İLK PARTİ CHERY MODELLERİ YOLA ÇIKTI
Türkiye pazarına iddialı bir giriş yapmaya hazırlanan Chery'nin, TIGGO 8 PRO, TIGGO 7 PRO ve OMODA 5'i kapsayan ilk sevkiyatının, 3.286 adet otomobil olduğu açıklandı. Gemiler, yaklaşık bir aylık yolculuğun ardından Türkiye'ye ve diğer Avrupa pazarlarına varacak. 2022'de ihraç edilen her 7 Çin otomobilinden 1'i Chery olurken ihraç pazarlarında ortalama her 70 saniyede bir Chery üretimi araç teslim ediliyor. Aralıksız süren üretim ve ihracat performansıyla Chery Group bugüne kadar dünya genelinde 2.400.000, ihracat pazarları da dahil olmak üzere toplam 11.200.000 kullanıcıya ulaştı.
İsa ÖZGÜLLER
İlkbahar aylarında Türkiye satışlarına başlanması planlanan Chery, 21 Ocak - 27 Ocak tarihleri arasında Şangay Limanı’ndan yola çıkan gemilerde 3.286 adet otomobili olduğunu açıklandı. Gemiler, yaklaşık bir aylık yolculuğun ardından Türkiye’ye ve diğer Avrupa pazarlarına varacak. Chery, geçtiğimiz yeni yıl tatili döneminde Avrupa, Avustralya ve Güney Amerika’daki 11 ülke ve bölgeye 24.000 araç gönderdi. Gemilerin yaklaşık yarısı limanlarına ulaştı ve ihracat pazarlarında iyi bir başlangıç yaptı.
Her 70 saniyede bir Chery teslimatı gerçekleşiyor
Çin üretimi cep telefonları ve ev aletleri gibi, Çin otomobilleri de günümüzde tüm dünyadaki kullanıcılar için hızla yeni bir tercih haline geliyor. Özellikle geçtiğimiz yıl, Çin otomobil ihracatı 3.111.000 adede ulaştı. Yıllık bazda yüzde 68 artışla 452.000 adet Chery marka otomobil ihraç edildi. Chery, binek araç ihracat satış adetleriyle 20 yıldır Çinli markalar arasında birinci sırada yer alıyor. Bu yıl ihraç edilen her 7 Çin otomobilinden 1’i Chery oldu. İhraç pazarlarında ortalama her 70 saniyede bir Chery üretimi araç teslim ediliyor.
İhracat rakamında 2.4 milyon barajı aşıldı
Küresel kullanıcılara daha iyi ürün ve hizmetler sunmayı hedefleyen Chery Group, son yıllarda ihracat pazarlarında üst düzey marka ve ürünler sunarak genişlemeye devam etti. TIGGO 8 PRO ve TIGGO 7 PRO modelleri yurt dışı tüketicilerinin güvenini ve beğenisini kazandı. Ayrıca TIGGO 8 PRO, birçok kez Brezilya ve bazı ülkelerde devlet konukları için resmi araç olarak da tercih edildi. Chery Group’un kümülatif araç ihracatı bugüne kadar 2.400.000 adedi aştı. Aynı dönemde Çin otomobillerinin toplam ihracat hacminin yüzde 20’sini oluşturdu.
Chery, “Biz” olgusunu küreselleştiriyor
Chery, “Küreselleşme”, “Derinlemesine Gelişme” ve “Marka İmajı Oluşturma” gibi alanlarda Çinli otomobil markalarının yenilikçi küreselleşme uygulamalarını araştırıyor. Chery her zaman iki ilkeye bağlı kalıyor. Birincisi, iş birliğinin sonuçlarını ihracat pazarları ve ortaklarla paylaşıyor. Böylece popüler bir ortak haline geliyor. İkinci olarak ise ev sahibi ülkenin ekonomik ve sosyal kalkınmasına katkıda bulunmak için küresel otomobil endüstrisi zincirine derinlemesine entegre oluyor ve böylece yerel kalkınmayı teşvik ederek yerel bir kurumsal vatandaş haline geliyor. Chery’nin bakış açısına göre, bugün Çin otomobil endüstrisinin küreselleşmesi, sadece pazarın küreselleşmesi değil, aynı zamanda becerilerin, teknolojinin, tedarik zincirinin, kültürün ve diğer yönlerin iç içe geçmesi anlamına gelen “Biz” olgusunun küreselleşmesi anlamına geliyor.
2022’de yüzde 28,2 büyüdü
Şimdiye kadar ihracat, Chery Group’un hızlı gelişimi için önemli bir motor haline geldi; Chery’nin büyümesine yardımcı oldu. Çin Otomobil İmalatçıları Derneği verilerine göre Chery Group, 2022 yılında satış bazında ilk 10 otomobil işletme grubu arasında yüzde 28,2’lik büyüme oranıyla sektörde ikinci sırada yer alıyor. Chery Group, 2022 yılında, ilk kez 1.230.000 adetlik satış hacmiyle 1.000.000 adedi aşarak tarihinin en iyi performansına imza attı. Chery Group bugüne kadar dünya genelinde 2.400.000, ihracat pazarları da dahil olmak üzere toplam 11.200.000 kullanıcıya ulaştı.