlar yapıyoruz. Konfor Mobilya ve Konfor Yatak olarak şu anda 70’e yakın mağazaya ulaştık. 34 ilde yer alıyoruz. Grup bünyemizde olan ve yeniden konumlandırma yaptığımız Çetmen Mobilya’nın ise 59 mağazası bulunuyor. 2025 için ciddi büyüme hedeflerimiz var. Konfor Mobilya için 60, Konfor Yatak için 40 mağaza açmayı planlıyoruz. Tüm bu hedef ve yatırımlarımızla birlikte 3 yılın sonunda 12 milyar lira ciroya ulaşmayı hedefliyoruz.
2025 mağazalaşma yılımız olacak
2025 hedefleriniz neler?
Sadece ülkemizde değil, yurt dışında büyümekle ilgili de hedeflerimiz var. 2025 bu anlamda bizim için mağazalaşma yılı da olacak. Halihazırda aralarında Irak, Güney Afrika, İngiltere ve Azerbaycan gibi ülkelerin olduğu 12 noktada mağazalarımız bulunuyor. Mağazalaşmanın yanı sıra Türkiye’de ve yurtdışında önemli perakende devlerinin çözüm ortağıyız. O markalar için de üretim yapıyoruz. Şu an 30’un üzerinde ülkeye ihracat yapıyoruz. Bu sayıyı 50’ye çıkarmayı hedefliyoruz. Bu hedeflerimiz doğrultusunda, Türkiye pazarındaki pazar payımızı 9-10 milyar TL arasında bir rakama çıkarmayı amaçlıyoruz.
Hindistan açılımı devam ediyor
Yakın zaman önce Hindistan’da bir açılışınız oldu. Devamı gelecek mi? Nasıl bir operasyon oldu?
Evet, mağazalaşma hedefimizin son durağı yakın zaman önce Hindistan oldu. Pune merkezli Creaticity ile yapılan stratejik ortaklık çerçevesinde Creaticity’nin Yerawada'daki alışveriş merkezinde ilk mağazamızı açtık. Bu ülkede master franchise modeliyle büyümeyi hedefliyoruz. Bu ülkedeki mağaza sayısını 2 yıl içinde 15’e ulaştırmayı hedefliyoruz. 1200 bin metrekarelik mağazamızda Türk esintili özel bir kanepe, yatak, gardırop ve çeşitli vurgulu mobilya seçeneklerinden oluşan geniş kapsamlı koleksiyonları tüketicilerle buluşturuyoruz. Tüm ürünleri İzmir’deki son teknoloji üretim tesisimizde titizlikle üreterek Hindistan’a ulaştıracağız.
Kadının gücü projesi
Konfor’da Kadın Gücü projenizle ilgili de bilgi almak isteriz. Bu projede güncel durum nedir?
Bu yılın ilk çeyreğinde hayata geçirdiğimiz “Konfor’da Kadın Gücü” projemiz kapsamında, Konfor Park Üretim ve Yaşam Kampüsü’müzdeki çalışan sayımızın yaklaşık yüzde 55’ini kadınlardan oluşturmayı hedefliyoruz. Bu da 2 bin 500 kişilik istihdam planımızda önemli bir yer tutuyor ve oldukça ciddi bir rakam. Projede, herhangi bir departman veya proses ayrımı yapmaksızın, kadınların işin geneline tamamen entegre olabileceğine inanıyoruz. Mobilya sektöründe kadınların fiziksel olarak zorlanabileceği algısını yıktığımızı, yaptığımız etüt çalışmalarında ve kadın çalışanlarımızla devam ettiğimiz projelerde gözlemledik. Bu çalışmalar sonucunda, kadınların iş gücüne katılımıyla verimliliğin önemli ölçüde arttığını gördük. Ekip çalışmalarında da bu olumlu çıktıyı sürekli olarak deneyimledik.
