SON DAKİKA
Parfümeri ve kuyumculuk Pazar 29 Eylül 2024 13:01

İTALYAN KOZMETİK SEKTÖRÜ'NDAN TÜRKİYE ÇIKARMASI

İtalyan kozmetik sektörü, Türkiye pazarındaki etkisini daha da artırmaya hazırlanıyor. 2-4 Ekim tarihleri arasında İstanbul Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı'nda düzenlenecek olan Beauty İstanbul 2024 Fuarı'nda, 100'den fazla İtalyan kozmetik firması, yenilikçi ve yüksek kaliteli ürünlerini Türk ve uluslararası iş dünyasının beğenisine sunacak. Geçtiğimiz yıl Türkiye'ye yapılan kozmetik ihracatında 134 milyon doları bulan İtalya bu başarısını daha da ileriye taşımayı hedefliyor. İtalyan Ticaret Ajansı'nın (ITA) organizasyonuyla Türkiye'ye gelen İtalyan kozmetik üreticileri, sektördeki en son gelişmeleri ve yenilikleri tanıtmak için bir araya gelecek.

İtalyan Kozmetik Sektörü'ndan Türkiye çıkarması

Türkiye kozmetik sektörü, büyüme potansiyeli ve stratejik lojistik avantajları sayesinde küresel ölçekte dikkat çekmeye devam ediyor. Avrupa, Asya, Afrika ve Ortadoğu ülkeleri arasında bir köprü işlevi gören Türkiye, bu konumuyla uluslararası ilginin odağı haline geliyor. İtalyan Ticaret Ajansı (ITA)’nın organizasyonuyla 100’den fazla İtalyan kozmetik üreticisi, 2-4 Ekim tarihlerinde düzenlenecek Beauty İstanbul 2024 Fuarı’na katılım göstererek, fuarda yenilikçi ve inovatif ürünlerini tanıtacak.

Beauty İstanbul 2024 Fuarı, İtalyan firmaları için sadece Türkiye pazarına değil, aynı zamanda geniş bir coğrafyaya hitap eden önemli bir platform sunuyor. ITA, bu fırsatı değerlendirerek, İtalyan kozmetik sektörünün dünya çapındaki rekabet gücünü ve yenilikçi ürünlerini uluslararası alanda sergilemeyi amaçlıyor.

Sürdürülebilir doğal içerikler ve yüksek güvenlik standartlarına olan güçlü taahhütleriyle tanınan İtalyan kozmetik üreticileri, Beauty İstanbul 2024 Fuarı’nda İtalyan kozmetik sektörünün inovasyon ve kaliteye verdiği önemin altını çizecek. İtalyan kozmetik üreticisi firmaların Türk iş dünyası ile daha yakın ilişkiler kurmasına ve karşılıklı ticaret hacminin artmasına katkı sağlayacak olan fuar, iş dünyası profesyonelleri ve ziyaretçiler için önemli bir buluşma noktası olacak. 

Türkiye 3. Sırada Yer Alıyor

İtalya’nın kozmetik ihracatı, Türkiye pazarında her geçen gün büyümeye devam ediyor. Geçtiğimiz yıl Türkiye’ye yapılan kozmetik ihracatında 134 milyon USD’lik bir değer elde edildi. Bu rakam, İtalya’nın bugüne kadar Türkiye’ye yaptığı en yüksek kozmetik ihracatı olarak kayıtlara geçti. İtalyan kozmetik ürünleri, son iki yılda yüzde 106 oranında büyüme göstererek Türkiye pazarındaki payını yüzde 9’a çıkardı. İtalya, Türkiye’nin kozmetik ithalatında Fransa ve Almanya’nın ardından üçüncü sırada yer alıyor. 

İtalya, sadece Türkiye’de değil, küresel pazarda da iddiasını sürdürüyor. 2023 yılında bir önceki yıla göre yüzde 23’lük bir artışla dünya genelinde 8.2 milyar USD değerinde kozmetik ürünü ihraç ederek büyük bir başarıya imza atan İtalya, pandemi öncesindeki 5.8 milyar USD’lik seviyeye göre ciddi bir yükseliş elde etti.