İSPANYOL AMADEUS YATIRIMINI İKİ KATINA ÇIKARACAK
Global seyahat teknoloji şirketi Amadeus, İstanbul'daki AR-GE ofisini genişletme kararı aldı.

Çağlar ÇAĞATAY
Amadeus bu yatırım sayesinde çalışan sayısını da iki katına çıkaracak. Seyahat acenteleri, hava yolu şirketleri, oteller, ve destinasyon yönetimi ofislerine hizmet veren Amadeus, yeni yatırımıyla birlikte stratejik konumdaki Türkiye pazarının daha da güçlendirmeyi hedefliyor. Amadeus Mühendislik, Oluşturma Platformu ve Paylaşılan Hizmetler Kıdemli Başkan Yardımcısı Nikolaus Samberger ev sahipliğinde, Amadeus IT Group, Türkiye’deki mevcut yatırımlarına ek olarak planladığı teknoloji araştırma ve geliştirme alanındaki yatırımını düzenlenen basın toplantısıyla açıkladı. İspanya'nın Ankara Büyükelçisi Fransisco Javier Hergueta Garnica, dünyada Amadeus tarzı bir şirkete çok ihtiyaç olduğunu, dolayısıyla bu tarz bir şirketin çok ciddi potansiyeli olduğunu belirterek, kendi sektöründe dünyanın en önemli firmalarından biri haline geldiğini dile getirdi. Garnica, "Amadeus'un İstanbul'da ki AR-GE merkezini büyütme, genişletme ve güçlendirmesi çok akıllıca bir karar olmuş. Türkiye, dünyada yatırım yapılabilecek en önemli ülkeler arasında yer almaktadır. Türkiye'nin iç piyasasında çok ciddi, kayda değer bir gelişme ve büyüme öngörüyoruz. Özellikle araştırma geliştirme alanında yatırım yapmak çok önemli ve çok kilit bir hamle" dedi.
“Türkiye’de büyüyen bir İspanyol yatırımcı topluluğu var"
Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı Burak Dağlıoğlu da, “Ülkemizde yaklaşık 30 yıldır katma değer üretmeye devam eden, son yıllarda özellikle AR-GE ve inovasyon alanındaki faaliyetleriyle önde gelen iş ortaklarımız arasında yer alan Amadeus’a, tüm çalışanlarına ve projeye dahil olan bütün paydaşlara bu yeni yatırımları için teşekkür ediyoruz" dedi. Türkiye’de yaklaşık 600 uluslararası şirketin teknoparklarda veya kendi tesislerinde AR-GE faaliyeti yürüttüğünü belirten Dağlıoğlu, "Her geçen gün bu sayı artmakta. Her zaman vurguladığımız gibi, ülkemiz uluslararası şirketler için AR-GE, tasarım, üretim, satın alma, bölgesel yönetim gibi faaliyetler için bölgesel bir merkez oldu ve bu konumunu güçlendirmeyi sürdürecek" diye konuştu. Dağlıoğlu, Türkiye’de güçlü, büyüyen bir İspanyol yatırımcı topluluğu olduğuna işaret ederek, şunları kaydetti: "İki ülke arasında 17 milyar ABD dolarına yaklaşan ticaret hacmi, Türkiye’de faaliyet gösteren 700’ün üzerinde İspanyol şirket, 2003 yılından bu yana İspanya’dan ülkemize gelen 11 milyar ABD dolarının üzerinde doğrudan yatırım, ekonomik ilişkilerimizin yakınlığını açıkça gösteriyor. 2022 yılında İspanya ülkemize gelen UDY kaynağı ülkeler arasında ilk sırada yer aldı. Bugün Amadeus’un açıkladığı yeni yatırımıyla beraber İspanya-Türkiye arasındaki gelişen ekonomik ilişkilere bir başarı hikayesi daha eklemiş oluyoruz.”
Ülkeyi bölgesel bir bulut bilişim merkezi haline getirmek
Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanı Ali Taha Koç ise teknolojik değişimlerin şekillendirdiği günümüz ekonomisinde rekabetçi olabilmenin yolunun AR-GE’ye dayalı yenilikçi ürün ve hizmetlerin geliştirilmesi olduğunu ve bunun doğal sonucu olarak, teknoloji odaklı AR-GE ve yenilikçilik çalışmaların da devletlerin kalkınma gündeminde giderek daha fazla yerini aldığını söyledi. Koç, “Hazırlıklarına başladığımız yeni Dijital Devlet Stratejisiyle kamuda dijital dönüşüm açısından bir paradigma değişimi yapmak istiyoruz. Bu surette, kamu hizmetlerini elektronik ortama taşımanın ötesinde, kamuyu veri odaklı bir organizasyona dönüştüreceğiz. Yine kamuda bilgi teknolojisi yönetimini etkinleştirmek amacıyla Kamu Bulut Bilişim Stratejisini hazırlıyoruz. Kamuda bilgi teknolojisi altyapısı ihtiyaçlarını ticari bulut altyapılarından sağlayarak hem maliyet etkinliğini hem de hizmet kalitesini artıracağız” dedi. Koç, Türkiye’de veri merkezi ve bulut bilişim endüstrisinin gelişmesini özellikle önemsediklerini belirterek, "Dijital Türkiye vizyonumuzun önemli bir ayağı Türkiye’yi bölgesel bir bulut bilişim merkezi haline getirmek” diye konuştu. Nikolaus Samberger de Türkiye'deki araştırma ve geliştirme merkezlerini büyütmeyi ve güçlendirmeyi hedeflediklerini belirterek, Türkiye'nin daha da güçlü bir dünya turizm merkezi haline gelmesini amaçladıklarını dile getirdi. Türkiye'de yer bulunan AR-GE merkezlerinin genişletilmesi ve büyütülmesi alanındaki yatırım ile Türkiye'nin stratejik bir pazar olarak çok büyük bir fırsat sunduğunu aktaran Samberger, “Türkiye bu büyümenin gerçekleşebileceği bir fırsat ülkesi” dedi.