İLK 6 AYDA GAZA TEMKİNLİ BASACAK
Kurların düşüş trendinin talebe yönelik olumlu bir etki ortaya çıkardığını söyleyen Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş, "Merkez Bankası'nın faizi yılın ilk 6 ayında yüksek seviyelerde seyredeceğine yönelik açıklamaları ise gaza temkinli basmamıza neden oluyor" dedi.
Renault Mais, yeni nesil Dacia Sandero ve Sandero Stepway’i hazırlanan lansman videosuyla tanıttı. Renault Grubu'nun CMF-B platformunda üretilen yeni araçlar, aralarında X-Tronic şanzıman, kör nokta uyarı sistemi, kablosuz Apple Car Play ve elektrikli park freninin de bulunduğu birçok yeniliği de beraberinde getiriyor.
Daha güçlü bir hikaye başlıyor
Yeni Sandero Stepway lansmana özel 160 bin 900 liradan başlayan fiyatlarla satışa sunulurken yeni Sandero ise mart ayı itibariyle 134 bin 900 liralık başlangıç etiketiyle showroomlardaki yerini alacak. Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş, yenilenen Sandero ailesinin Dacia markası için yeni ve daha güçlü bir hikayenin başlangıcı olduğunu dile getirdi. Çağdaş, “İçinden geçtiğimiz pandemi süreci, hepimize hayatımızda gerçekten nelerin önemli olduğunu hatırlatan bir dönem oldu. Geleceğin mobilitesi bizi daha sürdürülebilir tüketime, temel ihtiyaçlara ve gerçekten önemli olana yönelmeye davet ediyor. Yeni Sandero ve yeni Sandero Stepway de işte bu temellere bağlı kalarak tüketicilerin gerçekten ihtiyacı olan her şeyi sunmak üzere tepeden tırnağa yenilendi. Yeni tasarımıyla daha dinamik ve modern bir görünüm kazanan Sandero ailesinde konfor, güvenlik ve teknoloji özellikleri de artırıldı” ifadelerini kullandı. Yeni Sandero ailesiyle Dacia olarak yeni bir segmentte de yer alacaklarını söyleyen Çağdaş, şöyle devam etti: “Yeni Sandero B-HB segmentinde de rekabet etmeye devam ederken, yeni Sandero Stepway ile artık B-SUV segmentinde de söz sahibi olacağız. SUV ruhunu artık daha da fazla hissettiren yeni Sandero Stepway’in bu segmentin en önemli oyuncularından biri olmasını hedefliyoruz. Sandero ailesinin yer aldığı B segmenti oldukça dinamik ve rekabet seviyesi yüksek. B-HB segmenti 2020 yılında toplam binek pazarından yüzde 12,1 pay aldı. Türkiye'de B-SUV segmenti ise, 2015'te toplam binek otomobil pazarından yüzde 1,5 pay alırken, 2020'de bu oran ciddi bir artış göstererek yüzde 6,5 olarak gerçekleşti.” Renault tarafında da haraketli bir yıl yaşayacakların vurgulayan Çağdaş, “Yeni Captur, makyajlı Talisman ve Koleos gibi modellerle bu yıl da iddialıyız. Müşterilerimizle buluşturmak için sabırsızlandığımız yeni B sedanımızın pazara ayrı bir dinamizm getireceğine inanıyoruz. Binek otomobillerdeki iddiamızı Renault Express ve Renault Trafic gibi tamamen yenilenen modellerimizle ticari araç pazarına da taşımayı hedefliyoruz” dedi.
Pazar 700 bine ulaşır
Otomotiv pazarına da değerlendiren Çağdaş, “Kurların düşüş trendi talebe yönelik olumlu bir etki yaratırken, Merkez Bankası’nın faizi yılın ilk 6 ayında yüksek seviyelerde seyredeceğine yönelik açıklamaları ise gaza temkinli basmamıza neden oluyor. Bu çerçevede yıl sonu pazar öngörümüzü şu an için 700 bin seviyelerde tutuyoruz” dedi.
Hedef küçük SUV’da liderlik
Bu yıl tüketicilerin en büyük gündeminin ulaşılabilir fiyat olduğunu söyleyen Çağdaş, “Dacia markamızın felsefesini pazara yansıtıp geçtiğimiz yıl elde ettiğimiz başarımızı 2021’de yenilenen modellerimizle güçlendirerek sürdürmek istiyoruz. Yeni Sandero ve Sandero Stepway’in satışa sunulması ve SUV lideri modelimiz Duster’ın makyajlı ve otomatik vitesli versiyonunun gelmesiyle birlikte pazardaki konumumuzu daha üst seviyelere taşımayı hedefliyoruz. Yeni Sandero Stepway ile B-SUV liderliği, yeni Sandero ile B-HB ilk 3 hedefliyoruz” dedi.