Dolar $
32.59
%0.18 0.06
Euro €
34.79
%0.09 0.03
Sterlin £
40.32
%-0.7 -0.28
Çeyrek Altın
4098.22
%0.76 30.53
SON DAKİKA
İŞ DÜNYASI Perşembe 02 Haziran 2022 02:19

TÜRKİYE'DE GİRİŞİMCİ KADIN ORANI YÜZDE 14

TÜRKONFED ile Türkiye İş Bankası iş birliği ve UN Women Avrupa ve Orta Asya Bölge Ofisi'nin desteğiyle girişimci kadınlar için "Girişimde Kadın Gücü" adlı yeni bir proje hayata geçirildi. Girişimci kadınların kapasitelerinin gelişmesinin ve iletişim ağlarının güçlenmesinin hedeflendiği proje kapsamında, girişimci kadınlara eğitim desteği verilecek

Türkiye'de girişimci kadın oranı yüzde 14

Mustafa DENİZ

Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED) yürütücülüğünde, Türkiye İş Bankası iş birliği ile Birleşmiş Milletler Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Kadının Güçlenmesi Birimi (UN Women) Avrupa ve Orta Asya Bölge Ofisi’nin Women’s Entrepreneurship Accelerator (WEA) girişimi kapsamında sağladığı desteğiyle “Girişimde Kadın Gücü” projesi hayata geçirildi. Projenin detayları ve bu projenin şekillenmesine kaynak teşkil eden Girişimde Kadın Gücü Araştırma Raporu, İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı İzlem Erdem, TÜRKONFED Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Reyhan Aktar ile UN Women Avrupa ve Orta Asya Bölge Direktörü ve Türkiye Temsilcisi Alia El-Yassir’in katıldığı toplantıda kamuoyuyla paylaşıldı. 

Eğitim ve mentorluk desteği

Girişimci Kadınlar Projesi kapsamında, sektör ve ölçek fark etmeksizin çevrim içi ve yüz yüze eğitim desteği verilecek. Eğitim içerikleri, ‘toplumsal cinsiyet eşitliği farkındalığı’ ve ‘teknik kapasiteyi geliştirme’ olmak üzere iki ayak üzerine kuruldu. Teknik içerikler; dijitalleşme, bütçe yönetimi, tedarik zinciri yönetimi, markalaşma gibi raporun sonucunda belirlenen konuları kapsıyor. Eğitim modülleri arasında UN Women Avrupa ve Orta Asya Bölge Ofisi’nin Women’s Entrepreneurship Accelerator (WEA) girişmi kapsamında sağladığı teknik desteği ile hazırlanan “Toplumsal Cinsiyet Eşitliğine Duyarlı Tedarik” konusu da yer alıyor.

Fark yaratacak

İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı İzlem Erdem, üç kurumun yaratacağı sinerjiyle girişim dünyasına adım atan kadınların dijitalleşme, e-ticaret, markalaşma gibi alanlarda eğitimlerle desteklenmeleri ve aralarında bir network geliştirmeleri hedefini, başarı hikayeleri yazabilecek kadınlara yol arkadaşlığı yapma bakımından çok kıymetli bulduğunu vurguladı. Erdem, “Refah ve gelişmişlik düzeyinde iyileşme ve sürdürülebilir ekonomik kalkınma ancak kadınların da iş hayatının parçası olduğu bir dünyayla mümkün olabilir. Dolayısıyla bu tür iş birliklerinin ve farkındalık oluşturacak çalışmaların çoğalması, çarpan etkisiyle olabildiğince çok kadına ulaşması en büyük temennimiz. Proje, toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanması ve kadınların hayallerini hayata geçirebilmesi açısından da önemli” dedi.

Ülke çapında seferberlik

Türkiye’deki girişimci kadın oranının yüzde 14’ler seviyesinde olduğunu söyleyen TÜRKONFED Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı, İş Dünyasında Kadın Komisyonu (İDK) Başkanı Reyhan Aktar da “Kadınların girişimcilik alanında gelişimini sağlayacak bilgiler ve araçlarla donatılmaları için çok paydaşlı, ortak akla dayalı bir seferberlik ortamı oluşturmamız kritik önem taşıyor. Paydaşlarımızla birlikte bu ortak vizyonu ülke çapında bir seferberliğe dönüştürmenin gururunu yaşıyoruz. Projemizde yer alan girişimci kadınlar, birçok yeni fikre ve yaklaşıma da öncülük edecek. Nihai olarak kazanan ise ülkemizin girişimcilik kültürü ve bu kültür içerisinde kendisine bir kariyer ve yaşam olanağı yaratmak isteyen tüm kadınlar olacak” diye konuştu.  

Kadın girişimciliği itici güç

Toplantıya gönderdiği video mesaj ile katılan UN Women Avrupa ve Orta Asya Bölge Direktörü ve Türkiye Temsilcisi Alia El-Yassir ise “UN Women olarak kadın girişimciliğinin ekonomik büyüme ve sürdürülebilirlik için itici bir güç olduğuna inanıyoruz” açıklamasında bulundu. 

Girişimde Kadın Gücü Araştırma Raporu 

Toplantıda, konuşmaların ardından Girişimde Kadın Gücü Araştırma Raporu ile ilgili detaylar raporun yazarları Bahçeşehir Üniversitesi (BAU) Sosyoloji Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Mine Özaşçılar ve BAU Sürekli Eğitim Merkezi Eğitmeni ve Danışmanı Dr. Umut Köksal tarafından paylaşıldı.  

Kadınların girişimci olmalarını belirleyen en önemli faktörlerin başında, ‘kendi kendilerinin patronu olmak’ gelirken, bunu ‘meslek hayatlarında kendi kararlarını kendilerinin vermesi’ ve “topluma faydalı olma’ takip etti. Start-up işletme sahibi kadınlar, kendilerini ailelerine ve topluma kanıtlamak için girişimci olmaya yöneldiklerini belirtirken, 46 ve üstü yaş grubundaki kadınların yüzde 80,4’ü çalışma hayatında emeklerinin karşılığını alamadıkları için girişimci olduklarını ifade etti. 

Araştırmaya katılan girişimci kadınların yüzde 73,8’i, Türkiye’de kadınların girişimci olmasını destekliyor. Diğer taraftan yüzde 40’ı, toplumun, girişimci kadınları desteklemediğini düşündüğünü belirtiyor. 


ABONE OL

EN ÇOK OKUNANLAR