Dolar $
32.95
%-0.01 -0
Euro €
35.9
%-0.21 -0.07
Sterlin £
42.46
%-0.28 -0.12
Çeyrek Altın
4144.88
%0.99 39.96
SON DAKİKA
İŞ DÜNYASI Pazartesi 03 Haziran 2019 02:39

HEDEF 15 MİLYAR DOLAR

San Sebastian gibi gastronomik lokasyonlarda turistlerin bir tabağa 100 euro ödediğini söyleyen Gastrnomi Turizmi Derneği Başkanı Boztepe, "Araştırmalarımızı yapıp Kültür ve Turizm Bakanlığına raporumuzu teslim ettik. Türkiye'ye gelen turistin bir haftadaki yeme-içme harcamasını en azından 700 euroya çıkarmamız lazım" dedi.

Hedef 15 milyar dolar

Talip BAYRAM

Türkiye’de gastronomi faaliyetlerini destekleyen, koordine eden, kamu ile özel sektör arasında işbirliğine olanak sağlayan bir dernekten bahsetmek istiyorum. GTD yani Gastronomi Turizmi Derneği. Adından anlaşılacağı üzere tamamen Gastronomi Turizmi üzerine kurulmuş bir dernek. Kuruluş hikâyesine gelince, gastronomi turizminin dünyada hızla gelişen bir turizm çeşidi olduğunu gören Gürkan Boztepe, TÜRSAB içinde Gastronomi Turizmi Komitesi’nin kurulmasına destek vererek ve ülkemizde bu kavramın ilk kez konuşulmaya başlanmasını sağlamıştır. Ardından kısa bir süre sonra da Gastronomi Turizmi Derneği’ni kurmuştur. 

Hak ettiği yere gelecek

Derneği 3 yıl önce Türk mutfağının dünyaya tanıtılması ve yurt dışından turist getirilmesi amacıyla kurduğunu ifade eden Boztepe, “Şu anda dernekte bine yakın kurumsal ve bireysel üye ile yurtdışında ve ülkemizde gastronomi turizminin artması için çalışmalar yapılmaktadır. GTD,  Turizm Bakanlığı, Orman Bakanlığı Yunus Emre Enstitüsü gibi kurumlarla birlikte çalışmaktadır. 2019’da ‘Dünya Yoğurt Konferansı’nı da ülkemize kazandıran da yine bu dernek olmuştur.  Restoran derecelendirme ve ürün değerlendirme konularında Kalite Derneği ile yapılan çalışmalar ile GT belgesi çalışmaları da yakında GTD faaliyetleri arasına girecektir” dedi. Türkiye'nin turizm gelirinin 50 milyar dolara koştuğunu vurgulayan Boztepe, şunları söyledi: “Biz bunun en az 15 milyar dolarını sadece gastronomi turizmiyle yapabiliriz. Bu yıl 10 ülkede Türk Mutfağını tanıtım etkinliklerine başladık. Tanıtım yaptığımız ülkelerden ilk ülke Romanya oldu. Burada ülkemiz adına çok güzel tanıtımlar yapıldı. UNESCO Dünya Miras Listesi'ne alınan ve 12 bin yıllık geçmişiyle tarihin sıfır noktası olarak kabul edilen Urfa Göbeklitepe kazı çalışmalarından bahsettik, Türk Kahvesini, Çiğ Köftemizi ve özel yöresel yemeklerimize kadar birçok Türk Mutfağına ait örnekleri Romen üst düzeye tanıttık.  Önümüzdeki Dönemlerde Newyork’dan Japonya ya kadar tanıtımlar olacak. Ülkede 20 noktada temsilciliğimiz var. Ana amacımız Dünyanın en iyi mutfağı olan Türk Mutfağımızı hak ettiği yere getirmeye çalışmak.” 

Tencere yemeklerimiz ünlü

Türk mutfağını hem hak ettiği yere taşımak hem de gelir getiren bir kaleme dönüştürmek için çalışmaları yürüten Boztepe, “Türk mutfağı 2019'da dünyaya açılacak, Anadolu'nun zengin yemek kültürü turizmde başlı başına gelir kaynağı aslında. Kebaptan pideye, deniz ürünlerinden zeytinyağlılara, kahveden lokuma, Anadolu yemek kültürü, Osmanlı saray mutfağı ve Türk mutfağı dünyaya açılacak. Hedef, tıpkı kongre ve sağlık turizmi gibi dünyada önemli bir dal olan gastronomi turizminde de üst sıralara tırmanmak” dedi.  Gastronomi turistlerine hitap ettiklerini, Kültür ve Turizm Bakanlığıyla entegre çalıştıklarını anlatan Boztepe, Türkiye’ye gelen turistlerin ilk 10 tercihleri arasında gastronomi turizminin ikinci sıraya oturduğunu kaydetti. Boztepe, Türkiye'nin tencere yemekleriyle ün yaptığını ifade ederek, şöyle konuştu: “Türkiye'ye gelen turist bir haftada kişi başına yeme-içmeye 257 dolar bırakıyor. Biz, San Sebastian gibi gastronomik lokasyonlarda bir tabağa 100 euro gibi ücret ödeyen turistin buraya daha fazla gelmesini istiyoruz. Araştırmalarımızı yapıp Kültür ve Turizm Bakanlığına raporumuzu teslim ettik. Türkiye'ye gelen turistin bir haftadaki yeme-içme harcamasını en azından 700 euroya çıkarmamız lazım. Bursa'nın lezzetlerinden tutun da Kastamonu'nun lezzetlerine kadar, Gaziantep'in baklavasından Ege'nin ve Ordu’nun otlarına kadar hepsi ülkemizin değerleri. Biz bunları yeteri kadar tanıtırsak nitelikli turistin buraya akacağına inanıyoruz.”

ABD, Alman ve Rus ilgili yoğun

İstanbul, Hatay ve Gaziantep'in gastronomi turizminde en popüler noktalar arasında yer aldığını dile getiren Boztepe, “Bunların ardından diğer yöreler geliyor. İstanbul'un tarih ve kültürü çok yoğun olduğu için gastronomi ve kültür turizmi ayrılmaz bir parça olarak devam ediyor. ABD, Alman ve Ruslar çok ilgi gösteriyor. Yakın bölgelerden de ilgi var. Mesela Yunanistan Başbakanının kimseye haber vermeden Karaköy'e gelip Türk mutfağını tadıp döndüğünü biliyoruz ifadesini kullandı. Gastronomi turizminde ABD'nin 448 milyar dolarlık bir hacme sahip olduğunu biliyor muyuz” diye konuştu. 

ABONE OL