Bunun yanı sıra ‘İşimiz Konfor Gücümüz Kadın’ projemizle, Konfor’da “Ben de varım” diyen kadın girişimcilere özel olarak, Konfor Yatak markamızda pozitif ayrımcılık yapıyoruz. Bu bağlamda, yatırım kolaylıkları, teşvikler ve kredilendirme imkânları sağlayarak kadınların iş hayatına adapte olmasını destekliyoruz. Kadın gücünün iş dünyasındaki önemine ve etkisine inancımız tam. Bu nedenle, Konfor Park’ta daha fazla kadının yer almasını ve başarı hikâyeleri yazmasını sağlamayı amaçlıyoruz. Bazı branşlar özel yetenek ve eğitim gerektirebilir. Bu nedenle, mesleki ve ticari eğitim merkezleri ile Milli Eğitim Bakanlığı kapsamında işbaşı ve düzenli ön eğitim programları düzenlemekteyiz. Aynı zamanda, genel merkezimizde ve kampüsümüzde teknik işbaşı eğitimleri hızlı bir şekilde devam etmekte. Verilen 30 günlük iş eğitim programı sonrasında kadınlar, iş alanlarının her safhasında bizimle beraber çalışmaya hazır hale gelmektedir. Özellikle mağazacılık alanında, kadın girişimcilere yönelik özel eğitim programları hazırlıyoruz. Finans, satış, iletişim, beden dili ve tüketici deneyimi analizi gibi konularda kapsamlı eğitimler sunuyoruz. Bu noktada, kadın girişimcilere iyi bir eğitim sağlamayı amaçlıyor ve Konfor Akademi kapsamında da kapsamlı bir eğitim paketi oluşturmaya çalışıyoruz. Bugüne kadar yaklaşık olarak 250 kadına eğitim verdik ve eğitim verdiğimiz kadınların 77'si çalışma hayatında bizimle birlikte devam ettiler. Talebin her geçen gün arttığını görüyoruz. Yüzde 55 oranında kadın istihdamı hedefimize bir yıllık takvim içinde ulaşmayı planlıyoruz. Bu doğrultuda, kadın çalışan sayımız periyodik olarak artmaya devam edecek.
Kredi kartı kullanımı kısıtlanıyor
Sektörünüze dair çözüm beklediğiniz konular neler? Varsa çözüm önerilerinizi de dinlemek isteriz.
Kredi kartı kullanımı her geçen gün kısıtlanıyor. Bu durum sektörü farklı kaynak arayışlarına itiyor. Örneğin taksit sayıları azalıyor. Bu da bizi finans kuruluşları ile yeni protokoller yapmaya yöneltiyor ve tüketici finansmanı kullanmaya başlıyoruz. Tüketicilerimize 18 aya varan taksit seçenekleri sunmaya çalışıyoruz. Paranın maliyeti her geçen gün değiştiği için burada da dengesiz bir piyasa söz konusu. Standart oluşturmakta zorlanıyoruz. Bu durum sektörümüzün en büyük handikabı haline döndü. Talebin daralması değil ama istikrarsız maliyetlendirme nedeni ile korumacı fiyatlama yapmaya mecbur kalıyoruz. Talep pazarda daralıyor ama bu daralma markalı ürünlerde hissedilmiyor. Bu durum birkaç yıl daha böyle devam eder diye düşünüyoruz. Bu süreçte Konfor Grup olarak pazar payımızı artırmak için belli planlarımız var. Hızlı teslimat stratejileri belirledik. Yılın belli dönemlerinde bu tarz kampanyalarımız olacak. Avantajlı alışveriş setleri oluşturmaya çalışıyoruz. Elden taksit seçeneklerini yeniden hayata geçirmeye başladık. Ödeme kolaylığı sağlamak en önemli unsurlardan biri olacak.
Marka bilinirliğimizi artıracağız
Şu sıra TV’lerde yeni reklam filminiz dönüyor. Biraz da bu konuyla ilgili bilgi rica ederiz. Ünlü bir isim ile işbirliği süreci nasıl gelişti?
Konfor Grup olarak, marka bilinirliğimizi artırmak ve hedef kitlemize daha etkili bir şekilde ulaşmak amacıyla zaman zaman ünlü isimlerle çalışıyoruz. Bu iş birlikleri, markamızın imajını güçlendirmeye ve ürünlerimizi daha geniş kitlelere tanıtmaya büyük katkı sunuyor. Demet Özdemir’in samimiyetini markamızla çok paralel bulduk. Biz de müşteri kitlemizle samimiyete dayalı bir ilişki yürütmek istiyoruz. Reklam filmimizde Akdeniz insanının yaşam tarzından ve estetik anlayışından ilhamla çıktığımız yolda, izleyiciye evlerde Akdeniz ruhunu hissettirecek bir konfor ve tasarım deneyimi vadediyoruz. Celebrity çalışmamızla birlikte hedef kitlemiz ve nihai tüketicimiz ile olan iletişimimizin daha güçlü ve daha samimi bir noktaya taşındığını düşünüyoruz. Bu da bizi fazlasıyla memnun ediyor.